A Hyundai az öt legnagyobb importőr közé tör Angliában
A Hyundai angol hálózatának 40 százalékát lecserélte azért,
hogy fokozza ügyfeleinek elégedettségét és a márka elérje az 5 százalékos
piaci részesedést.
A koreai márka képviselete pontosan tudja, még több
vásárlóját kell megtartania ahhoz, hogy bekerülhessen az öt legnagyobb angol
importőr közé. Ennek érdekében átalakították márkakereskedői hálózatukat és a
153 tagot számláló értékesítési pontból 63-at lecseréltek, idén pedig még két
további márkakereskedés bekapcsolódásával már az ország 165 pontján lehet
Hyundai gépkocsikat vásárolni.
Tony Whitehorn nemrég egy interjúban arról beszélt, hogy a
változásra azért volt szükség, mivel ma már egyre többen komolyan érdeklődnek a
márka iránt. „A megtartás az üzleti sikerünk alapja. Ahogyan a Hyundai
növekszik, a márkának úgy van egyre inkább szüksége nagyobb regionális
kereskedelmi központokra, semmint kis családi szalonokra. A kis családi
üzleteknek is van helyük nálunk, ám a nagyvárosok körzetében olyan
vállalkozásokra van szükségünk, akik az évi 500 autó eladásához szükséges
beruházásokat is képesek megvalósítani. ” – mondta Whitehorn.
Whitehorn továbbá elmondta, hogy a Hyundai vásárlói egyre
többet várnak el a márkától, így ezt a kérdést még azelőtt szükséges megoldani,
mielőtt 2015-ben ismét az eladások növekedésére koncentrálnának. A Hyundai idén
ugyanis 75 ezer új autót kíván értékesíteni Angliában, ám ennek darabszámát
2020-ig 100 ezer fölé kívánják tornázni. Ezen cél elérése érdekében Whitehorn
általános, az eddiginél is szigorúbb szabványokat kíván felállítani
márkakereskedői hálózatában, amelynek részeként a vásárló ugyanazt az élményt
kaphatja meg bármely Hyundai szalonban.
Whitehorn és a vevőszolgálatért felelős Nick Tunnell azonban
világossá tette, hogy ezzel együtt nem szeretnék, ha a Hyundai szalonok
elveszítenék családias légkörüket és egyéniségüket sem. Mint elmondták, az
értékesítési nyomás helyett idén a vevőszolgálat fejlesztésére fordítják
legtöbb figyelmüket azért, hogy fejlesszék szervizszolgáltatásaik színvonalát.
Az elmúlt időszak roncsprémium kedvezményei, illetve a flottaeladások miatt
ugyanis a márkának immár magasabb elvárásoknak kell eleget tennie.
„Az elkövetkezendő öt éves tervünkben szeretnénk 80
százalékosra emelni a ügyfél-elégedettség színvonalát.” – mondta Nick Tunnel,
majd hozzátette: „Leegyszerűsítjük a szerviz-bejelentkezéseket, valamint
idősebb autók tulajdonosai részére bevezetjük a fix 89 fontos olajcsere indulóárat.
Természetesen az ügyfél ezen felül mást is kérhet, így megadva a lehetőséget a
szerviznek plusz bevételre.”
„A kulcs ezen ügyfeleink hosszú távú megtartása.” – mondta továbbá
Whitehorn. ”Ha a szervizben nagyon jól végzik a munkát, az ügyfél ismét
visszatér szervizre és akár egy új autó vásárlása miatt is.”
A Hyundai a korábbi 75 pontból álló vevőelégedettségi
felmérés helyett ma már egy 5 pontból álló online kérdőívet használ, amely
segítségével a kereskedések megtudhatják, hogy jól végezték-e munkájukat,
főképp az utolsó kérdésből: „Ajánlaná-e kereskedésünket rokonának, ismerősének?”
Az online kérdőívet minden érintett márkakereskedés azonnal megkapja, amint az
ügyfél kitöltötte és elküldte azt a rendszerbe.
A vállalat a jövőben nagyobb figyelmet szentel a vásárlói
vélemények online elérhetőségének, ám még keresi a megfelelő módszert. „Az
emberek manapság már nem szállnak meg egy hotelben sem anélkül, hogy meg ne néznék
a korábbi vendégek véleményét. Meg kell terveznünk, hogyan lehetne átláthatóan
megjeleníteni egy hasonlót a Hyundai szalonok esetén is.” – mondta Tunnell.
Forrás: am-online.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!