Dél-Koreában olcsóbb a BMW a Hyundainál
Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a szabadkereskedelmi
egyezmény hatásai felborították az autóipari hierarchiát Dél-Koreában.
A Bloombergnek nyilatkozó Lee Tack Young szerint a Hyundai
márka luxusautói nemcsak túlméretezettek, de túlárazottak is, így ő inkább egy
BMW 528i mellett döntött. A külföldi prémiummárkák eladásai 41 százalékra
ugrottak a a két évvel korábbi 28 százalékról, mivel a szabadkereskedelmi
egyezmények hatására életbe léptetett vámok miatt ezek az autók jóval olcsóbbá
váltak, így a helyi vásárlók feladták évtizedes hazai márkahűségüket.
„Olyan minőségi autót kerestem, amely nem túlzottan nagy.” –
mondja Lee, aki egy szöuli csomagolóanyagokat gyártó vállalat elnöke. A 65 éves
férfi korábbi 7 autója koreai gyártmány volt, az első még a 80-as években egy
Hyundai Excel. Ezúttal azonban inkább egy 71 millió wonba (14 mFt) kerülő BMW-t
választott a 85 milliós (17 mFt) árcédulával rendelkező Kia K9-el szemben. „A Hyundai és
Kiával ellentétben a BMW több választási lehetőséget és jobb minőséget adott. Nem
látom értelmét, hogy visszatérjek a hazai márkához.” – mondja Lee.
A változások miatt Dél-Korea hatalmas lehetőséggé vált a
BMW, a Mercedes, valamint az Audi számára. Eladásaikat kivétel nélkül a Hyundai-Kia
konszern kárára érik el, amely jelentős bevételét korábban a hazai piacon
kínált luxusautóiból szerezte. „A Hyundai konszern rendkívül aggódik a hazai
piaci helyzet miatt.” – mondja Lee Sang Hyun, az NH Investment &Securities
elemzője. „Ez a tendencia egyértelműen súlyosan érintheti a Hyundai jövedelmezőségét.”
Az Európával 2011-ben életbe léptetett egyezmény hatására az
addigi 8 százalékos vámtétel 3,2 százalékra csökkent, amely jövőre teljesen
eltűnik, míg az Amerikával szembeni egyezmény megfelezte az addigi
vámtarifákat, azonban a mostani 4 százalék is eltűnik 2016-tól.
„Persze, minden koreai kisfiú álma, hogy egyszer német autót
vesz, de nem ez volt most a legfontosabb szempont.” – mondja a 28 éves Park Jun
Bum, aki Kia Fortéját néhány hete egy Audi A4-re cserélte. „Az Audi szebb
formatervet és jobb motorokat kínált – összességében jobb minőségben.”
A Hyundai luxuskínálatának csúcsát képviselő Hyundai Equus
listaára 68 millió és 151 millió won között van, miközben a BMW 5-ös sorozat 63
és 113 millió won (12,5 és 22,4 mFt) közötti áron vásárolható meg. Persze, az Equus méretben
inkább a BMW 7-es sorozatának ellenfele, amelynek indulóára 124 millió won (24,5 mFt).
A Hyundai nyeresége 15 százalékot zuhant az elmúlt
negyedévben, amelynek hatására a koreai márka képviselői úgy nyilatkoztak, hogy
a márka eladásainak emelkedése 2007. óta várhatóan a legkisebb mértékben
emelkednek majd. Az autóóriás azonban nem adja fel, hiszen amellett, hogy
középkategóriás modelljeinek árát csökkentette, több új modelljébe dízelmotorokat
is fejleszt, hiszen ezek a legnépszerűbbek a külföldi presztízsmárkáknál is.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!