A Hyundai megmutatta új fejlesztőközpontját
A Hyundai nemrég betekintést engedett új 5,5 millió eurós fejlesztőközpontjának
részleteibe, amely a Nürburgring mellett augusztus végéig készül el.
A Hyundai új tesztcentuma kulcsfontosságú a koreai vállalat
életében, hiszen ebben a négyszintes, 3622 négyzetméteres létesítményben végzik majd a jövő modelljeinek
felkészítését, valamint itt összehasonlíthatják saját fejlesztéseiket más
gyártókéval. Számos európai autógyártóhoz hasonlóan a Hyundai is
azért hozta létre ezt a központot, hogy minden új járművének tartósságát,
képességeit itt tökéletesítse.
A vállalat jelenlegi K+F központját, amely a németországi Rüsselsheimben működik, 2003-ban hozták létre, itt működnek a vállalat európai hajtáslánc, tuning és kiértékelő részlegei. Ezen osztályok mindegyike szabadon hozzáférhet a nürburgringi létesítményhez, lehetővé téve számukra, hogy nagyobb számú vizsgálatot hajtsanak végre egy évben, beleértve a Hyundai kíméletlen „gyorsított tartóssági tesztjét” is, amely néhány hét leforgása alatt akár 180 000 kilométernyi, komoly igénybevételt jelentő futásteljesítményt képes szimulálni, és ezáltal számos paraméter szerint értékes adatokkal szolgálni. A pálya ugyanis 73 kanyarjával és a 300 méteres szintkülönbségből adódóan tökéletes terep a prototípusok képességeinek tesztelésére.
Axel Honish, a Hyundai járműtesztelési és –fejlesztési vezetője
szerint a Nürburgring tökéletes helyszín arra, hogy az európai utak nehézségeit
szimulálhassák. „Ez ideális pálya: bármilyen vezetési szituációban van egy
kanyar.” – mondja. „Olyan a pálya kialakítása, amelyen ki lehet tapasztalni a
jármű képességeit, amely alapján a tesztpilóta visszajelzést adhat arra
vonatkozóan, hol, mit kell változtatni a stabilitás fokozására például.”
Ahogyan a többi márka is, úgy a Hyundai is rendelkezik a
versenytársak járműveiből álló flottával azért, hogy ezzekkel összehasonlíthassa
saját járműveit. A hat tagból álló szakértői csapat teszteket végez a pályán,
amelyek adatait felhasználják a fejlesztésekhez a helyszínen és Dél-Koreában
egyaránt.
Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója szerint a projekt célja,
hogy a Hyundai modelleket vonzóbbá tegyék az európai autóvásárlók számára.
Elmondta azt is, hogy a Hyundai európai kínálatának 95 százalékát Európában
fejlesztették, 70 százalékát pedig helyben, Csehországban és Törökországban
gyártják. Rushforth hozzátette, 2013-ban az új modellek helyett a márka képének
javítására fókuszálnak.
"A minőség a Hyundai egyik meghatározó alapértéke, az ügyfélelégedettség létfontosságú feltétele. A Nürburgring a tökéletes helyszín modelljeink tartósságának vizsgálatára; az itt tanultakat minden más járműfejlesztési projektnél fel tudjuk használni. Új létesítményünk kiterjeszti vállalatunk tesztkapacitását, és közvetlen előnyt jelent ügyfeleink számára járműveink minősége és teljesítménye terén”- mondta Rushforth.
„Növelni kívánjuk a márkatudatot.” – teszi hozzá. „Örülök
annak, hogy az autóink menettulajdonságai és kezelhetősége a jövőben egy ilyen
magas szintű fejlesztőközpontban történik majd. Ezentúl nagy lehetőség az is,
hogy szemtől szemben láthatjuk saját modelljeink képességeit a versenytársakkal
szemben. Szeretnénk bizonyosak lenni abban, hogy a jövő Hyundai vásárlói
valóban a legjobbat kapják a piacon.”
A Hyundai beruházása igen optimista, tekintettel arra a
politikai zűrzavarra, amely a pályát jelenleg körülveszi. Allan Rushforth
erről így nyilatkozott: „Nem aggódunk emiatt. A német autóipar nagyon erős
lendületben van jelenleg, ami felülírja a rövid távú bizonytalanságokat.” Rushforth tagadta azt az állítást is, amely
szerint a Hyundai több autógyártóval egyetemben érdeklődik a Nürburgring
megvétele iránt. „Hízelgő, hogy sokan így gondolják, ám ez nem téma a
Hyundainál.”
Forrás: autocar.co.uk, pistonheads.com, Hyundai Holding Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!