Franciaország panaszt tett a Hyundaira


A franciák nagyon rossz néven veszik, hogy a koreai autógyártók a gazdasági válság ellenére növelik eladásaikat, ezért komoly lépésre szánták el magukat.  

Csupán az elmúlt év során 24 százalékkal nőtt a koreai autók értékesítése az Európai Unióban, miközben a teljes ágazat zsugorodni látszik. A francia autógyártók eladási eredményei csökkennek, melynek eredményeként a PSA Peugeot Citroen nemrég bejelentette, hogy 8000 alkalmazottjától kíván megválni a közeljövőben.  

Most Franciaország az Európai Bizottságtól kérvényezte, hogy vizsgálják felül a dél-koreai autóexportot, amely az elemzők szerint első lépése lehet a vámtételek újbóli bevezetésének egy évvel azután, hogy az ázsiai országgal kötött szabadkereskedelmi egyezmény életbe lépett volna.


„Az Európai Bizottság megerősíti, hogy Franciaország hatóságaitól kapott egy feljegyzést, melyben a koreai autóimport felülvizsgálatát kérvényezik.” – mondta John Clancy, az EU kereskedelmi bizottságának szóvivője egy nyilatkozatban. „A Bizottság körültekintően meg fogja vizsgálni a kérelmet.” – tette hozzá.

Amennyiben az EU elfogadja Franciaország kérelmét, a helyi autógyártóknak lehetőségük lesz megtudni az Európába érkező dél-koreai járművek részletes adatait, beleértve pontos típusát és mennyiségét még annak Európába érkezése előtt.

Amennyiben az EU Bizottság továbblép és felfüggeszti a Szöullal kötött szabadkereskedelmi egyezményt, Európa protekcionista védőintézkedéseket vezethet be a dél-koreai importtal kapcsolatban.

Habár a Reuters jelentése szerint a dél-koreai termékek importja 40 százalékkal 345 ezerre nőtt az egyezmény 2011. július elsejei hatálybalépése utáni évben, ez még mindig jóval kevesebb, mint a 2007-es 640 ezer darab.


Az ellentmondás oka többek között az, hogy a Hyundai és a Kia autógyártók időközben növelték európai gyártókapacitásukat, így Törökországban, Csehországban és Szlovákiában is új üzemeket nyitottak, illetve bővítettek.

„A Hyundai európai sikereinek titka az itt tervezett és gyártott járművekben keresendő.” – mondta Andreas Brozat, a Hyundai egyik szóvivője a Reutersnek. „Az idén az első félévben Európában forgalomba helyezett 232454 darab Hyundai kevesebb, mint 12 százaléka származik koreai gyártásból, míg 70 százaléka az EU régióból érkezik.” – tette hozzá.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei