Az új Genesis megváltoztatta a Hyundairól alkotott koreai képet


A Hyundai Motor vadonatúj Genesis modellje volt az elmúlt év legjobban várt autója Dél-Koreában, amelyről előzetesen azt állították, megmutatja mindazt, amelyre a nemzet elsőszámú autógyártója képes.

Az új Genesis a Hyundai számára egy stratégiailag is fontos modell, amelynek feladata a márka megítélésén olyan magasságokba emelni, mint amilyen a német prémiumgyártók, vagyis a Mercedes és a BMW megítélése. A tavaly november végi bemutatót követő első reakciók alapján mindenesetre elég jól sikerült az autó, hiszen a vállalat csak a premiert megelőző napon 3 500 előrendelést vett fel, amely egyértelműen rekordnak számít. Január végéig 16 ezer Genesis megrendelést kapott a gyártó, amelynek eredeti célja 30 ezer darab értékesítése lett volna idén, ám ezt minden bizonnyal jóval túlszárnyalják majd.

„Az új Genesis remek autó” – mondja Eric Choi, a Shinhan Investment elemzője. „Népszerű Koreában, ám főként a tengerentúli piacok, főként az Egyesült Államok és Európa fogadtatása kritikus lesz, ahol a modell a Hyundai márka értékét kívánja emelni.” Hozzátette, hogy a versenyképes ár mindenképpen hozzájárul majd ahhoz, hogy a német márkák komoly konkurenciájává válhasson a Genesis.  

Az új Genesis bemutatása újabb növekedési lendületet adhat a márkának, ahogyan az idén bemutatkozó Sonata is lökést adhat a Hyundai értékesítésének, miután a márka tavaly a vártnál alacsonyabb értékesítési eredményt tudott csak felmutatni. A vállalat ugyan 3,4 százalékkal több autót értékesített, ám üzleti profitja 1,5 százalékkal csökkent, főképp a koreai won erősödése és a hazai piac gyengélkedése miatt. Ám az új Hyundai Genesisnek éppen az a szerepe, hogy változtasson a koreai emberek Hyundaihoz fűűződő viszonyán.


Amikor bemutatták az autót, magas teljesítményével és különböző fejlett biztonsági és kényelmi felszereltségeivel teletömött új formatervű karosszériájával úgy tűnt, a Genesis megfelel a magas szintű elvárásoknak. „Főként német autókat, BMW-ket és Audikat használtam eddig” – mondja Koh Young-seok, a Boston Consulting Group munkatársa, aki az elsők között döntött az új Genesis mellett. „Miután tesztelhettem az autó tudtam, jó döntést hoztam.”

Az új Genesis bemutatása kihatott a hasonló árú, importált prémiumkategóriás modellek eredményeire is. „”Jó értékesítési eredményeket értünk el az 5-ös sorozat esetében, ám a Genesis bemutatása után decemberben visszaestek az eladásaink” – mondja a BMW Korea egyik képviselője. „A Genesis árai nagyjából azonos szinten vannak az 5-ös sorozat áraival, amely alapján úgy tűnik, az emberek autóvásárláskor egymással vetették össze a két modellt.”

A másik érdekes változás, hogy az új Genesisnek sikerült bővítenie vásárlóinak körét, hiszen az új modellt a fiatalok számára is kívánatossá tették. A Hyundai tájékoztatása szerint az új Genesis fő ügyfélköre immár a 30-as, 40-es éveikben járó vásárlók, míg a korábbi generációnál az eladások 38 százalékával az 50-es éveikben járó ügyfelek voltak túlsúlyban. Most azonban a 40-es generáció teszi ki az új Genesis vásárlóinak 35 százalékát, míg a 30-on túliak az eddigi 15 százalékról 18 százalékra emelkedtek.


„A nagy teljesítmény és a stílusos formavilág több fiatal vásárlót vonz, amely miatt csökkent a Genesis vásárlóinak átlagéletkora” – mondja a Hyundai egyik képviselője. A vonzalom további növelése érdekében a Hyundai a közeljövőben egy 5,0 literes V8-as motorral felszerelt Genesist is be kíván mutatni. Jelenleg 3,0 és 3,8 literes, közvetlen befecskendezéses benzines motorokkal kapható az autó Dél-Koreában.

A szakértők méltatják az új Genesis formavilágát és teljesítményét is. A Koreai Automobil Újságírók Szövetsége (KAJA) nemrég a Genesst választotta a 2014-es Év Autójának, megelőzve ezzel a BMW új 5-ös sorozatát és a Mercedes új S-osztályát is. „Jól kiegyensúlyozott autó, amely kényelmesen vezethető” – mondta Chae Young-seok, a Global Auto News főszerkesztője. „Üléseinek minősége is kifogástalan, főképp a prémium márkákéval összevetve. Ami viszont a legfontosabb, lenyűgöző teljesítményre képes. A normál és sport vezetési módok között most már érezhető az eltérés, miközben az előző modellnél csak igen csekély differencia volt megfigyelhető.”  


A vadonatúj Hyundai Genesist a 2014-es International Forum Design Award (iF) díjával is kitüntették a közlekedési termékdizájn kategóriában. Az előző generációból összesen 250 ezer darab kelt el világszerte, ám a vállalat az elmúlt négy évben több mint 500 milliárd wont költött az autó kifejlesztésére, amely az autó értékesítési részarányát tekintve igen jelentős összeg. A hatalmas beruházás is mutatja a gyártó azon törekvését, hogy világszínvonalú prémium autót fejlesszen, amelyben bemutathatja fejlett technológiáját és tovább javíthatja a márka megítélését, függetlenül az értékesítési eredményektől.

Az új Genesisben elsőként került bele a Hyundai HTRAC összkerékhajtási rendszere, de az előző generáció elektrohidraulikus szervokormányát is egy teljesen elektromos szerkezetre cserélték ki. A hatalmas beruházás azért is volt fontos a világ ötödik legnagyobb autógyártójának, hogy ezzel tovább növekedhessen és felzárkózhasson legnagyobb riválisai, a Toyota és a GM mellé.  


„Az új Genesis rendkívül versenyképes modell” – mondja Kim Pil-soo, a Daelim Egyetem autóipari tanulmányok professzora. „Ez az autó azt is bizonyítja, milyen jó autókat képes a Hyundai csinálni. Emellett pedig növeli a márkára irányuló figyelmet is.”

A szakértők egyetértenek abban, hogy a Hyundai hatalmas fejlődést ért el a technológiai színvonalban, ám az mégis kicsit a konkurencia mögött jár. „Tömeggyártóként a Hyundai remek munkát végzett, ám még mindig egy kicsit le van maradva a német konkurensek mögött, hiszen még mindig hiányoznak a BMW 7-es és a Mercedes S-osztály koreai riválisai” – mondja Chae. „Nemcsak termelékenységről, hanem a márka erejéről is szól a prémium márka.”

Kim professzor arra is rámutatott, hogy az új Genesis remek gazdaságossága kevés, hiszen manapság az összes autógyártó fejleszti autói gazdaságosságát még a prémium modellek között is, ráadásul egyre több vásárló tudatosan keresi ezeket a modelleket.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését