A gyengülő japán jen ellenére is jól teljesít a Hyundai csoport
Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Group az év
első négy hónapjában alig adott el kevesebb autót Európában, mint tavaly
ilyenkor.
A Hyundai Motor a kisebb Kia Motors-szal közösen az idei év
január és április hónapja között mindössze 0,1 százalékkal kevesebb, összesen
258 950 darab járművet értékesített Európában annak ellenére, hogy a gyengülő japán jen a
japán riválisok, így a Toyota számára előnyösebb pozíciót teremtett. A két koreai
vállalat összesített piaci részesedése Európában a csökkenés ellenére
növekedhetett az előző évi 5,8 százalékról 6,2 százalékra emelkedett.
Mindeközben a Toyota a tavalyinál 13 százalékkal kevesebb, összesen
179 342 autót értékesített Európában, így a japán gyártó piaci részesedése
a tavalyi 4,6 százalékról 4,3 százalékra csökkent az elmúlt egy évben.
Ezek az adatok azt bizonyítják, hogy a japán fizetőeszköz
gyengülése nem segítette a világ legnagyobb autógyártóját abban, hogy
növelhesse eladásait Európában. A jen árfolyama az amerikai dollárhoz
viszonyítva tavaly szeptember óta több, mint 20 százalékot esett Japán
agresszív monetáris politikájának köszönhetően, amellyel a kormányzat
ösztönözni kívánta a világ harmadik legnagyobb gazdaságának számító Japánt.
Az elemzők és iparági szakemberek szerint a Toyota és más
japán gyártók azért nem tudtak élni a kínálkozó lehetőséggel, mert gyártókapacitásuk
80 százaléka külföldi üzemeikben termelődik. A japán autógyártók a 2008-as
válság bekövetkezése előtt 6,7 millió járművet exportáltak, ám ez mára 4,8
millió darabra zsugorodott.
Forrás: yonhapnews.co.kr