Az új Genesis megváltoztatta a Hyundairól alkotott koreai képet
A Hyundai Motor vadonatúj Genesis modellje volt az elmúlt év
legjobban várt autója Dél-Koreában, amelyről előzetesen azt állították,
megmutatja mindazt, amelyre a nemzet elsőszámú autógyártója képes.
Az új Genesis a Hyundai számára egy stratégiailag is fontos
modell, amelynek feladata a márka megítélésén olyan magasságokba emelni, mint
amilyen a német prémiumgyártók, vagyis a Mercedes és a BMW megítélése. A tavaly
november végi bemutatót követő első reakciók alapján mindenesetre elég jól
sikerült az autó, hiszen a vállalat csak a premiert megelőző napon 3 500 előrendelést
vett fel, amely egyértelműen rekordnak számít. Január végéig 16 ezer Genesis megrendelést
kapott a gyártó, amelynek eredeti célja 30 ezer darab értékesítése lett volna
idén, ám ezt minden bizonnyal jóval túlszárnyalják majd.
„Az új Genesis remek autó” – mondja Eric Choi, a Shinhan
Investment elemzője. „Népszerű Koreában, ám főként a tengerentúli piacok,
főként az Egyesült Államok és Európa fogadtatása kritikus lesz, ahol a modell a
Hyundai márka értékét kívánja emelni.” Hozzátette, hogy a versenyképes ár
mindenképpen hozzájárul majd ahhoz, hogy a német márkák komoly konkurenciájává
válhasson a Genesis.
Az új Genesis bemutatása újabb növekedési lendületet adhat a
márkának, ahogyan az idén bemutatkozó Sonata is lökést adhat a Hyundai
értékesítésének, miután a márka tavaly a vártnál alacsonyabb értékesítési
eredményt tudott csak felmutatni. A vállalat ugyan 3,4 százalékkal több autót
értékesített, ám üzleti profitja 1,5 százalékkal csökkent, főképp a koreai won
erősödése és a hazai piac gyengélkedése miatt. Ám az új Hyundai Genesisnek
éppen az a szerepe, hogy változtasson a koreai emberek Hyundaihoz fűűződő
viszonyán.
Amikor bemutatták az autót, magas teljesítményével és
különböző fejlett biztonsági és kényelmi felszereltségeivel teletömött új
formatervű karosszériájával úgy tűnt, a Genesis megfelel a magas szintű
elvárásoknak. „Főként német autókat, BMW-ket és Audikat használtam eddig” –
mondja Koh Young-seok, a Boston Consulting Group munkatársa, aki az elsők
között döntött az új Genesis mellett. „Miután tesztelhettem az autó tudtam, jó
döntést hoztam.”
Az új Genesis bemutatása kihatott a hasonló árú, importált
prémiumkategóriás modellek eredményeire is. „”Jó értékesítési eredményeket
értünk el az 5-ös sorozat esetében, ám a Genesis bemutatása után decemberben
visszaestek az eladásaink” – mondja a BMW Korea egyik képviselője. „A Genesis
árai nagyjából azonos szinten vannak az 5-ös sorozat áraival, amely alapján úgy
tűnik, az emberek autóvásárláskor egymással vetették össze a két modellt.”
A másik érdekes változás, hogy az új Genesisnek sikerült
bővítenie vásárlóinak körét, hiszen az új modellt a fiatalok számára is
kívánatossá tették. A Hyundai tájékoztatása szerint az új Genesis fő ügyfélköre
immár a 30-as, 40-es éveikben járó vásárlók, míg a korábbi generációnál az
eladások 38 százalékával az 50-es éveikben járó ügyfelek voltak túlsúlyban. Most
azonban a 40-es generáció teszi ki az új Genesis vásárlóinak 35 százalékát, míg
a 30-on túliak az eddigi 15 százalékról 18 százalékra emelkedtek.
„A nagy teljesítmény és a stílusos formavilág több fiatal
vásárlót vonz, amely miatt csökkent a Genesis vásárlóinak átlagéletkora” –
mondja a Hyundai egyik képviselője. A vonzalom további növelése érdekében a
Hyundai a közeljövőben egy 5,0 literes V8-as motorral felszerelt Genesist is be
kíván mutatni. Jelenleg 3,0 és 3,8 literes, közvetlen befecskendezéses benzines
motorokkal kapható az autó Dél-Koreában.
A szakértők méltatják az új Genesis formavilágát és teljesítményét
is. A Koreai Automobil Újságírók Szövetsége (KAJA) nemrég a Genesst választotta
a 2014-es Év Autójának, megelőzve ezzel a BMW új 5-ös sorozatát és a Mercedes
új S-osztályát is. „Jól kiegyensúlyozott autó, amely kényelmesen vezethető” –
mondta Chae Young-seok, a Global Auto News főszerkesztője. „Üléseinek minősége
is kifogástalan, főképp a prémium márkákéval összevetve. Ami viszont a
legfontosabb, lenyűgöző teljesítményre képes. A normál és sport vezetési módok
között most már érezhető az eltérés, miközben az előző modellnél csak igen
csekély differencia volt megfigyelhető.”
A vadonatúj Hyundai Genesist a 2014-es International Forum
Design Award (iF) díjával is kitüntették a közlekedési termékdizájn
kategóriában. Az előző generációból összesen 250 ezer darab kelt el világszerte,
ám a vállalat az elmúlt négy évben több mint 500 milliárd wont költött az autó
kifejlesztésére, amely az autó értékesítési részarányát tekintve igen jelentős
összeg. A hatalmas beruházás is mutatja a gyártó azon törekvését, hogy világszínvonalú
prémium autót fejlesszen, amelyben bemutathatja fejlett technológiáját és tovább
javíthatja a márka megítélését, függetlenül az értékesítési eredményektől.
Az új Genesisben elsőként került bele a Hyundai HTRAC
összkerékhajtási rendszere, de az előző generáció elektrohidraulikus
szervokormányát is egy teljesen elektromos szerkezetre cserélték ki. A hatalmas
beruházás azért is volt fontos a világ ötödik legnagyobb autógyártójának, hogy
ezzel tovább növekedhessen és felzárkózhasson legnagyobb riválisai, a Toyota és
a GM mellé.
„Az új Genesis rendkívül versenyképes modell” – mondja Kim
Pil-soo, a Daelim Egyetem autóipari tanulmányok professzora. „Ez az autó azt is
bizonyítja, milyen jó autókat képes a Hyundai csinálni. Emellett pedig növeli a
márkára irányuló figyelmet is.”
A szakértők egyetértenek abban, hogy a Hyundai hatalmas
fejlődést ért el a technológiai színvonalban, ám az mégis kicsit a konkurencia
mögött jár. „Tömeggyártóként a Hyundai remek munkát végzett, ám még mindig egy
kicsit le van maradva a német konkurensek mögött, hiszen még mindig hiányoznak
a BMW 7-es és a Mercedes S-osztály koreai riválisai” – mondja Chae. „Nemcsak
termelékenységről, hanem a márka erejéről is szól a prémium márka.”
Kim professzor arra is rámutatott, hogy az új Genesis remek
gazdaságossága kevés, hiszen manapság az összes autógyártó fejleszti autói
gazdaságosságát még a prémium modellek között is, ráadásul egyre több vásárló
tudatosan keresi ezeket a modelleket.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!