A Nürburgringen is bizonyított a Veloster Turbo


Bravúros teljesítménnyel a 90. helyen zárta a szériaközeli Hyundai Veloster Turbo a pünkösdkor megrendezett a Nürburgringen megrendezett 24 órás versenyt.  

„Célba érni!” Ez volt a Hyundai terve a Veloster Turboval a híres Nürburgringen megtartott 24 órás versenyen és a csaknem teljesen utcai autó bravúrosan teljesítette is ezt az elvárást. A Hyundai Motor Deutchland felkérésére a Schumann Motorsport 200 órás munkával átalakított versenyautója óraműpontossággal viselte a „Zöld Pokol” kihívásait. A kaotikus időjárási viszonyok közepette egy ideig megszakított izgalmas versenyen a Brice Rossi (Luxemburg), Paul Englert (Köln), Markus Lungstrass (Leichingen) és Martin Zondler (Graben-Neudorf) által alkotott négyes a 133. helyről indulva előbb visszacsúszott a 148. helyre, majd onnan a verseny végéig 58 helyet javítva visszakapaszkodtak a 90. pozícióig.

„Ez egy szenzációs eredmény, amire senki sem számított.” – mondták egyhangúan a sofőrök a verseny után. Emellett a 24 órás Hyundai projekt nézői is pozitívan nyilatkoztak, hiszen „Egy remek autó”-tól a „Veloster a legszebb formájú versenyautó volt” felkiáltásokon át a „Remek teljesítmény”-ig érezhető volt résztvevők lelkesedése a csapat és az autó iránt.


„Kifizetődőnek tűnt a Veloster sorozatgyártású technikájára hagyatkozni.” – mondta Marcus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland versenytapasztalatokkal is rendelkező ügyvezetője. „Egy ilyen kihívásokkal teli 24 órás verseny után célba érkezve a Hyundai ismét bebizonyította modelljeinek megbízhatóságát. Ahogyan azt vártuk, rengeteg tapasztalatot is gyűjtöttünk, amely hasznos lehet a későbbiekben mind a Veloster versenyautó, mind pedig a sorozatgyártású modelljeink további fejlesztésében.” – tette hozzá Schrick.


A pünkösdvasárnap délután ötkor, 2010 ezer rajongó előtt elindult maratoni futam rögtön egy kis ijedtséggel indult a Hyundai csapat számára, mivel egy órával a rajt után Brice Bossi előtt haladó versenyző a sárga zászlót meglátva ráugrott a fékre, így a Veloster lökhárítójával érintette az előtte haladót. A sérült elemet azonban csak több kört követően sikerült kicserélni, mivel a boxutcában csúcsforgalom volt. Addigra azonban a sérülés továbbterjedt, így nemcsak az első műanyag elemet, de Veloster komplett első kiképzését a fényszórókkal együtt is ki kellett cserélni. Ez pedig 25 perces, vagyis két és fél körös hátrányt okozott a csapatnak.      



Az este beköszöntével megnyíltak az égi csatornák, a szakadó eső mellett keletkezett ködben pedig eltűnt a mezőny a nézők szeme elől. „Valóban özönvíz volt, a ködben pedig a látótávolság 50 méter alá csökkent.” – mondta az autót akkor vezető Paul Englert. A felhőszakadás miatt 22:46 és 8:19 között le is kellett állítani a versenyt. „A kényszerpihenő ellenére ez egy remek verseny volt. A Veloster minden körülmények között hibátlanul teljesített és tökéletesen vezethető maradt. Ez egy ilyen fiatal autónál érett teljesítmény.”


Sok dicséretet kapott a szériaközeli Veloster Turbo aerodinamikája és felfüggesztései, karosszériája, váltója és fékjei miatt Martin Zondlertől is. „Egy olyan autótól, amely gyakorlatilag nélkülöz minden versenyfelkészítést és ilyen rövid idő alatt került átalakításra és alig teszteltek, a Veloster remek teljesítményt nyújtott. Kiváló teljesítmény egy ilyen kemény versenyben bekerülni az első százba. Ez is mutatja, hogy micsoda technológiai lehetőségek rejlenek a Hyundai utcai autóiban.” – mondta a korábbi ADAC Procar versenysorozatában is tapasztalt pilóta.


Végül Markus Lungstrass, az AUTO ZEITUNG munkatársa vezette be a Velostert a célba. „Nekem jutott az a megtiszteltetés, hogy a Velostert átvihetem a célvonalon, és nagyon boldog vagyok a végeredményt tekintve. Minden résztvevő megveregetheti a vállát, hiszen ilyen rövid idő alatt egy nagyon erős csapatot és autót sikerült felállítani. Nagyon örülnék, ha nem ez lenne az utolsó lehetőségem vezetni ezt a csodás autót.” – mondta.


A Schumann Motorsport által egyénileg megépített Hyundai Genesis Coupe az SP8 kategóriában olyan márkákkal küzdött meg, mint az Audi, Aston Martin, Chevrolet Corvette, Ferrari, Lexus és Porsche, amelyben egészen a harmadik helyig küzdötte fel magát, ám a 420 lóerős V6-os motor csökkenő olajnyomása négy órával a vége előtt a verseny feladására kényszerítette a csapatot. „Akár dobogós hely is elképzelhető lett volna, nagyon sajnáljuk, hogy nem jöhetett össze.” – mondta Peter Schumann csapatfőnök. „Ezért még inkább örülök annak, hogy a Veloster ilyen hibátlanul helytállt a megmérettetésen. Ahogyan reméltük, az autó hiba nélkül teljesítette a távot, amellyel kétszámjegyű helyezést érhetett el. Erre mindenkinek büszkének kell lennie.”  

Forrás: hyundai-presselounge.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei