Jövőre kisterepjáró, két év múlva egyterű Hyundai érkezik
A Hyundai indiai leányvállalata az elkövetkező időszakot a
modellkínálat bővítésének szenteli, amely során jövőre egy kompakt terepjáró,
míg 2015-ben egy egyterű modell mutatkozhat be.
Az indiai The Hindu Business Line magazinnak adott interjújában B. S.
Seo, a Hyundai Motor India Limited ügyvezetője elmondta, hogy az Indiának szánt
jövőbeli modelleket az anyavállalat Namyangban található központjában
fejlesztik, amelyhez az indiai Hyderabadban található fejlesztők is
hozzájárulnak annak érdekében, hogy az új jármű megfeleljen a helyi igényeknek.
A fejlesztés alatt álló kisterepjáró és egyterű modellek
várhatóan ugyanarra a platformra épülnek majd, amely jelentős
költségmegtakarítást jelent mind a fejlesztés, mind a sorozatgyártás
szempontjából. Ez könnyen belátható, mivel a padlólemez határozza meg mindazt a
technikai alapot, amelyhez az autó karosszériája csatlakozik, így a
felfüggesztéseket, futóműveket, valamint a motor és erőátviteli rendszereket.
Az elsősorban a Renault Duster és a vadonatúj Ford EcoSport
ellenfelének szánt Hyundai kompakt terepjáró motorválasztékáról egyelőre még
nem döntött a Hyundai, ám a jelenlegi indiai kínálatot alapul véve a vállalat minden
bizonnyal az 1,4 és 1,6 literes benzines és dízel motorpalettáról választ majd.
A hobbiterepjáró bemutatását követően kerülhet sor egy
vadonatúj, hatszemélyes egyterű bevezetésére, amely kategóriát Indiában
egyértelműen a Maruti Ertiga ural jelenleg. Erről sajnos nem áll rendelkezésre
további információ, ám az új modell nagy valószínűséggel sokat örököl majd a
tavalyi Új-Delhi Autószalonon bemutatott – szintén hatüléses – Hexa Space
koncepció formavilágából.
Az ügyvezető elmondta azt is, hogy a Hyundai jelenlegi
indiai piaci részesedése 19,8 százalék. „Habár a piac most gyengélkedik,
hosszútávon abban bízom, hogy jobbá válik a piaci helyzet. A piaci
részesedésünk bővítését erős modellkínálattal kívánjuk elérni, amelyet tovább
segít a kompakt terepjáró jövő évi bemutatása.” – mondta.
Még az idén bevezetnek azonban egy dízelmotoros kisautót is,
amely az igazgató szerint egy teljesen új szegmenst nyit meg az autógyártó
előtt, hiszen az új modell a jelenlegi i10 és az i20 között helyezkedik majd el
a kínálatban. „Hiszünk abban, hogy a teljesítmény, elegancia és értékarányos ár
élményével új értéket teremthetünk. Az új autó 2013. második felében mutatkozik
be.” mondja Seo. A helyi piacon a Maruti Swift ellenfelének szánt újdonság 1,1
literes motorját már a Chennaiban található új motorgyártó üzemben szerelik
majd össze.
A Hyundai az elmúlt időszakban nagy gondokkal küszködött a
Dél-Koreából érkező dízelmotorok akadozó ellátása miatt, ám ez rövidesen
megoldódik, hiszen egy 300 millió dolláros értékben megvalósuló beruházás nyomán
egy flexibilis motorgyártó-bázis létesül Indiában, amely képes benzines és
dízelmotorok előállítására is. Az új motorgyár éves kapacitás 300 ezer darab.
A hamarosan bemutatkozó kisautó már részesül az új motorgyár
költségelőnyeiből, hiszen az eddigi motorimport helyett helyben előállított
motorok kerülhetnek a kisautó orrába. Seo kihangsúlyozta, hogy az új motorgyár
előnye, hogy azonos időben termelhet benzines és dízelmotorokat is attól
függően, hogy éppen mely típusú erőforrások iránt mutatkozik igény.
„Nagyon ingadozik a gázolaj ára Indiában, azonban a dízelmotoros járműveink iránti kereslet igen erős, az új üzemmel pedig jobban meg tudunk felelni a vásárlók igényeinek.” – mondta, majd hozzátette: „Habár nagyon nehéz a jelenlegi piaci helyzet, jó modellpalettát készítünk vásárlóink számára.”
„Nagyon ingadozik a gázolaj ára Indiában, azonban a dízelmotoros járműveink iránti kereslet igen erős, az új üzemmel pedig jobban meg tudunk felelni a vásárlók igényeinek.” – mondta, majd hozzátette: „Habár nagyon nehéz a jelenlegi piaci helyzet, jó modellpalettát készítünk vásárlóink számára.”
Az indiai személyautó eladások ugyanis a tavalyihoz
viszonyítva 22,5 százalékot estek 2013. márciusában, miközben a Hyundai is 14
százalékos visszaesést volt kénytelen elszenvedni ugyanazon időszakon belül.
Forrás: thehindubusinessline.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!