Épül a Hyundai új amerikai központja
Az év végére elkészül a Hyundai 200 millió dolláros
beruházása, amelynek eredményeként a vállalat új központba költözhet
Amerikában.
A kis híján 46 500 négyzetméteres új amerikai központ a
koreai autógyártó növekedési stratégiájának részeként valósul meg. A Hyundai
ugyanis tavaly több, mint 703 ezer új autót adott el az Egyesült Államokban,
így mára jócskán kinőtte azt a Fountain Valley-ben álló létesítményt, amelybe
még húsz éve költözött.
„Egyszerűen szükség volt egy nagyobb épületre.” – mondja Chris
Hosford, a Hyundai Motor America szóvivője. Kérdés volt, hol épüljön meg az új
központ. Szóba került Alabama is, ahol a koreai márka amerikai gyártóbázisa
található, ám a Hyundai amerikai vezetősége végül mégis úgy döntött, lebontják
az épületeket és helyükre egy kétszer nagyobb épületkomplexumot húznak fel.
„A külföldi autógyártók előszeretettel teszik központjaikat
az Egyesült Államok népszerű területeire, ahol nyomon követhetik az autóipar
trendjeit.” – mondja Jan Brueckner, gazdaságkutató professzor.
„Remek, tehetséges munkaerővel rendelkezünk, akikre
támaszkodhatunk a jövőben is.” – emelte ki Hosford is utalva arra, hogy
mennyire fontos számukra a munkaerő megtartása. Persze az sem volt mellékes,
hogy a Hyundainak már eleve rendelkezésére állt a megfelelő méretű terület a
bővítéshez.
A bővítés eredményeként létrejövő új központban 1 300 fő
dolgozik majd, akik fele az értékesítési és marketing területet erősítik majd. az
összesen 1 400 munkahelyre optimalizált épületben működő Hyundai Motor
America a helyi gazdasághoz is jelentős mértékben járul hozzá, hiszen a
vállalat évente mintegy 20-25 ezer dolláros adót fizet Fountain Valley
városának.