Otthon is ráerősít a dízelmotorokra a Hyundai


Dél-Korea dízelautó eladásait a mai napig az importautók vezetik. A Hyundai Motor most bejelentette, hogy megújuló marketingjével esősorban dízelmotoros i30 és i40 modelljeit népszerűsíti.  

Dél-Korea öt nagy autógyártója csupán négy dízelautót kínál hazájukban: a Hyundai Accent, i30 és i40, valamint a GM Korea Cruze modelljét, magasabb kategóriákban pedig egyáltalán nincs ilyen modell. A hazai gyártású dízelautók nagy többsége hobbiterepjáró és kisbusz.


„Eddig az i30 és i40 esetében a fiatalabb célközönségre koncentráltunk, ám mostantól egy szélesebb vásárlóközönség felé fordulunk, melynek középpontjában saját modelljeink előnyeit hangsúlyozzuk az import dízelautókkal szemben.” – mondta egy Hyundai munkatárs.  

A Hyundai a két modell esetén egyéb előnyök mellett árengedményre is készül  az év második felében. A gyártó több lehetőséget is teremt a modellek tesztelésére, valamint az import dízelautók forgalmazói által követett stílusú marketing kampányt is készül indítani.


A Hyundai komoly növekedési lehetőséget lát a fent említett két modell modern formatervére és ezen keresztül piacképességére, valamint verhetetlen gazdaságosságára (5 -5,5 l/100 km) építve. Eddig ugyanis az autógyártó semmilyen árengedményt nem adott i30 és i40 modelljeire.

A Hyundai hazai piacán 0,4 százalékos piacvesztést volt kénytelen elszenvedni idén január és május között, mellyel piaci részesedése 43,2 százalékra esett vissza. A piacvesztés oka az elemzők szerint egyértelműen a külföldi konkurencia erősödésében keresendő.

Az év első öt hónapjában összesen 18952 darab importált dízel személyautót adtak el Koreában, mely a piac 61 százalékát jelenti. Eközben a hazai dízelekből csupán 11965 darab fogyott.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei