A Hyundai az öt legnagyobb importőr közé tör Angliában


A Hyundai angol hálózatának 40 százalékát lecserélte azért, hogy fokozza ügyfeleinek elégedettségét és a márka elérje az 5 százalékos piaci részesedést.

A koreai márka képviselete pontosan tudja, még több vásárlóját kell megtartania ahhoz, hogy bekerülhessen az öt legnagyobb angol importőr közé. Ennek érdekében átalakították márkakereskedői hálózatukat és a 153 tagot számláló értékesítési pontból 63-at lecseréltek, idén pedig még két további márkakereskedés bekapcsolódásával már az ország 165 pontján lehet Hyundai gépkocsikat vásárolni.   

Tony Whitehorn nemrég egy interjúban arról beszélt, hogy a változásra azért volt szükség, mivel ma már egyre többen komolyan érdeklődnek a márka iránt. „A megtartás az üzleti sikerünk alapja. Ahogyan a Hyundai növekszik, a márkának úgy van egyre inkább szüksége nagyobb regionális kereskedelmi központokra, semmint kis családi szalonokra. A kis családi üzleteknek is van helyük nálunk, ám a nagyvárosok körzetében olyan vállalkozásokra van szükségünk, akik az évi 500 autó eladásához szükséges beruházásokat is képesek megvalósítani. ” – mondta Whitehorn.

Whitehorn továbbá elmondta, hogy a Hyundai vásárlói egyre többet várnak el a márkától, így ezt a kérdést még azelőtt szükséges megoldani, mielőtt 2015-ben ismét az eladások növekedésére koncentrálnának. A Hyundai idén ugyanis 75 ezer új autót kíván értékesíteni Angliában, ám ennek darabszámát 2020-ig 100 ezer fölé kívánják tornázni. Ezen cél elérése érdekében Whitehorn általános, az eddiginél is szigorúbb szabványokat kíván felállítani márkakereskedői hálózatában, amelynek részeként a vásárló ugyanazt az élményt kaphatja meg bármely Hyundai szalonban.

Whitehorn és a vevőszolgálatért felelős Nick Tunnell azonban világossá tette, hogy ezzel együtt nem szeretnék, ha a Hyundai szalonok elveszítenék családias légkörüket és egyéniségüket sem. Mint elmondták, az értékesítési nyomás helyett idén a vevőszolgálat fejlesztésére fordítják legtöbb figyelmüket azért, hogy fejlesszék szervizszolgáltatásaik színvonalát. Az elmúlt időszak roncsprémium kedvezményei, illetve a flottaeladások miatt ugyanis a márkának immár magasabb elvárásoknak kell eleget tennie. 

„Az elkövetkezendő öt éves tervünkben szeretnénk 80 százalékosra emelni a ügyfél-elégedettség színvonalát.” – mondta Nick Tunnel, majd hozzátette: „Leegyszerűsítjük a szerviz-bejelentkezéseket, valamint idősebb autók tulajdonosai részére bevezetjük a fix 89 fontos olajcsere indulóárat. Természetesen az ügyfél ezen felül mást is kérhet, így megadva a lehetőséget a szerviznek plusz bevételre.”

„A kulcs ezen ügyfeleink hosszú távú megtartása.” – mondta továbbá Whitehorn. ”Ha a szervizben nagyon jól végzik a munkát, az ügyfél ismét visszatér szervizre és akár egy új autó vásárlása miatt is.”  

A Hyundai a korábbi 75 pontból álló vevőelégedettségi felmérés helyett ma már egy 5 pontból álló online kérdőívet használ, amely segítségével a kereskedések megtudhatják, hogy jól végezték-e munkájukat, főképp az utolsó kérdésből: „Ajánlaná-e kereskedésünket rokonának, ismerősének?” Az online kérdőívet minden érintett márkakereskedés azonnal megkapja, amint az ügyfél kitöltötte és elküldte azt a rendszerbe.

A vállalat a jövőben nagyobb figyelmet szentel a vásárlói vélemények online elérhetőségének, ám még keresi a megfelelő módszert. „Az emberek manapság már nem szállnak meg egy hotelben sem anélkül, hogy meg ne néznék a korábbi vendégek véleményét. Meg kell terveznünk, hogyan lehetne átláthatóan megjeleníteni egy hasonlót a Hyundai szalonok esetén is.” – mondta Tunnell.  

Forrás: am-online.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei