Amerikában is bevezethetik az i10-et
A Hyundainak komoly problémát jelent az amerikai vállalati átlagos
üzemanyag-gazdaságossági norma (CAFE - Corporate Average Fuel Economy)
betartása, miután az EPA hatására módosítania kellett több modelljének
fogyasztási adatait.
A probléma megoldásához a koreai márkának szüksége volna egy
olyan modellre az amerikai piacon, amelynek fogyasztása minden eddigi modellnél
alacsonyabb. Itt jöhet képbe a Hyundai i10 modell, amelynek nemsokára érkezik a
második generációja.
A jelenlegi i10 kétféle benzines motorral készül. Az
alapmodellt 1,0 literes, háromhengeres erőforrással szerelik, amely 68 lóerőt
termel, míg a nagyobb, 1,2 literes, négyhengeres Kappa motor 78 lóerős. Mindkét
modellhez az ötfokozatú manuális mellett elérhető négyfokozatú automata is. A
hírek szerint a jelenlegi motorkínálat továbbfejlesztése kerül az új i10-be,
valamint pletykák keringenek egy apró, szupertakarékos, emellett hatékony és
nyomatékos dízelmotorról is.
Persze, a Hyundai kínálatában már van egy (főleg amerikai léptékkel nézve) kisautó, az
Accent. Ám ezt a modellt minimum 14 545 dollárért lehet megvásárolni, amely már
régen nem a legolcsóbb Amerikában, hiszen a konkurens Nissan Versa árlistája
11 990 dollárról indul. Amennyiben a Hyundai úgy döntene, bevezeti az új i10-et
az amerikai piacra, akkor annak ára minden bizonnyal jóval versenyképesebb
volna az Accentnél.
Amerikai normával a Hyundai i10 bőven 50 mérföld/gallon (4,7
l/100 km) fölött tudna teljesíteni,amely kisegítené a Hyundait a jelenlegi
helyzetben. Az i10 kategóriájában bőséges kényelmi és biztonsági felszerelésekkel
rendelkezik, és habár teljesítménye minden szempontból középszerű, az újságírók
dicsérik a Hyundai minijét.
A kisautók eladásai növekszenek az Egyesült Államokban, viszont az
igazán miniautók között az amerikai kontinensen négy ajtóval egyedüliként forgalmazott
Chevrolet Sparknak nincs jelenleg komoly ellenfele. A Hyundai i10 lehetne az
első komoly konkurencia a Sparknak, ami jót tenne a vásárlóknak, hiszen lenne
alternatíva, amely alapján akár kedvezőbb vételár is kicsikarható.
A Hyundai marketingjével jól el is lehetne adni a kisautót,
hiszen manapság mindenki alacsony fogyasztású autóra vágyik, amelyet a márka
meg tudna lovagolni. Értékesítési problémák sem lennének, hiszen a Chevrolet
Spark sikerével kitaposta a Hyundai számára az utat a kicsi, olcsó autókat kereső amerikai
háztartások felé.
Forrás: tflcar.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!