GENF 2013: Korszerű és jövőbemutató autók a Hyundai genfi standján
A Hyundai az idei Genfi Autószalonra új és felfrissített
modellekkel, a WRC programjával és a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás
járművével érkezett.
A Hyundai az idei évben nem készült genfi világpremierrel,
ám ettől függetlenül szép és érdekes újdonságok állnak a koreai gyártó
standján. Ezek közül szó szerint a legnagyobb a Santa Fe megnövelt tengelytávú
változata, amelyet Grand Santa Fe néven vezetnek majd piacra, leváltva ezzel a
kevésbé népszerű korábbi ix55 modellt.
A 2012-es New York-i Autókiállításon már bemutatott Grand
Santa Fe európai változatát a helyi vásárlók igényei szerint továbbfejlesztették,
így az autó javított menettulajdonságainak és kezelhetőségének köszönhetően még
élvezetesebben vezethető, mint amerikai megfelelője, miközben olyan
felszereltségek is elérhetőek hozzá, mint az adaptív fényszórók, sávelhagyásra
figyelmeztető rendszer, vagy épp az automata parkolósegéd.
Habár a Santa Fe két változatát egyszerre fejlesztették, a 225
milliméterrel hosszabb, hat- vagy hétszemélyes kivitelben is rendelhető Grand
változat más hűtőmaszkot, átformált ködlámpákat és lökhárítókat kapott, míg
oldalról a harmadik üléssorhoz kényelmesebb elérést biztosító szélesebb hátsó
ajtónyílás, hátulról pedig szintén új lámpatestek és lökhárítók jelzik a
nagyobb változatot. A második és harmadik üléssorban utazók lábhelyének több
tér jut, ahogyan a csomagoknak is, hiszen ötüléses elrendezés esetén 634
literrel gazdálkodhatnak az utasok.
A Grand Santa Fe Európában csak egyféle, a konszern 2,2
literes és 197 lóerős dízelmotorjával lesz kapható, amely hatfokozatú váltóhoz
kapcsolódik majd és a Hyundai Active ECO rendszerének köszönhetően vegyes
üzemben 192 g/km széndioxidot bocsát ki.
A Hyundai másik újdonsága az átdolgozott ix35 modell, amely
elsősorban erőforrásaiban, ehhez kapcsolódó gazdaságosságában és felszereltségében
nyújt többet elődjénél. Motorok terén új a 2,0 literes, közvetlen
befecskendezéses benzinmotor, amely 166 lóerős teljesítménnyel és 205 Nm
nyomatékával megfelel az Euro5 normáknak.
Az új ix35 megkapta a Hyundai FLEX STEER elnevezésű
kormányrásegítő-erő változtató rendszerét, emellett immár fűtött kormánykerék,
első parkolóradar, TFT Supervision műszeregység, továbbfejlesztett navigációs
rendszer, bi-xenon fényszórók és a vontatmánystabilizáló is rendelhető az új
hobbiterepjáróhoz. Az autó külseje csak minimális mértékben változott, amelynek keretében az első fényszóróba LED nappali menetfény költözött, a hátsó lámpatestekben szintén ledek kaptak helyet, illetve új rajzolatú 16, 17 és 18 collos alufelnik is felkerültek az opciós listára.
A szériaautók mellett a koreai gyártó raliprogramjának újabb
állomásaként az i20 WRC modell továbbfejlesztett változatát is kiállította
Genfben. A tavaly Párizsban bemutatott modellhez képest új karosszériaelemekkel
és fejlettebb futóművel ellátott, jellegzetes koreai motívumokkal díszített
versenyautón a Hyundai koreai fejlesztői mellett a Michel Nandan által
vezetett, frissen alapított Hyundai Motorsport GmbH is rengeteget dolgozott,
amely azonban még további tesztelésekre, tökéletesítésre szorul annak
érdekében, hogy jövőre élesben kipróbálhassák az autót a WRC futamain.
A Hyundai a jövő járművét is kiállította Genfben, hiszen
elhozta a koreai Ulsanban, a hagyományos változatokkal egy gyártósoron készülő
üzemanyagcellás ix35 Fuel Cell modell első legyártott példányát. Az autóból
2015-ig mintegy ezer darab készül el, amelyek első szállítmányát a már
megkötött lízingszerződések keretében Skandináviába szállítja a vállalat.
A Hyundai már több, mint egy évtizede hisz az
üzemanyagcellás technológiában, hiszen 2000-ben mutatták be az akkori Santa Fe
modellre épült technológiát, majd ezt követte 2005-ben a Tucson FCEV modell,
amelyben a vállalat első, 109 lóerős üzemanyagcellás erőforrása dolgozott. Ezen technológia immár harmadik generációja
dolgozik a most kiállított ix35 Fuel Cell modellben, amelynek 136 lóerős
villanymotorja akár 160
km/h végsebességre gyorsíthatja az autót, a hatótáv
pedig elérheti az 594 kilométert, miközben a folyamat egyetlen mellékterméke a
víz.
A járművek mellett a Hyundai kiállította azt a háromajtós
i30 modellt, amelybe a korábban már bemutatott konnektivitási koncepciót
építették. Az LG-vel közösen fejlesztett elképzelés szerint a járművek
tulajdonosai a jövőben okostelefonjaikat az autó elektromos
rendszerébe integrálhatják, amellyel az autó berendezéseinek személyes beállításaira, ajtók nyitására-zárására,
a légkondicionáló programozására, vagy akár a navigációs rendszer célmeghatározására
is lehetőség nyílik.
Részletes információk hamarosan!
Részletes információk hamarosan!
Forrás: cision.com, hyundaipressoffice.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!