Dobogós helyen végzett a Hyundai Mexikóban


A Hyundai Shell World Rally Team történelmi jelentőségű eredményt ért el Mexikóban azzal, hogy mindkét autót célba juttatták a 22 szakaszból álló versenyen, Neuville pedig harmadikként a Hyundai színeiben először állhatott dobogóra.

A belga pilóta Nicolas Gilsoul navigátorával ragyogó formában volt ezen a hétvégén, miután a teljes első napot végig küzdöttek a kavicsos tereppel és a nagy magassággal. Neuville szombaton már nagyon jó szakaszidőket futott, amellyel a nap végére bebiztosította útját a dobogós helyezés felé, majd vasárnap folytatta és remek formájában az utolsó szakaszokon megszilárdította eredményét és ezzel 15 pontot szerzett magának a bajnokságban.   


A verseny azonban nem nélkülözte a dráma pillanatait sem, az utolsó szakaszon a 7-es számú Hyundai i20 WRC-nek ugyanis kilyukadt a hűtője. Neuville és Gilsoul sikeresen megjavította a szivárgást és biztonságosan begurultak az autóval a szervizhez, ahol a csapattagokkal együtt ünnepelhették a dobogós helyezést.


„Hihetetlenül boldogok vagyunk, hogy sikerült megszereznünk ezt a dobogós helyet, főképp egy olyan nehéz versenyen, amilyen Mexikó” – mondja Neuville. „Józanságunkat megtartva minden szakaszon koncentráltunk a legjobb eredmény elérésére, így a dobogós hely igazán szép jutalom a csapatnak, akik annyira keményen dolgoztak ezért. A rali versenyének első kézből származó tapasztalata nagyon értékes a csapatnak és az általunk ezen a hétvégén gyűjtött adatok hihetetlenül hasznosak lesznek a Hyundai i20 WRC és a csapat további fejlesztéséhez. Elégedettek vagyunk az eredménnyel és azzal, hogy elértük céljainkat. Valódi csapatmunka volt ez, én pedig büszke vagyok arra, amit elértünk még akkor is, ha ennél még sokkal több vár ránk.”


Chris Atkinson számára a Mexikó-rali volt az első WRC esemény idén és elsőként ülhetett be a Hyundai i20 WRC vezetőülésébe. Az ausztrál teljesítette, sőt túl is szárnyalta a csapat elvárásait azzal, hogy dicséretes hetedik helyre hozta be a Hyundai i20 WRC-t, amellyel hat pontot gyűjtött a bajnokságban.


Atkinsonnak és Stepane Prévot navigátornak már az első napon is meg kellett küzdeniük néhány technikai problémával, de még így is a legjobb tízben végeztek aznap. A páros továbbra is keményen harcolt a mexikói kavicsos terep kihívásaival és minden szakaszon az elsők között értek célba. Feladatukat teljesítve behozták a célba az autót, először biztosítva a Hyundai Shell World Rally Team számára, hogy mindkét autójuk befutott a célba.


„Nem volt egy egyszerű hétvége, de végül sikerült mindkét autót célba vinni és először szerezni dobogós helyezést” – mondja Atkinson. „Mexikó kemény verseny és néhány dologgal meg kellett küzdenünk a verseny során. Pénteken problémánk volt a felfüggesztéssel, amely visszavetette a teljesítményünket, aztán gyorsnak kellett lennünk a további szakaszokon, ahol csúszós körülményekkel találkoztunk. Érzékkel kellett játszanunk és figyelmesen vezetni ahhoz, hogy elérjük a kitűzött célt és befejezhessük a versenyt, amit kényelmesen meg is tettünk. Sokat javultunk a verseny alatt, eléggé elégedett lehetek a hetedik helyezéssel és főképp azzal, hogy befejezhettük. Ez a tapasztalat tényleg nagyon hasznos lesz a csapatnak az autó további fejlesztéséhez az év során. Alig várom, hogy ismét a Hyundai i20 WRC vezetőülésébe ülhessek és köszönöm a csapatnak a hétvégén nyújtott segítségüket. Mindenki megérdemli ezt a dobogós helyet.”    


A Mexikó-rali volt eddig a Hyundai Shell World Rally Team legnehezebb tesztje, hiszen ez volt a leghosszabb, nehéz szakaszokkal, ahol kemény fizikai megterhelést jelentett a csapatnak a mexikói magaslat. Első alkalommal érkezett mindkét Hyundai i20 WRC a célba, ám a dobogós helyezés túlszárnyalta a csapat elvárásait, amelynek eredményeként 23 további pontot szerzett a csapat a bajnokságban.    


A Hyundai Motorsport mindössze 15 hónapja alakult, így a WRC program még mindig fejlesztés alatt áll, a csapatnak rengeteget kell még tanulnia a raliszezon további versenyein is. A csapat a tapasztalatok és információk gyűjtésére koncentrál minden versenyén azért, hogy tényleg célba tudják juttatni mindkét versenyautót.


„Csapatunk még mindig nagyon fiatal, így ez az eredmény igazán jelentős számunkra” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Nemcsak mindkét autóval teljesítettük az egyik legkeményebb versenyt, de a dobogón is bemutatkozhatott a csapatunk. Ez fantasztikus. Folyamatosan tanulunk és mindent beleadunk a versenyeken és az alzenaui gyárunkban egyaránt. A WRC program hatalmas kihívás, amit nagyon rövid idő alatt sikerült megvalósítanunk. Ez az eredmény hatalmas jutalom az eddigi kemény munkánkért és eltökéltségünkért, így köszönetet érdemel az egész alzenaui csapat csakúgy, mint a koreai Namyang fejlesztőközpont munkatársai is. Remek emberekből álló csapatot építünk, akikkel most meg fogjuk ezt ünnepelni, mielőtt visszatérünk a munkához, a felkészüléshez Portugáliára. A tanulási folyamat a jó eredmények ellenére folytatódik.”



Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését