GENF 2013: A Grand Santa Fe a Hyundai új prémium szabadidőjárműve


(Sajtóközlemény) A Hyundai a 2013. évi Genfi Autószalonon tartja az új Grand Santa Fe-nek, a márka első hosszú tengelytávú prémium felső kategóriás (E szegmens) szabadidőjárművének európai premierjét.

A Hyundai a népszerű modell nyújtott tengelytávú kivitele iránti kereslet kielégítésére hozta el Európába az új Grand Santa Fe modellt, amelynek révén a vállalat még nagyobb részesedést szerezhet az európai felső kategóriás szabadidőjárművek piacán.

Európára hangolva 

Az új Grand Santa Fe modell elsőként a 2012-es New York-i Autószalonon lépett a közönség elé. Az európai változat számos jelentős ponton eltér az Egyesült Államok piacára tervezett kiviteltől, az adaptív fényszóró-vezérléstől kezdve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren át az intelligens parkolás-támogató rendszerekig.

A modell rugózását és vezethetőségét ugyancsak kifejezetten az európai felhasználók igényeihez igazodva hangolták át, hogy erőteljesebben csillapított, közvetlenebb vezethetőséget nyújtson.


Folytatódik a „Storm Edge” formaterv

Az új Grand Santa Fe a Hyundai „Storm Edge” formanyelvét alkalmazza. Az új generációs Santa Fe modellen bevezetett stílus a Hyundai „folyékony szobrászat” dizájnirányzatán alapul, és rendkívül kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek körében. A „Storm Edge” azokat az erőteljes, dinamikus természeti képeket adja vissza, amelyek egy vihar kialakulását kísérik.

Az új Grand Santa Fe-t a kezdetektől fogva normál tengelytávú rokonával párhuzamosan fejlesztették, így a formatervezők egy olyan, koherens formavilágot hozhattak létre, amely erőteljes családi azonosságról tanúskodik.

Ennek ellenére markáns eltérések találhatók a két modell között. Az új Grand Santa Fe orrát átrajzolt hűtőmaszk, új kialakítású ködfényszórók és hangsúlyosabban megformált lökhárító uralja. Oldalnézetből a hátsó ajtók szemmel láthatóan hosszabbak, kellő helyet adva a harmadik üléssornak. Az új, hosszabb tetőpanel kihangsúlyozza az autó teherbíró képességét. Ennek eredményeként a hátsó oldalablak immár szorosabban követi a C-oszlop kontúrját.


Az új Grand Santa Fe külső méretei megnőttek (10 mm-rel magasabb, 5 mm-rel szélesebb, 225 mm-rel hosszabb), köszönhetően a nyújtott (+100 mm) tengelytávnak, ugyanakkor a jármű megőrizte az új generációs Santa Fe dinamikus, mégis kifinomult stílusát.

A két modellváltozat között további eltérést mutatnak a lenyűgöző, új 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsák, az övvonalat az átrajzolt LED-es lámpatestek keretezik. Hátul az alapmodell ikerkipufogóját felváltó, különálló kipufogóvégek zárják az esztétikai módosítások sorát.

Jobb helykínálat 

A megnövelt tengelytávnak köszönhetően az új Hyundai Grand Santa Fe második és harmadik üléssorán egyaránt több férőhelyet kínál, mint az alapmodell, így akár heten utazhatnak a legnagyobb kényelemben. A második üléssoron utazók 10 mm-rel nagyobb fejtérnek és 50 mm-rel megnövelt lábtérnek örülhetnek, míg a harmadik üléssoron 33 mm-rel több hely jut a fejnek, és 35 mm-rel a lábaknak.



A harmadik sor üléseit lefektetve a csomagtartó kategóriaelső 634 literes térfogatot kínál. A 631 literes tárolóhelyet a kerékívek között, a padló alatt kialakított, háromliteres tárolórekesz egészíti ki – az új generációs Santa Fe modellhez képest összesen 49 literes plusz szállítókapacitásnak örvendhet a tulajdonos.


Optimalizált erőforrás 

Az új Grand Santa Fe egyetlen, gondosan megválasztott motorral lesz rendelhető Európában. A nagyteljesítményű, Euro5-ös emissziós osztályú, 2,2 literes „R” VGT dízelmotor 197 lóerőt teljesít. A hatfokozatú automata sebességváltóval társított erőforrás a Hyundai Active ECO rendszerét kínálja az európai vásárlóknak, maximalizálva a modell környezetvédelmi kompatibilitását: az új Grand Santa Fe szabványos vegyes üzemű CO2-kibocsátása 192 g/km.


Kifinomult és rugalmasan alakítható belső tér

Az új Grand Santa Fe alapfelszerelésként kínálja a Hyundai három fokozatban állítható kormányművét, a FLEX STEER rendszert. A kiválasztott üzemmód (normál, sport, komfort) a nagyobb, 4,3 colos átmérőjű TFT LCD Supervision kijelzőn olvasható le.

Az új Grand Santa Fe egy darabból álló, a tető teljes hosszában húzódó, középső merevítő borda nélküli panoráma üvegtetőt kínál, amely természetes fénnyel árasztja el az utasteret. Amennyiben túl világos van, a hátsó ajtókba beépített árnyékolókat kézzel kihúzva csökkenthető a napsütés intenzitása. 


Akár utasokat, akár csomagokat szeretnénk szállítani, a hat- és hétüléses kivitelben megrendelhető új Grand Santa Fe utolérhetetlenül rugalmasan alkalmazkodik az igényekhez. Az új Grand Santa Fe hétüléses változata 2:3:2, míg a hatüléses 2:2:2 üléskialakítást kapott. A második üléssori ülések külön-külön hosszirányban elmozdíthatók, illetve háttámlájuk dőlésszöge szabályozható, míg a harmadik üléssori ülések síkba fektethetők. 

A motoros mozgatású csomagtérajtó mögött széles rakodónyílás tárul fel, amelyen keresztül tökéletes kényelemben rakodhatók be, illetve ki a csomagok.


„Az új Grand Santa Fe megőrizte az új generációs Santa Fe minden alapvető előnyét – a látványos formatervet, a kiemelkedő komfortszintet, a takarékos üzemet és a kiváló minőséget –, ugyanakkor javította annak helykínálatát. Hiszünk abban, hogy az új Grand Santa Fe vonzó ajánlat, és még több vásárlót csábíthat át a Hyundaihoz az úgynevezett prémium márkáktól” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Az új Grand Santa Fe gyártása 2013 áprilisában veszi kezdetét a Hyundai 4-es számú Ulsan-i üzemében, Koreában. 



Külső méretek (mm)
Hosszúság
4915
Szélesség
1885
Magasság
1690
Tengelytáv
2800
Első túlnyúlás
955
Hátsó túlnyúlás
1150
Belső méretek (mm)
Fejtér
Első üléssor
1006
Második üléssor
1002
Harmadik üléssor
908
Lábtér
Első üléssor
1120
Második üléssor
1050
Harmadik üléssor
800
Teljes csomagtér-kapacitás
634 liter
Hajtáslánc, menetteljesítmények
„R” 2,2 literes, VGT
Lökettérfogat
2199 cm3
Max. teljesítmény
197 LE 3800/perc fordulatszámon
Max. forgatónyomaték
436 Nm 18002500/perc fordulatszámon
Legnagyobb sebesség
200 km/óra
0-100 km/óra gyorsulás
10,3 mp
CO2 (vegyes ciklus)
192 g/km
Tömegek (kg)
Menetkész tömeg (hat-/hétüléses)
1902 / 1916
Megengedett legnagyobb össztömeg (hat-/hétüléses)
2600 / 2630

Forrás: Hyundai Holding Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei