A Honda vezetője keményen bírálja a Hyundait



A Honda Motor amerikai részlegének vezetője éles hangú nyilatkozatában bírálta a Hyundait és a Kiát a fogyasztási botránnyal kapcsolatban.

John Mendel, az American Honda Motor értékesítési osztályának vezetője szerint „nem hagyhatjuk, hogy a versenypiaci nyomás miatt elveszítsük ügyfeleinket”. A vezető szerint a tét az iparág jó hírnevének megőrzése. „Azt kell szem előtt tartanunk, hogy amit teszünk, az az egész iparágra kihatással lehet – vagyis ami egyikünkkel történik, alááshatja az összes gyártó tekintélyét.” – mondta Mendel.

Mendel ugyan nem nevezte meg az autógyártót ám utalt az autógyártók termékei fogyasztásának csökkentésére vonatkozó közelmúltbeli döntésére.


Novemberben a Hyundai és a Kia közel 1,1 millió Észak-Amerikában értékesített modelljének vásárlóit volt kénytelen kártalanítani, miután az EPA Környezetvédelmi Hivatal kiderítette, hogy a gyártó által megadott fogyasztási értékek nem felelnek meg a valóságnak. A Hyundai több, mint 100 millió dollárt költött a kártalanításra.

Mendel megjegyezte, hogy miután „a gazdaságossági ügy két versenytársunknál is felszínre került”, sok kérdést kapott arról, ez hogyan érinti a japán márka eladásait. „Persze, a pontatlan adatokon alapuló agresszív gazdaságossági kampányuk mindenkit nehéz helyzetbe sodort.” – mondja Mendel. „A legnagyobb aggodalmam ugyanis nem az, hogy ez az eset hogyan hathat a Honda vagy más autógyártó eladásaira… A legnagyobb aggodalmam annak lehetősége, hogy ezzel az egész iparágba vetett bizalom fog csökkenni.” Hozzátette még, hogy az iparágat egyébként sem tartják a vásárlók rendkívül nagyra.   


„A vásárlók számára megfelelő dolgot tenni nem jelent pluszpontot, ellenkezőleg: ez a belépő.” – mondja Mendel. „Ez csupán az ár része… A versenypiaci nyomás soha nem vezethet a vásárlóink bizalmának és hitének elárulásához.”

A Hyundai és a Kia kártalanítja az eset miatt ügyfeleit a fogyasztási különbözet +15 százalék erejéig mindaddig, amíg ők használják a járművet. A Hyundai szerint így egy átlagos tulajdonos évi 88 dollárt kaphat az idei évre. A tulajdonosok kilométeróra-számlálóit a márkaszervizben folyamatosan feljegyzik, így a hamis és valós fogyasztás különbözetének tényleges értékét tudják megtéríteni számukra.  

A koreai autógyártók – amelyek egy konglomerátum részei – emellett több tucat peres eljárás elé néznek. Az EPA vizsgálatai még sokáig folytatódnak, amelynek során akár polgári szankciókat is bevethetnek a téves adatok közlése miatt.


Az adatok módosítása növeli a Hyundai-Kia flottafogyasztásának értékét 27-ról 26 mérföld/gallonra (8,71-ről 9,05 liter/100 km-re), amelyen belül igen nagy a szórás az egyes típusokon belül, 1 és 6 mérföld/gallon közöttiek az értékkülönbségek.

A Hyundai szóvivője, Chris Hosford szerint Mendelnek „joga van a véleményéhez”, ám – akárcsak a Kia szóvivője – nem kívánta a továbbiakban kommentálni Mendel szavait.


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei