Hat százalékos a Hyundai csoport részesedése Európában
A kereslet idei élénkülésével és az európai piac
fellendülésével együtt a Hyundai Motor Group piaci részesedése hat százalékra
emelkedett a régióban.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) március közepi
statisztikája szerint a februári autóeladások 894 730 darabbal 7,6
százalékkal haladták meg a tavaly februári adatot. Az idei év első két
hónapjában így összesen 1 862 597 jármű kelt el Európában, amely 6,3
százalékos növekedésnek felel meg.
A Hyundai Motor Group európai eladásai február hónapban 1,4
százalékkal 55 140 darabra emelkedtek, amelyen belül a Hyundai 3,0
százalékos (30 931 db) visszaesését a Kia modellek iránti 7,7 százalékos (24 209
db) keresletnövekedés bőségesen ellensúlyozta. Ezzel együtt a Hyundai megőrizte
3,5 százalékos piaci részesedését, míg a Kia 2,7 százalékos részesedésével
együtt a csoport a teljes európai piac 6,2 százalékát birtokolja.
Az európai piacot 24,6 százalékkal a Volkswagen csoport
vezeti, ezt követi a PSA Peugeot-Citroen 12,1 százalékkal, a Renault 10
százalékkal, a GM 7,5 százalékkal és a Fiat 6,7 százalékkal. A Hyundait követi
a listán a BMW 5,6 százalékkal, a Daimler 5,1 százalékkal és a Toyota 4,4
százalékkal.
A koreai óriásvállalat pozitív előjelként értékelte a 6 százalékot
meghaladó eredményt, amellyel elérhetővé válik az idei évre tervezett 754 ezer
darabos értékesítési terv Európában (412 ezer darab Hyundai és 342 ezer darab Kia).
Március elején a Hyundai Motor Group elnökeként Mog-koo Chung négy országban
járva meglátogatta a csoporthoz tartozó gyárakat és értékesítési központokat,
amely alátámasztja az európai piac fontosságát a vállalat számára.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!