Hat százalékos a Hyundai csoport részesedése Európában


A kereslet idei élénkülésével és az európai piac fellendülésével együtt a Hyundai Motor Group piaci részesedése hat százalékra emelkedett a régióban.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) március közepi statisztikája szerint a februári autóeladások 894 730 darabbal 7,6 százalékkal haladták meg a tavaly februári adatot. Az idei év első két hónapjában így összesen 1 862 597 jármű kelt el Európában, amely 6,3 százalékos növekedésnek felel meg.

A Hyundai Motor Group európai eladásai február hónapban 1,4 százalékkal 55 140 darabra emelkedtek, amelyen belül a Hyundai 3,0 százalékos (30 931 db) visszaesését a Kia modellek iránti 7,7 százalékos (24 209 db) keresletnövekedés bőségesen ellensúlyozta. Ezzel együtt a Hyundai megőrizte 3,5 százalékos piaci részesedését, míg a Kia 2,7 százalékos részesedésével együtt a csoport a teljes európai piac 6,2 százalékát birtokolja.   


Az európai piacot 24,6 százalékkal a Volkswagen csoport vezeti, ezt követi a PSA Peugeot-Citroen 12,1 százalékkal, a Renault 10 százalékkal, a GM 7,5 százalékkal és a Fiat 6,7 százalékkal. A Hyundait követi a listán a BMW 5,6 százalékkal, a Daimler 5,1 százalékkal és a Toyota 4,4 százalékkal.

A koreai óriásvállalat pozitív előjelként értékelte a 6 százalékot meghaladó eredményt, amellyel elérhetővé válik az idei évre tervezett 754 ezer darabos értékesítési terv Európában (412 ezer darab Hyundai és 342 ezer darab Kia). Március elején a Hyundai Motor Group elnökeként Mog-koo Chung négy országban járva meglátogatta a csoporthoz tartozó gyárakat és értékesítési központokat, amely alátámasztja az európai piac fontosságát a vállalat számára.  

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei