Megbukott az indiai Hyundai i10 a törésteszten


A Global NCAP kutatóintézet nemrég megvizsgálta India legnépszerűbb autóinak törésbiztonságát, amelyen a Hyundai i10 is megbukott.

A GlobalNCAP India öt legnépszerűbb kisautóját, a Tata Nanot, a Maruti Altot, a Hyundai i10-et, a Ford Figot és a Volkswagen Polot vette górcső alá és törte össze azokat a megszokott, szabványos módon.

Az értékelés szerint a Hyundai i10 légzsákok nélküli karosszériája instabil, amely jelentősen növeli az életveszélyes sérülések kockázatát. Ennek fényében az i10 felnőttvédelme egyetlen csillagot sem érdemelt. A Hyundai által is ajánlott gyermekülésben utazó gyermek védelme egy csillagos értékelést kapott, a hároméves bábu ugyanis még ezzel együtt is nagyfokú veszélynek van kitéve.  


Mivel csak gyermekülésben utazhat biztonságosan a kiskorú gyermek, ezért az NCAP megvizsgálta az autók kompatibilitását ezekkel a gyerekülésekkel. A védelmet aztán az ütközés során elemezték. A Hyundai i10 nem felelt meg az ENSZ által támasztott, 56 km/órás ütközés során a minimális követelményeknek sem.

„Ezek az eredmények mutatják meg leginkább, Indiának mennyire szüksége lenne törésbiztonsági követelmények bevezetésére és a vevők egyértelmű tájékoztatására az újautók védelméről” – mondta Rohit Baluja, az indiai Közúti Közlekedési Kutatóintézet elnöke. „Az Indiában exportra kerülő autók többsége már ma is megfelel a kívánalmaknak, vagyis nem a technológia, vagy a tudás hiányzik: India autóiparának ösztönzésre van szüksége. Az ENSZ minimális biztonsági előírásaival és a vásárlók korrekt tájékoztatásával India számára is olyan autók készülhetnének, amelyek minden tekintetben azonosak az Európában és az Egyesült Államokban forgalomba kerülőkkel.”    

Emlékeztetőül: az EuroNCAP szervezet 2009-ben végezte el a Hyundai i10 töréstesztjét, amelyben a kisautó felnőtt- és gyermekvédelmét négycsillagosra értékelték. Az eredményekben szerepet játszott, hogy az autóban két első és két oldallégzsák is volt.

A tavaly bemutatott és azóta hatalmas népszerűségnek örvendő Hyundai Grand i10 modellpalettájának legfelszereltebb Asta modelljében nyomógombos indítás, alufelnik, Bluetooth kihangosító, kormányról vezérelhető 1 GB memóriával rendelkező rádió, négy elektromos ablak, elektronikusan behajtható külső tükrök szériában járnak, az árban viszont nincsenek légzsákok és blokkolásgátló, azok külön rendelhetőek.


Forrás: rushlane.comeuroncap.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését