A Nürburgringen is bizonyított a Veloster Turbo
Bravúros teljesítménnyel a 90. helyen zárta a szériaközeli Hyundai
Veloster Turbo a pünkösdkor megrendezett a Nürburgringen megrendezett 24 órás
versenyt.
„Célba érni!” Ez volt a Hyundai terve a Veloster Turboval a
híres Nürburgringen megtartott 24 órás versenyen és a csaknem teljesen utcai
autó bravúrosan teljesítette is ezt az elvárást. A Hyundai Motor Deutchland
felkérésére a Schumann Motorsport 200 órás munkával átalakított versenyautója
óraműpontossággal viselte a „Zöld Pokol” kihívásait. A kaotikus időjárási
viszonyok közepette egy ideig megszakított izgalmas versenyen a Brice Rossi
(Luxemburg), Paul Englert (Köln), Markus Lungstrass (Leichingen) és Martin
Zondler (Graben-Neudorf) által alkotott négyes a 133. helyről indulva előbb
visszacsúszott a 148. helyre, majd onnan a verseny végéig 58 helyet javítva visszakapaszkodtak
a 90. pozícióig.
„Kifizetődőnek tűnt a Veloster sorozatgyártású technikájára
hagyatkozni.” – mondta Marcus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland versenytapasztalatokkal
is rendelkező ügyvezetője. „Egy ilyen kihívásokkal teli 24 órás verseny után
célba érkezve a Hyundai ismét bebizonyította modelljeinek megbízhatóságát. Ahogyan
azt vártuk, rengeteg tapasztalatot is gyűjtöttünk, amely hasznos lehet a
későbbiekben mind a Veloster versenyautó, mind pedig a sorozatgyártású modelljeink
további fejlesztésében.” – tette hozzá Schrick.
A pünkösdvasárnap délután ötkor, 2010 ezer rajongó előtt elindult
maratoni futam rögtön egy kis ijedtséggel indult a Hyundai csapat számára,
mivel egy órával a rajt után Brice Bossi előtt haladó versenyző a sárga zászlót
meglátva ráugrott a fékre, így a Veloster lökhárítójával érintette az előtte
haladót. A sérült elemet azonban csak több kört követően sikerült kicserélni,
mivel a boxutcában csúcsforgalom volt. Addigra azonban a sérülés továbbterjedt,
így nemcsak az első műanyag elemet, de Veloster komplett első kiképzését a
fényszórókkal együtt is ki kellett cserélni. Ez pedig 25 perces, vagyis két és
fél körös hátrányt okozott a csapatnak.
Az este beköszöntével megnyíltak az égi csatornák, a szakadó
eső mellett keletkezett ködben pedig eltűnt a mezőny a nézők szeme elől. „Valóban
özönvíz volt, a ködben pedig a látótávolság 50 méter alá csökkent.” –
mondta az autót akkor vezető Paul Englert. A felhőszakadás miatt 22:46 és 8:19
között le is kellett állítani a versenyt. „A kényszerpihenő ellenére ez egy
remek verseny volt. A Veloster minden körülmények között hibátlanul teljesített
és tökéletesen vezethető maradt. Ez egy ilyen fiatal autónál érett
teljesítmény.”
Sok dicséretet kapott a szériaközeli Veloster Turbo aerodinamikája
és felfüggesztései, karosszériája, váltója és fékjei miatt Martin Zondlertől is.
„Egy olyan autótól, amely gyakorlatilag nélkülöz minden versenyfelkészítést és
ilyen rövid idő alatt került átalakításra és alig teszteltek, a Veloster remek
teljesítményt nyújtott. Kiváló teljesítmény egy ilyen kemény versenyben bekerülni
az első százba. Ez is mutatja, hogy micsoda technológiai lehetőségek rejlenek a
Hyundai utcai autóiban.” – mondta a korábbi ADAC Procar versenysorozatában is
tapasztalt pilóta.
Végül Markus Lungstrass, az AUTO ZEITUNG munkatársa vezette
be a Velostert a célba. „Nekem jutott az a megtiszteltetés, hogy a Velostert
átvihetem a célvonalon, és nagyon boldog vagyok a végeredményt tekintve. Minden
résztvevő megveregetheti a vállát, hiszen ilyen rövid idő alatt egy nagyon erős
csapatot és autót sikerült felállítani. Nagyon örülnék, ha nem ez lenne az
utolsó lehetőségem vezetni ezt a csodás autót.” – mondta.
A Schumann Motorsport által egyénileg megépített Hyundai
Genesis Coupe az SP8 kategóriában olyan márkákkal küzdött meg, mint az Audi, Aston
Martin, Chevrolet Corvette, Ferrari, Lexus és Porsche, amelyben egészen a harmadik
helyig küzdötte fel magát, ám a 420 lóerős V6-os motor csökkenő olajnyomása
négy órával a vége előtt a verseny feladására kényszerítette a csapatot. „Akár
dobogós hely is elképzelhető lett volna, nagyon sajnáljuk, hogy nem jöhetett
össze.” – mondta Peter Schumann csapatfőnök. „Ezért még inkább örülök annak,
hogy a Veloster ilyen hibátlanul helytállt a megmérettetésen. Ahogyan reméltük,
az autó hiba nélkül teljesítette a távot, amellyel kétszámjegyű helyezést
érhetett el. Erre mindenkinek büszkének kell lennie.”
Forrás: hyundai-presselounge.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!