Az európai autópiac a kisautókra fókuszál


A Hyundai arra számít, hogy az európai autópiac új típusú kisautókat és nagyobb mértékű egyéniséget követel meg az autógyártóktól a jövőben.

A Hyundai a jövőben is igyekszik növelni európai piaci részesedését, ám jóval lassabb mértékben, mint ahogyan korábban számított rá, hiszen a kontinensen még mindig a gazdasági válság uralkodik, amely rányomja bélyegét az autóeladásokra is.

„Az elmúlt négy évben meghódítottuk az autópiacot, hasznot kovácsoltunk a gazdasági válságból is, hiszen az európai vásárlók ma már szélesebb körben gondolkodnak, mint korábban.” – mondta Allan Rushforth, aki a Wall Street Journalnak adott telefoninterjút, amikor meglátogatta a koreai vállalat csehországi üzemét.

Tavaly a Hyundai teljes kapacitását felhasználva 302 ezer autót gyártott Nosovicében, ahol 2008-ban egyetlen modellel, az i30 első generációjával indult be a termelés, mára azonban már több modell is készül itt: az i30 második generációjának különböző karosszériaváltozatai mellett itt gyártják az ix35 hobbiterepjárót és az ix20 kisegyterűt is.

Allan Rushforth azt is elmondta, hogy a jövőben valamennyi nagy autógyártó új szegmenseket célzó kis egyterű és kis terepjáró modelleket mutat be. „Továbbra is folytatódik az egészséges verseny, amely fejlesztéseivel új szegmenseket, eltérő autótípusokat, prémium ügyfélkezelést és nagyobb választékot jelent majd a fogyasztóknak.” – mondja Rushforth.   

Az európai autógyártók versenyében egyre nő a szakadék a prémiumkategóriát képviselő márkák, a Mercedes, az Audi és a BMW, valamint a tömegtermelést folytató többiek, így pl. a Peugeot, a Fiat és a Hyundai között.

„Kétféle autógyártó létezik ma Európában: prémium német autógyártók és mindenki más.” – mondja Rushforth. „Az elmúlt időszakban láttuk a prémiumgyártók terjeszkedését egyre több olyan szegmensben is, mint a kisautók között, ahol eddig csak a tömeggyártók domináltak.” – teszi hozzá.

A Hyundai jelenleg azon dolgozik, hogy idénre megszilárdítsa 3,5 százalékos európai részesedését és 2018-ig 4 százalékra emelje azt. A cseh üzem megnyitása óta eltelt időszakban több mint duplájára nőtt a márka európai piaci jelenléte, ám a korábban 2016-ra jósolt 5 százalékos részesedést várhatóan nem sikerül elérniük.  

„Nincs ember, aki megmondaná, mikor tér vissza az európai autópiac a válság előtti 18 millió darabos éves újautó-eladások szintjére.” – mondja Rushforth, emlékeztetve arra a szintre, amelyet legutóbb 2007-ben sikerült az EU 27 tagállamának, valamint az Unión kívüli Izland, Liechtenstein, Norvégia és Svájc összesített autóeladásaira. 2012-re ezen 31 európai állam összesített eladásai az elhúzódó gazdasági visszaesés hatására visszafogott kereslet miatt 14,4 millió darabra csökkent.

Rushforth szerint a Hyundai Európa szerves részeként próbál meg együtt fejlődni a régióval, amelyben az autógyártó az eddigi terveinél hosszabb időt tölt majd új modellek kifejlesztésével és piacra dobásával. „Nagyon szűkösek a keretek.” – mondja. „Növelnünk kell árréseinket és azokat fejlesztésekké visszaforgatnunk.”

Európában a Hyundai hasznát tovább növeli, hogy az itteni gyárban felhasznált alkatrészeinek, részegységeinek jelentős része azonos a Kia Motors által a szlovákiai Zsolnán lévő gyárban felhasznált elemekkel. A Kia jelenleg az európai piac közel 3 százalékát birtokolja, amely jelentős fejlődés az öt évvel ezelőtti nullához közelítő szinthez képest.

Mindkét márka vezető gazdasági pozíciót tölt be a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában is, az itt készülő termékeket pedig az Európai Unióban, valamint Oroszországban értékesítik. A Hyundai emellett törökországi gyárából is szállít Európába járműveket, így az i20 modellből 120 ezret termel évente ez a létesítmény. Az év második felében érkező új i10 modellel együtt hatalmas fejlesztésen ment keresztül ez az üzem. „Az új i10 bemutatásával célunk, hogy a török gyártóbázis éves kibocsátását 200 ezer darabra növeljük.” – mondja Rushforth.

Forrás: 4-traders.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei