Az európai autópiac a kisautókra fókuszál
A Hyundai arra számít, hogy az európai autópiac új típusú
kisautókat és nagyobb mértékű egyéniséget követel meg az autógyártóktól a
jövőben.
A Hyundai a jövőben is igyekszik növelni európai piaci
részesedését, ám jóval lassabb mértékben, mint ahogyan korábban számított rá, hiszen a
kontinensen még mindig a gazdasági válság uralkodik, amely rányomja bélyegét az
autóeladásokra is.
„Az elmúlt négy évben meghódítottuk az autópiacot, hasznot
kovácsoltunk a gazdasági válságból is, hiszen az európai vásárlók ma már
szélesebb körben gondolkodnak, mint korábban.” – mondta Allan Rushforth, aki a
Wall Street Journalnak adott telefoninterjút, amikor meglátogatta a koreai
vállalat csehországi üzemét.
Tavaly a Hyundai teljes kapacitását felhasználva 302 ezer
autót gyártott Nosovicében, ahol 2008-ban egyetlen modellel, az i30 első
generációjával indult be a termelés, mára azonban már több modell is készül
itt: az i30 második generációjának különböző karosszériaváltozatai mellett itt
gyártják az ix35 hobbiterepjárót és az ix20 kisegyterűt is.
Allan Rushforth azt is elmondta, hogy a jövőben valamennyi
nagy autógyártó új szegmenseket célzó kis egyterű és kis terepjáró modelleket
mutat be. „Továbbra is folytatódik az egészséges verseny, amely fejlesztéseivel
új szegmenseket, eltérő autótípusokat, prémium ügyfélkezelést és nagyobb
választékot jelent majd a fogyasztóknak.” – mondja Rushforth.
Az európai autógyártók versenyében egyre nő a szakadék a
prémiumkategóriát képviselő márkák, a Mercedes, az Audi és a BMW, valamint a
tömegtermelést folytató többiek, így pl. a Peugeot, a Fiat és a Hyundai között.
„Kétféle autógyártó létezik ma Európában: prémium német
autógyártók és mindenki más.” – mondja Rushforth. „Az elmúlt időszakban láttuk
a prémiumgyártók terjeszkedését egyre több olyan szegmensben is, mint a
kisautók között, ahol eddig csak a tömeggyártók domináltak.” – teszi hozzá.
A Hyundai jelenleg azon dolgozik, hogy idénre megszilárdítsa
3,5 százalékos európai részesedését és 2018-ig 4 százalékra emelje azt. A cseh
üzem megnyitása óta eltelt időszakban több mint duplájára nőtt a márka európai
piaci jelenléte, ám a korábban 2016-ra jósolt 5 százalékos részesedést
várhatóan nem sikerül elérniük.
„Nincs ember, aki megmondaná, mikor tér vissza az európai
autópiac a válság előtti 18 millió darabos éves újautó-eladások szintjére.” –
mondja Rushforth, emlékeztetve arra a szintre, amelyet legutóbb 2007-ben
sikerült az EU 27 tagállamának, valamint az Unión kívüli Izland, Liechtenstein,
Norvégia és Svájc összesített autóeladásaira. 2012-re ezen 31 európai állam
összesített eladásai az elhúzódó gazdasági visszaesés hatására visszafogott
kereslet miatt 14,4 millió darabra csökkent.
Rushforth szerint a Hyundai Európa szerves részeként próbál
meg együtt fejlődni a régióval, amelyben az autógyártó az eddigi terveinél
hosszabb időt tölt majd új modellek kifejlesztésével és piacra dobásával. „Nagyon
szűkösek a keretek.” – mondja. „Növelnünk kell árréseinket és azokat
fejlesztésekké visszaforgatnunk.”
Európában a Hyundai hasznát tovább növeli, hogy az itteni
gyárban felhasznált alkatrészeinek, részegységeinek jelentős része azonos a Kia
Motors által a szlovákiai Zsolnán lévő gyárban felhasznált elemekkel. A Kia
jelenleg az európai piac közel 3 százalékát birtokolja, amely jelentős fejlődés
az öt évvel ezelőtti nullához közelítő szinthez képest.
Mindkét márka vezető gazdasági pozíciót tölt be a Cseh
Köztársaságban és Szlovákiában is, az itt készülő termékeket pedig az Európai
Unióban, valamint Oroszországban értékesítik. A Hyundai emellett törökországi
gyárából is szállít Európába járműveket, így az i20 modellből 120 ezret termel
évente ez a létesítmény. Az év második felében érkező új i10 modellel együtt
hatalmas fejlesztésen ment keresztül ez az üzem. „Az új i10 bemutatásával
célunk, hogy a török gyártóbázis éves kibocsátását 200 ezer darabra növeljük.” –
mondja Rushforth.
Forrás: 4-traders.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!