A fékre lépett a Hyundai Európában



Habár a Hyundai még mindig hatalmas népszerűségnek örvend az európai piacon, a koreai gyártó most mégis módosított azokon a tervein, amelyek szerint 5 százalékos piaci részesedést kíván elérni 2016-ra.

Az európai autógyártók növekvő sebezhetőségének beszédes jele a Hyundai Motor bejelentése, amely szerint átdolgozta európai növekedési stratégiáját és a jövőben elsősorban az eddig megszerzett piaci részesedésének megőrzésére koncentrál. Ennek keretében a korábban közzétett tervekben szereplő 2016-os 5 százalékos piaci részesedésre vonatkozó céljukat kitolták az évtized végére. Tették ezt annak ellenére, hogy a márka jelenlegi 3,5 százalékos részesedése az elmúlt öt évben kétszereződött meg.  

„Célunk jelenleg megvédeni jelenlegi 3,5 százalékos részünket.” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke. „A Hyundai sem immunis a jelenlegi nehézségekre. A piaci részesedésünk kezelése rendkívül nehéz, különösen a jelenlegi, kiszámíthatatlan gazdasági környezetben, ahol a körülmények piacról piacra változnak.” – tette hozzá.


A Hyundai döntését a legfrissebb gazdasági mutatók is alátámasztják, hiszen az Európai Unióban immár hatodik éve tovább csökkent a kereslet az új autók iránt. Januárban 15 százalékkal, februárban 12 százalékkal kevesebb új autót adtak el Franciaországban, mint egy évvel korábban, amely 1998. óta a legnagyobb visszaesés a német után Európa második legnagyobb piacán. Olaszországban a helyi adatok szerint 17,4 százalék a visszaesés az újautó-eladásokban, amely három évtizedes mélypontot jelent.  

Az elemzők szerint az Európában található autógyárak közül legalább 20 termelőkapacitásának kevesebb, mint felét használja ki jelenleg, amely komoly veszteségeket jelent a régió autógyártói számára.  A General Motorshoz tartozó Opel bejelentette ugyan, hogy 2016. után is folytatódik a termelés a cég bochumi üzemében, ám mintegy 20 ezer dolgozó bérét befagyasztották. A Ford Motor azonban tavaly bezáratta Angliában és Belgiumban található üzemeit, amellyel a cég termelése a megcsappant kereslethez tudott igazodni.


Ezzel szemben az amerikai kormány 18 autógyár bezárását felügyelte, amikor 2008-ban megmentette a General Motors-ot és a Chryslert. Az amerikai piac egy a régebbinél jóval szegényebb GM-mel, Forddal és Chryslerrel azóta helyreállt.

Rushforth elmondta, a Hyundai európai modellkínálatának gerincét biztosító cseh, török üzemek jelenleg teljes kapacitáson dolgoznak. A koreai autógyártó európai piaci részesedésének növekedéséhez nagy mértékben hozzájárultak a Hyundai utóbbi időszakban bemutatott 15 új modellje, köztük olyan versenyképes típusok, mint az új i30.

Forrás: online.wsj.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei