Dél-Koreában olcsóbb a BMW a Hyundainál


Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a szabadkereskedelmi egyezmény hatásai felborították az autóipari hierarchiát Dél-Koreában.

A Bloombergnek nyilatkozó Lee Tack Young szerint a Hyundai márka luxusautói nemcsak túlméretezettek, de túlárazottak is, így ő inkább egy BMW 528i mellett döntött. A külföldi prémiummárkák eladásai 41 százalékra ugrottak a a két évvel korábbi 28 százalékról, mivel a szabadkereskedelmi egyezmények hatására életbe léptetett vámok miatt ezek az autók jóval olcsóbbá váltak, így a helyi vásárlók feladták évtizedes hazai márkahűségüket.

„Olyan minőségi autót kerestem, amely nem túlzottan nagy.” – mondja Lee, aki egy szöuli csomagolóanyagokat gyártó vállalat elnöke. A 65 éves férfi korábbi 7 autója koreai gyártmány volt, az első még a 80-as években egy Hyundai Excel. Ezúttal azonban inkább egy 71 millió wonba (14 mFt) kerülő BMW-t választott a 85 milliós (17 mFt) árcédulával rendelkező Kia K9-el szemben. „A Hyundai és Kiával ellentétben a BMW több választási lehetőséget és jobb minőséget adott. Nem látom értelmét, hogy visszatérjek a hazai márkához.” – mondja Lee.


A változások miatt Dél-Korea hatalmas lehetőséggé vált a BMW, a Mercedes, valamint az Audi számára. Eladásaikat kivétel nélkül a Hyundai-Kia konszern kárára érik el, amely jelentős bevételét korábban a hazai piacon kínált luxusautóiból szerezte. „A Hyundai konszern rendkívül aggódik a hazai piaci helyzet miatt.” – mondja Lee Sang Hyun, az NH Investment &Securities elemzője. „Ez a tendencia egyértelműen súlyosan érintheti a Hyundai jövedelmezőségét.”

Az Európával 2011-ben életbe léptetett egyezmény hatására az addigi 8 százalékos vámtétel 3,2 százalékra csökkent, amely jövőre teljesen eltűnik, míg az Amerikával szembeni egyezmény megfelezte az addigi vámtarifákat, azonban a mostani 4 százalék is eltűnik 2016-tól.

„Persze, minden koreai kisfiú álma, hogy egyszer német autót vesz, de nem ez volt most a legfontosabb szempont.” – mondja a 28 éves Park Jun Bum, aki Kia Fortéját néhány hete egy Audi A4-re cserélte. „Az Audi szebb formatervet és jobb motorokat kínált – összességében jobb minőségben.”  


A Hyundai luxuskínálatának csúcsát képviselő Hyundai Equus listaára 68 millió és 151 millió won között van, miközben a BMW 5-ös sorozat 63 és 113 millió won (12,5 és 22,4 mFt) közötti áron vásárolható meg. Persze, az Equus méretben inkább a BMW 7-es sorozatának ellenfele, amelynek indulóára 124 millió won (24,5 mFt).

A Hyundai nyeresége 15 százalékot zuhant az elmúlt negyedévben, amelynek hatására a koreai márka képviselői úgy nyilatkoztak, hogy a márka eladásainak emelkedése 2007. óta várhatóan a legkisebb mértékben emelkednek majd. Az autóóriás azonban nem adja fel, hiszen amellett, hogy középkategóriás modelljeinek árát csökkentette, több új modelljébe dízelmotorokat is fejleszt, hiszen ezek a legnépszerűbbek a külföldi presztízsmárkáknál is.  

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei