Amerikában is bevezethetik az i10-et



A Hyundainak komoly problémát jelent az amerikai vállalati átlagos üzemanyag-gazdaságossági norma (CAFE - Corporate Average Fuel Economy) betartása, miután az EPA hatására módosítania kellett több modelljének fogyasztási adatait.

A probléma megoldásához a koreai márkának szüksége volna egy olyan modellre az amerikai piacon, amelynek fogyasztása minden eddigi modellnél alacsonyabb. Itt jöhet képbe a Hyundai i10 modell, amelynek nemsokára érkezik a második generációja.    


A jelenlegi i10 kétféle benzines motorral készül. Az alapmodellt 1,0 literes, háromhengeres erőforrással szerelik, amely 68 lóerőt termel, míg a nagyobb, 1,2 literes, négyhengeres Kappa motor 78 lóerős. Mindkét modellhez az ötfokozatú manuális mellett elérhető négyfokozatú automata is. A hírek szerint a jelenlegi motorkínálat továbbfejlesztése kerül az új i10-be, valamint pletykák keringenek egy apró, szupertakarékos, emellett hatékony és nyomatékos dízelmotorról is.


Persze, a Hyundai kínálatában már van egy (főleg amerikai léptékkel nézve) kisautó, az Accent. Ám ezt a modellt minimum 14 545 dollárért lehet megvásárolni, amely már régen nem a legolcsóbb Amerikában, hiszen a konkurens Nissan Versa árlistája 11 990 dollárról indul. Amennyiben a Hyundai úgy döntene, bevezeti az új i10-et az amerikai piacra, akkor annak ára minden bizonnyal jóval versenyképesebb volna az Accentnél.  

Amerikai normával a Hyundai i10 bőven 50 mérföld/gallon (4,7 l/100 km) fölött tudna teljesíteni,amely kisegítené a Hyundait a jelenlegi helyzetben. Az i10 kategóriájában bőséges kényelmi és biztonsági felszerelésekkel rendelkezik, és habár teljesítménye minden szempontból középszerű, az újságírók dicsérik a Hyundai minijét.  


A kisautók eladásai növekszenek az Egyesült Államokban, viszont az igazán miniautók között az amerikai kontinensen négy ajtóval egyedüliként forgalmazott Chevrolet Sparknak nincs jelenleg komoly ellenfele. A Hyundai i10 lehetne az első komoly konkurencia a Sparknak, ami jót tenne a vásárlóknak, hiszen lenne alternatíva, amely alapján akár kedvezőbb vételár is kicsikarható.

A Hyundai marketingjével jól el is lehetne adni a kisautót, hiszen manapság mindenki alacsony fogyasztású autóra vágyik, amelyet a márka meg tudna lovagolni. Értékesítési problémák sem lennének, hiszen a Chevrolet Spark sikerével kitaposta a Hyundai számára az utat a kicsi, olcsó autókat kereső amerikai háztartások felé.

Forrás: tflcar.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei