GENF 2013: A Grand Santa Fe a Hyundai új prémium szabadidőjárműve
(Sajtóközlemény) A Hyundai a 2013. évi Genfi Autószalonon tartja az új Grand Santa Fe-nek, a márka első hosszú tengelytávú prémium felső kategóriás (E szegmens) szabadidőjárművének európai premierjét.
A Hyundai a népszerű modell nyújtott tengelytávú kivitele iránti kereslet kielégítésére hozta el Európába az új Grand Santa Fe modellt, amelynek révén a vállalat még nagyobb részesedést szerezhet az európai felső kategóriás szabadidőjárművek piacán.
Európára hangolva
Az új Grand Santa Fe modell elsőként a 2012-es New York-i Autószalonon lépett a közönség elé. Az európai változat számos jelentős ponton eltér az Egyesült Államok piacára tervezett kiviteltől, az adaptív fényszóró-vezérléstől kezdve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren át az intelligens parkolás-támogató rendszerekig.
A modell rugózását és vezethetőségét ugyancsak kifejezetten az európai felhasználók igényeihez igazodva hangolták át, hogy erőteljesebben csillapított, közvetlenebb vezethetőséget nyújtson.
Folytatódik a „Storm Edge” formaterv
Az új Grand Santa Fe a Hyundai „Storm Edge” formanyelvét alkalmazza. Az új generációs Santa Fe modellen bevezetett stílus a Hyundai „folyékony szobrászat” dizájnirányzatán alapul, és rendkívül kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek körében. A „Storm Edge” azokat az erőteljes, dinamikus természeti képeket adja vissza, amelyek egy vihar kialakulását kísérik.
Az új Grand Santa Fe-t a kezdetektől fogva normál tengelytávú rokonával párhuzamosan fejlesztették, így a formatervezők egy olyan, koherens formavilágot hozhattak létre, amely erőteljes családi azonosságról tanúskodik.
Ennek ellenére markáns eltérések találhatók a két modell között. Az új Grand Santa Fe orrát átrajzolt hűtőmaszk, új kialakítású ködfényszórók és hangsúlyosabban megformált lökhárító uralja. Oldalnézetből a hátsó ajtók szemmel láthatóan hosszabbak, kellő helyet adva a harmadik üléssornak. Az új, hosszabb tetőpanel kihangsúlyozza az autó teherbíró képességét. Ennek eredményeként a hátsó oldalablak immár szorosabban követi a C-oszlop kontúrját.
Az új Grand Santa Fe külső méretei megnőttek (10 mm-rel magasabb, 5 mm-rel szélesebb, 225 mm-rel hosszabb), köszönhetően a nyújtott (+100 mm) tengelytávnak, ugyanakkor a jármű megőrizte az új generációs Santa Fe dinamikus, mégis kifinomult stílusát.
A két modellváltozat között további eltérést mutatnak a lenyűgöző, új 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsák, az övvonalat az átrajzolt LED-es lámpatestek keretezik. Hátul az alapmodell ikerkipufogóját felváltó, különálló kipufogóvégek zárják az esztétikai módosítások sorát.
Jobb helykínálat
A megnövelt tengelytávnak köszönhetően az új Hyundai Grand Santa Fe második és harmadik üléssorán egyaránt több férőhelyet kínál, mint az alapmodell, így akár heten utazhatnak a legnagyobb kényelemben. A második üléssoron utazók 10 mm-rel nagyobb fejtérnek és 50 mm-rel megnövelt lábtérnek örülhetnek, míg a harmadik üléssoron 33 mm-rel több hely jut a fejnek, és 35 mm-rel a lábaknak.
A harmadik sor üléseit lefektetve a csomagtartó kategóriaelső 634 literes térfogatot kínál. A 631 literes tárolóhelyet a kerékívek között, a padló alatt kialakított, háromliteres tárolórekesz egészíti ki – az új generációs Santa Fe modellhez képest összesen 49 literes plusz szállítókapacitásnak örvendhet a tulajdonos.
Optimalizált erőforrás
Az új Grand Santa Fe egyetlen, gondosan megválasztott motorral lesz rendelhető Európában. A nagyteljesítményű, Euro5-ös emissziós osztályú, 2,2 literes „R” VGT dízelmotor 197 lóerőt teljesít. A hatfokozatú automata sebességváltóval társított erőforrás a Hyundai Active ECO rendszerét kínálja az európai vásárlóknak, maximalizálva a modell környezetvédelmi kompatibilitását: az új Grand Santa Fe szabványos vegyes üzemű CO2-kibocsátása 192 g/km.
Kifinomult és rugalmasan alakítható belső tér
Az új Grand Santa Fe alapfelszerelésként kínálja a Hyundai három fokozatban állítható kormányművét, a FLEX STEER rendszert. A kiválasztott üzemmód (normál, sport, komfort) a nagyobb, 4,3 colos átmérőjű TFT LCD Supervision kijelzőn olvasható le.
Az új Grand Santa Fe egy darabból álló, a tető teljes hosszában húzódó, középső merevítő borda nélküli panoráma üvegtetőt kínál, amely természetes fénnyel árasztja el az utasteret. Amennyiben túl világos van, a hátsó ajtókba beépített árnyékolókat kézzel kihúzva csökkenthető a napsütés intenzitása.
Akár utasokat, akár csomagokat szeretnénk szállítani, a hat- és hétüléses kivitelben megrendelhető új Grand Santa Fe utolérhetetlenül rugalmasan alkalmazkodik az igényekhez. Az új Grand Santa Fe hétüléses változata 2:3:2, míg a hatüléses 2:2:2 üléskialakítást kapott. A második üléssori ülések külön-külön hosszirányban elmozdíthatók, illetve háttámlájuk dőlésszöge szabályozható, míg a harmadik üléssori ülések síkba fektethetők.
A motoros mozgatású csomagtérajtó mögött széles rakodónyílás tárul fel, amelyen keresztül tökéletes kényelemben rakodhatók be, illetve ki a csomagok.
„Az új Grand Santa Fe megőrizte az új generációs Santa Fe minden alapvető előnyét – a látványos formatervet, a kiemelkedő komfortszintet, a takarékos üzemet és a kiváló minőséget –, ugyanakkor javította annak helykínálatát. Hiszünk abban, hogy az új Grand Santa Fe vonzó ajánlat, és még több vásárlót csábíthat át a Hyundaihoz az úgynevezett prémium márkáktól” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.
Az új Grand Santa Fe gyártása 2013 áprilisában veszi kezdetét a Hyundai 4-es számú Ulsan-i üzemében, Koreában.
Külső méretek
(mm)
|
||||
Hosszúság
|
4915
|
|||
Szélesség
|
1885
|
|||
Magasság
|
1690
|
|||
Tengelytáv
|
2800
|
|||
Első túlnyúlás
|
955
|
|||
Hátsó
túlnyúlás
|
1150
|
|||
Belső méretek
(mm)
|
||||
Fejtér
|
Első üléssor
|
1006
|
||
Második
üléssor
|
1002
|
|||
Harmadik
üléssor
|
908
|
|||
Lábtér
|
Első üléssor
|
1120
|
||
Második
üléssor
|
1050
|
|||
Harmadik
üléssor
|
800
|
|||
Teljes
csomagtér-kapacitás
|
634 liter
|
|||
Hajtáslánc,
menetteljesítmények
|
||||
„R” 2,2
literes, VGT
|
Lökettérfogat
|
2199 cm3
|
||
Max.
teljesítmény
|
197 LE
3800/perc fordulatszámon
|
|||
Max.
forgatónyomaték
|
436 Nm 1800–2500/perc
fordulatszámon
|
|||
Legnagyobb
sebesség
|
200 km/óra
|
|||
0-100 km/óra
gyorsulás
|
10,3 mp
|
|||
CO2
(vegyes ciklus)
|
192 g/km
|
|||
Tömegek (kg)
|
||||
Menetkész
tömeg (hat-/hétüléses)
|
1902 / 1916
|
|||
Megengedett
legnagyobb össztömeg (hat-/hétüléses)
|
2600 / 2630
|
Forrás: Hyundai Holding Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!