Az új mellett a régi i10 is gyártásban marad Indiában



A csökkenő piaci részesedés újbóli feltornászására a koreai Hyundai Motor egy teljesen új kompakt kisautót dob piacra a Maruti Suzuki Ritz és Swift ellenfeleként.

A „BA” gyári kódnév alatt futó modell természetesen illeszkedik majd a márka folyékony szobrászat stílusirányzatába és a gyáriak az előzetes hírek szerint a jelenleg is gyártásban lévő i10 és i20 közé pozicionálják majd az új modellt.


Az indiai Economic Times magazinnak sikerült négy olyan munkatársat felkutatniuk, akik közreműködtek az új autó kidolgozásában. Szerintük az új modell az i10 mellett jelenik majd meg a piacon, motorterébe pedig egy 1,1 literes dízel és egy 1,2 literes benzines erőforrás kerül.  

Az új típust Dél-Koreában fejlesztették, ahol több, mint száz indiai mérnök is részt vett az autó végső kialakításában. Az autót jelenleg ott és Európában is tesztelik és az információk szerint még idén ősszel, a szüreti időszak előtt Indiában is bemutatásra kerül, amelyből két év alatt 150 ezer darabot terveznek értékesíteni.

„Vállalati politikánk részeként nem kívánjuk kommentálni a jövőbeli termékeinkkel kapcsolatos találgatásokat.” – mondta Rakesh Srivastava, a Hyundai Motor India értékesítési és marketingvezetője.  


Az új modell bevezetésével a Hyundai indiai kisautó kínálata ötfősre gyarapszik – Eon, Santro, i10, az új BA és az i20 – míg feljebb is több limuzint kínál a Vernától az Elantrán át a Sonatáig.  

„Az új kisautó és az i20 komoly ellenfelei lehetnek a Maruti Swift és Ritz modelleknek sőt, egy négy méternél rövidebb lépcsőshátú bevezetésével akár a Swift Dzire riválisa is lehet a Hyundai, bár ez utóbbi egyelőre még nem tisztázott.” – mondta a fejlesztésben részt vevő egyik munkatárs.

Pradeep Saxena, a TNS Automotive piackutatója szerint a Hyundai kínálata ma már teljes mértékben összhangban van olyan nagy nemzetközi vállalatokkal, mint a Honda vagy a Toyota, azonban semmilyen téren nem nyújt kiemelkedőt ezekhez viszonyítva.  


„Az új kisautó bemutatásával a Hyundai belépőmodelljeinek portfóliója megerősödik, szembeszállhat a Swift dízelével, ám valami megkülönböztetőt kell alkotniuk árban vagy stílusban ahhoz, hogy komoly sikereket érhessenek el. Az új autó nyilván további eladásokat hoz majd, ám akár márkán belüli kannibalizáció is kialakulhat az i10 és i20 modellekkel.” – mondja Saxena.

Egy közelmúltbeli médiaeseményen Bo Shin Seo, a Hyundai Motor India ügyvezetője nem nyilatkozott az új kompakt dízel modellről, ám annyit elárult:” A kisautók kategóriájában nincs nagy különbség a benzines és a dízelautók fogyasztásában, viszont a dízelek jóval drágábbak, így ez kihívást jelent számunkra.”

Forrás: economictimes.indiatimes.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei