GENF 2013: Megújult a Hyundai alsó-középkategóriás szabadidőjárműve


(Sajtóközlemény) Megújult az ix35: a Hyundai második legkeresettebb európai modelljének új kiadása a 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be. A friss modell egy sor technológiai újítást kínál, így még vonzóbb ajánlatnak számít az európai vásárlók számára.

Az eredeti modell 2010 márciusában mutatkozott be, az ix35 iránt azóta rendkívül intenzív kereslet mutatkozik. A Hyundai európai történetének leggyorsabb ütemben értékesített modelljeként a vállalat minden előzetes várakozását felülmúlta: a kompakt szabadidőjármű 2013 márciusáig több mint 220 000 példányban talált gazdára Európában.

A sikeres modellt most egy új motor, a gazdaságosságot fokozó módosítások, valamint kibővített felszereltség teszi még kifinomultabbá és élvezetesebbé.


Még takarékosabb hajtásláncok 

A modell egyik legfontosabb újdonsága a korábbi, 2,0 literes „Theta II” benzinmotor helyére lépő új, szupertakarékos „Nu” 2,0 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses (GDI) motor.  Az új erőforrás, amelyet házon belül, a Hyundai európai K+F központjában, a németországi Rüsselsheimben terveztek, nagyobb teljesítményt (166 LE) és forgatónyomatékot (205 Nm) kínál, miközben teljesíti az Euro5 emissziós norma előírásait.

Két erőteljes motorhoz illesztettek új, alacsony nyomású kipufogógáz-visszavezető (LP EGR) rendszert, ami a teljes fordulatszám-tartományban számottevően javította a motorok üzemi hatásfokát.

A választékot még sokszínűbbé tette az a hatfokozatú automata sebességváltó, amely mostantól az összkerékhajtású „R” 2,0 literes, 136 lóerős modellhez is rendelhető.


Modernebb technológiák, kifinomultabb működés

Mostantól az új ix35 vásárlói is élvezhetik a Hyundai FLEX STEER rendszerének előnyeit. Az alsó-középkategóriás szabadidőjárművön frissen bevezetett rendszer segítségével a vezető három üzemmód (normál, sport, komfort) szerint változtathatja igénye szerint a kormánymű rásegítésének és visszajelzésének a mértékét. 

A vezetés és az utazás élményét olyan új technológiai megoldások fokozzák, mint a fűthető kormánykerék, az első parkoló szenzorok, vagy az ESC (menetstabilizáló elektronika) vontatmányt stabilizáló funkciója. Az opciós, 4,2 colos TFT Supervision műszeregység kijelzőjén a legkülönbözőbb adatok jeleníthetők meg kiváló minőségben. Az európai piacon egy felső kategóriás audiós/navigációs rendszer is rendelhető az autóhoz, amelyhez nagyobb, 7 col átmérőjű középkonzoli LCD kijelző tartozik.


Az éjszakai közlekedés biztonsága érdekében a Hyundai vadonatúj opcióként Bi‑Xenon lámpatesteket kínál a modellhez. A továbbfejlesztett LED-es nappali világítás pedig alapfelszerelés a modellnél. A kifinomultabb ix35 új könnyűfém keréktárcsákat is kapott: a 16, 17 és 18 colos méretben választható kerekek közül a két nagyobb metálszürke kivitelben kapható.

Ami az új ix35 utasterét érintő változásokat illeti, jobb minőségű kárpitanyag borítja az üléseket és a felső ajtópaneleket, a műszerfali légbeömlők krómozott keretet, az elülső pohártartók pedig külön megvilágítást kaptak. Az összhatást a szélvédőn elhelyezett árnyékoló sáv teszi teljessé.

„Az eredeti ix35 bevezetése hallatlanul fontos pillanat volt a Hyundai európai jelenléte szempontjából. Ez volt az első modell, amelyet a Hyundai európai formanyelve, a „folyékony szobrászat” elvei szerint terveztünk, és ennek, valamint egyéb értékeinek – ilyen a takarékosság, az ár-érték arány és a kiváló minőség – köszönhetően az ix35 rendkívül nagy számban talált gazdára a kontinensen. Tavaly tovább emelkedett a modell népszerűsége: a 87 ezer eladott példány 15 százalékkal haladta meg a 2011-es értékesítési eredményt. Az új ix35 által bevezetendő újítások valós előnyt jelentenek ügyfeleinknek, és még élvezetesebbé teszik az európai vásárlók számára a modell birtoklását. A Hyundai keményen dolgozott azért, hogy új ügyfeleket csábítson magához. Azzal, hogy a vásárlók elvárásait (a gazdaságosság, a menetdinamika és a kifinomultság terén) rendre túlteljesítő termékeket bocsát piacra, a Hyundai a jövőbben is megőrzi, sőt bővíti ügyfélkörét”– hangsúlyozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.


Az új ix35 modellt érintő frissítéseket a Hyundai Motor Europe Rüsselsheim-i (Németoszág) műszaki központjában (HME TC) tervezték és fejlesztették. A modell megőrizte a Hyundai folyékony szobrászat formanyelvét. Ezt a stílusirányt éppen az eredeti ix35 vezette be, a 2009-es Frankfurti Autószalonon.

Az európai piacokra szánt új ix35 modelleket a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) gyártja. A vállalat ultramodern európai gyártólétesítménye, a csehországi Nošovicében üzemel. Minden, Európában értékesített ix35 modellre érvényes a vállalat Tripla 5 garanciális csomagja, amely kilométer-korlátozás nélküli, ötéves általános garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást és öt éven át érvényesíthető, évenkénti átvizsgálást tartalmaz.

Forrás: Hyundai Holding Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei