A fékre lépett a Hyundai Európában
Habár a Hyundai még mindig hatalmas népszerűségnek örvend az
európai piacon, a koreai gyártó most mégis módosított azokon a tervein, amelyek
szerint 5 százalékos piaci részesedést kíván elérni 2016-ra.
Az európai autógyártók növekvő sebezhetőségének beszédes
jele a Hyundai Motor bejelentése, amely szerint átdolgozta európai növekedési
stratégiáját és a jövőben elsősorban az eddig megszerzett piaci részesedésének
megőrzésére koncentrál. Ennek keretében a korábban közzétett tervekben szereplő
2016-os 5 százalékos piaci részesedésre vonatkozó céljukat kitolták az évtized
végére. Tették ezt annak ellenére, hogy a márka jelenlegi 3,5 százalékos részesedése
az elmúlt öt évben kétszereződött meg.
„Célunk jelenleg megvédeni jelenlegi 3,5 százalékos
részünket.” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke. „A
Hyundai sem immunis a jelenlegi nehézségekre. A piaci részesedésünk kezelése
rendkívül nehéz, különösen a jelenlegi, kiszámíthatatlan gazdasági környezetben,
ahol a körülmények piacról piacra változnak.” – tette hozzá.
A Hyundai döntését a legfrissebb gazdasági mutatók is
alátámasztják, hiszen az Európai Unióban immár hatodik éve tovább csökkent a
kereslet az új autók iránt. Januárban 15 százalékkal, februárban 12 százalékkal
kevesebb új autót adtak el Franciaországban, mint egy évvel korábban, amely
1998. óta a legnagyobb visszaesés a német után Európa második legnagyobb piacán.
Olaszországban a helyi adatok szerint 17,4 százalék a visszaesés az újautó-eladásokban,
amely három évtizedes mélypontot jelent.
Az elemzők szerint az Európában található autógyárak közül
legalább 20 termelőkapacitásának kevesebb, mint felét használja ki jelenleg,
amely komoly veszteségeket jelent a régió autógyártói számára. A General Motorshoz tartozó Opel bejelentette
ugyan, hogy 2016. után is folytatódik a termelés a cég bochumi üzemében, ám
mintegy 20 ezer dolgozó bérét befagyasztották. A Ford Motor azonban tavaly
bezáratta Angliában és Belgiumban található üzemeit, amellyel a cég termelése a
megcsappant kereslethez tudott igazodni.
Ezzel szemben az amerikai kormány 18 autógyár bezárását
felügyelte, amikor 2008-ban megmentette a General Motors-ot és a Chryslert. Az amerikai
piac egy a régebbinél jóval szegényebb GM-mel, Forddal és Chryslerrel azóta
helyreállt.
Rushforth elmondta, a Hyundai európai modellkínálatának
gerincét biztosító cseh, török üzemek jelenleg teljes kapacitáson dolgoznak. A koreai
autógyártó európai piaci részesedésének növekedéséhez nagy mértékben
hozzájárultak a Hyundai utóbbi időszakban bemutatott 15 új modellje, köztük
olyan versenyképes típusok, mint az új i30.
Forrás: online.wsj.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!