Megbukott az indiai Hyundai i10 a törésteszten
A Global NCAP kutatóintézet nemrég megvizsgálta India
legnépszerűbb autóinak törésbiztonságát, amelyen a Hyundai i10 is megbukott.
A GlobalNCAP India öt legnépszerűbb kisautóját, a Tata
Nanot, a Maruti Altot, a Hyundai i10-et, a Ford Figot és a Volkswagen Polot
vette górcső alá és törte össze azokat a megszokott, szabványos módon.
Az értékelés szerint a Hyundai i10 légzsákok nélküli
karosszériája instabil, amely jelentősen növeli az életveszélyes sérülések kockázatát. Ennek fényében az i10
felnőttvédelme egyetlen csillagot sem érdemelt. A Hyundai által is ajánlott
gyermekülésben utazó gyermek védelme egy csillagos értékelést kapott, a hároméves
bábu ugyanis még ezzel együtt is nagyfokú veszélynek van kitéve.
Mivel csak gyermekülésben utazhat biztonságosan a kiskorú
gyermek, ezért az NCAP megvizsgálta az autók kompatibilitását ezekkel a gyerekülésekkel.
A védelmet aztán az ütközés során elemezték. A Hyundai i10 nem felelt meg
az ENSZ által támasztott, 56 km/órás ütközés során a minimális követelményeknek
sem.
„Ezek az eredmények mutatják meg leginkább, Indiának
mennyire szüksége lenne törésbiztonsági követelmények bevezetésére és a vevők egyértelmű
tájékoztatására az újautók védelméről” – mondta Rohit Baluja, az indiai Közúti
Közlekedési Kutatóintézet elnöke. „Az Indiában exportra kerülő autók többsége
már ma is megfelel a kívánalmaknak, vagyis nem a technológia, vagy a tudás
hiányzik: India autóiparának ösztönzésre van szüksége. Az ENSZ minimális
biztonsági előírásaival és a vásárlók korrekt tájékoztatásával India számára is
olyan autók készülhetnének, amelyek minden tekintetben azonosak az Európában és
az Egyesült Államokban forgalomba kerülőkkel.”
Emlékeztetőül: az EuroNCAP szervezet 2009-ben végezte el a Hyundai i10 töréstesztjét, amelyben a kisautó felnőtt- és gyermekvédelmét négycsillagosra értékelték. Az eredményekben szerepet játszott, hogy az autóban két első és két oldallégzsák is volt.
A tavaly bemutatott és azóta hatalmas népszerűségnek örvendő Hyundai Grand i10 modellpalettájának legfelszereltebb Asta modelljében nyomógombos indítás, alufelnik, Bluetooth kihangosító, kormányról vezérelhető 1 GB memóriával rendelkező rádió, négy elektromos ablak, elektronikusan behajtható külső tükrök szériában járnak, az árban viszont nincsenek légzsákok és blokkolásgátló, azok külön rendelhetőek.
Emlékeztetőül: az EuroNCAP szervezet 2009-ben végezte el a Hyundai i10 töréstesztjét, amelyben a kisautó felnőtt- és gyermekvédelmét négycsillagosra értékelték. Az eredményekben szerepet játszott, hogy az autóban két első és két oldallégzsák is volt.
A tavaly bemutatott és azóta hatalmas népszerűségnek örvendő Hyundai Grand i10 modellpalettájának legfelszereltebb Asta modelljében nyomógombos indítás, alufelnik, Bluetooth kihangosító, kormányról vezérelhető 1 GB memóriával rendelkező rádió, négy elektromos ablak, elektronikusan behajtható külső tükrök szériában járnak, az árban viszont nincsenek légzsákok és blokkolásgátló, azok külön rendelhetőek.
Forrás: rushlane.com, euroncap.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!