A Hyundai megmutatta új fejlesztőközpontját


A Hyundai nemrég betekintést engedett új 5,5 millió eurós fejlesztőközpontjának részleteibe, amely a Nürburgring mellett augusztus végéig készül el.

A Hyundai új tesztcentuma kulcsfontosságú a koreai vállalat életében, hiszen ebben a négyszintes, 3622 négyzetméteres létesítményben végzik majd a jövő modelljeinek felkészítését, valamint itt összehasonlíthatják saját fejlesztéseiket más gyártókéval. Számos európai autógyártóhoz hasonlóan a Hyundai is azért hozta létre ezt a központot, hogy minden új járművének tartósságát, képességeit itt tökéletesítse.


A vállalat jelenlegi K+F központját, amely a németországi Rüsselsheimben működik, 2003-ban hozták létre, itt működnek a vállalat európai hajtáslánc, tuning és kiértékelő részlegei. Ezen osztályok mindegyike szabadon hozzáférhet a nürburgringi létesítményhez, lehetővé téve számukra, hogy nagyobb számú vizsgálatot hajtsanak végre egy évben, beleértve a Hyundai kíméletlen „gyorsított tartóssági tesztjét” is, amely néhány hét leforgása alatt akár 180 000 kilométernyi, komoly igénybevételt jelentő futásteljesítményt képes szimulálni, és ezáltal számos paraméter szerint értékes adatokkal szolgálni. A pálya ugyanis 73 kanyarjával és a 300 méteres szintkülönbségből adódóan tökéletes terep a prototípusok képességeinek tesztelésére.


Axel Honish, a Hyundai járműtesztelési és –fejlesztési vezetője szerint a Nürburgring tökéletes helyszín arra, hogy az európai utak nehézségeit szimulálhassák. „Ez ideális pálya: bármilyen vezetési szituációban van egy kanyar.” – mondja. „Olyan a pálya kialakítása, amelyen ki lehet tapasztalni a jármű képességeit, amely alapján a tesztpilóta visszajelzést adhat arra vonatkozóan, hol, mit kell változtatni a stabilitás fokozására például.”


Ahogyan a többi márka is, úgy a Hyundai is rendelkezik a versenytársak járműveiből álló flottával azért, hogy ezzekkel összehasonlíthassa saját járműveit. A hat tagból álló szakértői csapat teszteket végez a pályán, amelyek adatait felhasználják a fejlesztésekhez a helyszínen és Dél-Koreában egyaránt.

Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója szerint a projekt célja, hogy a Hyundai modelleket vonzóbbá tegyék az európai autóvásárlók számára. Elmondta azt is, hogy a Hyundai európai kínálatának 95 százalékát Európában fejlesztették, 70 százalékát pedig helyben, Csehországban és Törökországban gyártják. Rushforth hozzátette, 2013-ban az új modellek helyett a márka képének javítására fókuszálnak. 

"A minőség a Hyundai egyik meghatározó alapértéke, az ügyfélelégedettség létfontosságú feltétele. A Nürburgring a tökéletes helyszín modelljeink tartósságának vizsgálatára; az itt tanultakat minden más járműfejlesztési projektnél fel tudjuk használni. Új létesítményünk kiterjeszti vállalatunk tesztkapacitását, és közvetlen előnyt jelent ügyfeleink számára járműveink minősége és teljesítménye terén”- mondta Rushforth.

„Növelni kívánjuk a márkatudatot.” – teszi hozzá. „Örülök annak, hogy az autóink menettulajdonságai és kezelhetősége a jövőben egy ilyen magas szintű fejlesztőközpontban történik majd. Ezentúl nagy lehetőség az is, hogy szemtől szemben láthatjuk saját modelljeink képességeit a versenytársakkal szemben. Szeretnénk bizonyosak lenni abban, hogy a jövő Hyundai vásárlói valóban a legjobbat kapják a piacon.”

A Hyundai beruházása igen optimista, tekintettel arra a politikai zűrzavarra, amely a pályát jelenleg körülveszi. Allan Rushforth erről így nyilatkozott: „Nem aggódunk emiatt. A német autóipar nagyon erős lendületben van jelenleg, ami felülírja a rövid távú bizonytalanságokat.”  Rushforth tagadta azt az állítást is, amely szerint a Hyundai több autógyártóval egyetemben érdeklődik a Nürburgring megvétele iránt. „Hízelgő, hogy sokan így gondolják, ám ez nem téma a Hyundainál.”


Forrás: autocar.co.ukpistonheads.com, Hyundai Holding Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei