Az új mellett a régi i10 is gyártásban marad Indiában
A csökkenő piaci részesedés újbóli feltornászására a koreai
Hyundai Motor egy teljesen új kompakt kisautót dob piacra a Maruti Suzuki Ritz
és Swift ellenfeleként.
A „BA” gyári kódnév alatt futó modell természetesen
illeszkedik majd a márka folyékony szobrászat stílusirányzatába és a gyáriak az
előzetes hírek szerint a jelenleg is gyártásban lévő i10 és i20 közé pozicionálják majd az új modellt.
Az indiai Economic Times magazinnak sikerült négy olyan
munkatársat felkutatniuk, akik közreműködtek az új autó kidolgozásában. Szerintük
az új modell az i10 mellett jelenik majd meg a piacon, motorterébe pedig egy
1,1 literes dízel és egy 1,2 literes benzines erőforrás kerül.
Az új típust Dél-Koreában fejlesztették, ahol több, mint
száz indiai mérnök is részt vett az autó végső kialakításában. Az autót
jelenleg ott és Európában is tesztelik és az információk szerint még idén ősszel, a
szüreti időszak előtt Indiában is bemutatásra kerül, amelyből két év alatt 150 ezer darabot
terveznek értékesíteni.
„Vállalati politikánk részeként nem kívánjuk kommentálni a
jövőbeli termékeinkkel kapcsolatos találgatásokat.” – mondta Rakesh Srivastava,
a Hyundai Motor India értékesítési és marketingvezetője.
Az új modell bevezetésével a Hyundai indiai kisautó kínálata
ötfősre gyarapszik – Eon, Santro, i10, az új BA és az i20 – míg feljebb is több
limuzint kínál a Vernától az Elantrán át a Sonatáig.
„Az új kisautó és az i20 komoly ellenfelei lehetnek a Maruti
Swift és Ritz modelleknek sőt, egy négy méternél rövidebb lépcsőshátú
bevezetésével akár a Swift Dzire riválisa is lehet a Hyundai, bár ez utóbbi
egyelőre még nem tisztázott.” – mondta a fejlesztésben részt vevő egyik
munkatárs.
Pradeep Saxena, a TNS Automotive piackutatója szerint a
Hyundai kínálata ma már teljes mértékben összhangban van olyan nagy nemzetközi
vállalatokkal, mint a Honda vagy a Toyota, azonban semmilyen téren nem nyújt
kiemelkedőt ezekhez viszonyítva.
„Az új kisautó bemutatásával a Hyundai belépőmodelljeinek portfóliója
megerősödik, szembeszállhat a Swift dízelével, ám valami megkülönböztetőt kell
alkotniuk árban vagy stílusban ahhoz, hogy komoly sikereket érhessenek el. Az új
autó nyilván további eladásokat hoz majd, ám akár márkán belüli kannibalizáció
is kialakulhat az i10 és i20 modellekkel.” – mondja Saxena.
Egy közelmúltbeli médiaeseményen Bo Shin Seo, a Hyundai
Motor India ügyvezetője nem nyilatkozott az új kompakt dízel modellről, ám
annyit elárult:” A kisautók kategóriájában nincs nagy különbség a benzines és a
dízelautók fogyasztásában, viszont a dízelek jóval drágábbak, így ez kihívást
jelent számunkra.”
Forrás: economictimes.indiatimes.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!