Májusban ismét több Hyundai fogyott


Az enyhe hazai keresletcsökkenés ellenére világszinten tizedével több Hyundai talált gazdára, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Indiában és Amerikában is növelni tudták az eladási darabszámokat.

A Hyundai Motor nemrég közreadta májusi értékesítési eredményeit, amely alapján a vállalat összesen 402 406 autót szállított ki, amely 10,4 százalékos növekedés 2012. májusához képest. A túlórák számának csökkenése miatt a hazai termelés azonban 0,2 százalékkal,, 57 942 darabra esett vissza. Típusokra vetítve az autógyártó 31 722 személyautót értékesített, ebből: 8 249 Avante (Elantra), 771 Grandeur, 2 944 Accent, 1 154 Genesis és 1 057 Equus.


Az autóóriás külföldi eladásai 12,4 százalékkal haladták meg az elmúlt év májusi eredményeit, így ezek száma elérte a 344 464 darabot. A koreai gyárakból azonban 7,8 százalékkal kevesebb gépkocsi került exportálásra, miközben a külföldi gyárak termelése 22,7 százalékkal nőtt.

„A hazai gyárak termelése a hétvégi túlórák felfüggesztése miatt gyenge teljesítményt produkált, ám a külföldi üzemek, főképp a Kínában és Oroszországban megnyitott új üzemek továbbra is növekvő teljesítményt biztosítanak a vállalat számára.” – mondta a Hyundai képviselője.

Az amerikai autóeladások 6,5 százalékot emelkedtek, miközben a Hyundai csupán 2 százalékkal jobb eredményt produkált, mint tavaly ilyenkor. Ennek ellenére a Hyundai Motor America szerint az idei év májusa a leggyorsabb napi eladási rátával és 68 358 darabos eredménnyel a második legjobb eredményüket hozta.

Az eredmények növekedését továbbra is az Elantra biztosítja, amelyből 33 százalékkal többet, összesen 25 090 darabot vásároltak az amerikaiak, a Santa Féből 7 116 darab eladásával 3,4 százalékkal nőtt az értékesítés, miközben a Sonata modellből 2,7 százalékkal kevesebb, 20 194 darab fogyott.

„Gyáraink maximális kapacitással termelik azokat az autókat, amelyekre még mindig növekvő érdeklődés mutatkozik.” – mondta John Krafcik, a Hyundai Motor America elnök-vezérigazgatója. „Az Elantra és a Sonata továbbra is a két legsikeresebb modellünk, amelyek összesített eladásai most először lépték át a 45 ezres darabszámot.” – tette hozzá Krafcik.

Indiában is szerény, 2,1 százalékos növekedést ért el a Hyundai májusban, így a tavalyi 55 669 darabbal szemben 56 856 autót értékesíthettek. Ebből 32 102 (+ 0,3%) került Indiában eladásra, míg 24 754 darabot (+ 4,6%) a környező országokba exportáltak.

„A Hyundai meg tudta őrizni növekvő pozícióját, amelyet az alsóbb kategóriákban a piaci részesedés növekedése követhet az elkövetkezendő időszakban, mivel a benzines autók iránti ismét emelkedőben van.” – mondta Rakesh Srivastava, a HMIL értékesítési és marketingvezetője. „Ezekben a nehéz időkben a vállalat növelni tudta exportját, amelyet továbbra is erősít az Európán kívüli kereslet növekedése.



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei