A gyengülő japán jen ellenére is jól teljesít a Hyundai csoport



Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Group az év első négy hónapjában alig adott el kevesebb autót Európában, mint tavaly ilyenkor.

A Hyundai Motor a kisebb Kia Motors-szal közösen az idei év január és április hónapja között mindössze 0,1 százalékkal kevesebb, összesen 258 950 darab járművet értékesített Európában  annak ellenére, hogy a gyengülő japán jen a japán riválisok, így a Toyota számára előnyösebb pozíciót teremtett. A két koreai vállalat összesített piaci részesedése Európában a csökkenés ellenére növekedhetett az előző évi 5,8 százalékról 6,2 százalékra emelkedett.

Mindeközben a Toyota a tavalyinál 13 százalékkal kevesebb, összesen 179 342 autót értékesített Európában, így a japán gyártó piaci részesedése a tavalyi 4,6 százalékról 4,3 százalékra csökkent az elmúlt egy évben.

Ezek az adatok azt bizonyítják, hogy a japán fizetőeszköz gyengülése nem segítette a világ legnagyobb autógyártóját abban, hogy növelhesse eladásait Európában. A jen árfolyama az amerikai dollárhoz viszonyítva tavaly szeptember óta több, mint 20 százalékot esett Japán agresszív monetáris politikájának köszönhetően, amellyel a kormányzat ösztönözni kívánta a világ harmadik legnagyobb gazdaságának számító Japánt.

Az elemzők és iparági szakemberek szerint a Toyota és más japán gyártók azért nem tudtak élni a kínálkozó lehetőséggel, mert gyártókapacitásuk 80 százaléka külföldi üzemeikben termelődik. A japán autógyártók a 2008-as válság bekövetkezése előtt 6,7 millió járművet exportáltak, ám ez mára 4,8 millió darabra zsugorodott.

Forrás: yonhapnews.co.kr

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei