Májusban ismét több Hyundai fogyott
Az enyhe hazai keresletcsökkenés ellenére világszinten
tizedével több Hyundai talált gazdára, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Indiában és Amerikában is növelni tudták az eladási darabszámokat.
A Hyundai Motor nemrég közreadta májusi értékesítési
eredményeit, amely alapján a vállalat összesen 402 406 autót szállított
ki, amely 10,4 százalékos növekedés 2012. májusához képest. A túlórák számának
csökkenése miatt a hazai termelés azonban 0,2 százalékkal,, 57 942 darabra
esett vissza. Típusokra vetítve az autógyártó 31 722 személyautót
értékesített, ebből: 8 249 Avante (Elantra), 771 Grandeur, 2 944 Accent,
1 154 Genesis és 1 057 Equus.
Az autóóriás külföldi eladásai 12,4 százalékkal haladták meg
az elmúlt év májusi eredményeit, így ezek száma elérte a 344 464 darabot. A
koreai gyárakból azonban 7,8 százalékkal kevesebb gépkocsi került exportálásra,
miközben a külföldi gyárak termelése 22,7 százalékkal nőtt.
„A hazai gyárak termelése a hétvégi túlórák felfüggesztése
miatt gyenge teljesítményt produkált, ám a külföldi üzemek, főképp a Kínában és
Oroszországban megnyitott új üzemek továbbra is növekvő teljesítményt
biztosítanak a vállalat számára.” – mondta a Hyundai képviselője.
Az amerikai autóeladások 6,5 százalékot emelkedtek, miközben
a Hyundai csupán 2 százalékkal jobb eredményt produkált, mint tavaly ilyenkor. Ennek
ellenére a Hyundai Motor America szerint az idei év májusa a leggyorsabb napi
eladási rátával és 68 358 darabos eredménnyel a második legjobb
eredményüket hozta.
Az eredmények növekedését továbbra is az Elantra biztosítja,
amelyből 33 százalékkal többet, összesen 25 090 darabot vásároltak az
amerikaiak, a Santa Féből 7 116 darab eladásával 3,4 százalékkal nőtt az
értékesítés, miközben a Sonata modellből 2,7 százalékkal kevesebb, 20 194 darab
fogyott.
„Gyáraink maximális kapacitással termelik azokat az autókat,
amelyekre még mindig növekvő érdeklődés mutatkozik.” – mondta John Krafcik, a
Hyundai Motor America elnök-vezérigazgatója. „Az Elantra és a Sonata továbbra
is a két legsikeresebb modellünk, amelyek összesített eladásai most először
lépték át a 45 ezres darabszámot.” – tette hozzá Krafcik.
Indiában is szerény, 2,1 százalékos növekedést ért el a
Hyundai májusban, így a tavalyi 55 669 darabbal szemben 56 856 autót
értékesíthettek. Ebből 32 102 (+ 0,3%) került Indiában eladásra, míg 24 754
darabot (+ 4,6%) a környező országokba exportáltak.
„A Hyundai meg tudta őrizni növekvő pozícióját, amelyet az
alsóbb kategóriákban a piaci részesedés növekedése követhet az elkövetkezendő
időszakban, mivel a benzines autók iránti ismét emelkedőben van.” – mondta Rakesh
Srivastava, a HMIL értékesítési és marketingvezetője. „Ezekben a nehéz időkben
a vállalat növelni tudta exportját, amelyet továbbra is erősít az Európán
kívüli kereslet növekedése.