Hetedik nemzedékébe lépett a Hyundai Sonata
A Hyundai Motor Company Dél-Koreában bemutatta a vadonatúj
Sonata modelljének legújabb generációját, amely letisztult formavilággal és a Genesis luxusautóból átvett modern technológiával érkezik.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója hivatalosan is lerántotta
a leplet az immár hetedik generációjába lépett középkategóriás Sonata
modellről. A modern vonalvezetésű új Sonata ugyanazt a továbbfejlesztett
Folyékony Szobrászat stílusirányzatot követi, amelyet a tavaly novemberben
bemutatott második generációs Genesis modellel vezettek be. Finom, prémium
vonalvezetésével az autó a Hyundai Motor elegáns külső és intuitív belső
értékeit hordozza harmonikus és atletikus formában.
Az új Sonata formatervének koncepciója a belső értékekre
koncentrál, amely a fejlett esztétikumra és a magabiztos tökéletességre mutat
rá. A prémium felszereltség, stílus és státusz olyan érzetet sugároz, amely
legalább egy kategóriával magasabb szintű járművekre jellemző. A vadonatúj
Sonata sikeresen elégíti ki a tulajdonosok praktikus elvárásait, miközben a
Genesisben bemutatott új technológiák még több vásárló számára teszik
elérhetővé a Modern Prémium értékeit.
„A Sonata kulcsfontosságú szerepet játszott a Hyundai Motor
gyors világpiaci növekedésében csakúgy, mint a koreai autóipar előmozdításában
is. Biztosak vagyunk abban, hogy a vadonatúj Sonata megváltoztatja a világpiacon
középkategóriás limuzinok kategóriáját” – mondta Choong Ho Kim, a Hyundai Motor
elnök-vezérigazgatója a bemutatón. „A Hyundai Motor a minőségi bővülésre fókuszál,
amelynek során innovatív értékeket és élményeket nyújtunk vásárlóink számára és
ebben az új Sonata központi helyet foglal el.”
A vadonatúj Sonata fejlesztése azzal a céllal indult, hogy
az alapvető területek innovációjával olyan világszínvonalú prémium
középkategóriás limuzint alkossanak, amely eközben megőrzi a modell gazdag örökségét
is. Az új modell a Hyundai Motor módosított padlólemezére épül, amelyet a világ
minden táján, így a németországi Nürburgringen és az amerikai Mojave sivatagban
tökéletesítettek azért, hogy a vezető számára dinamikus élményt nyújtson. Emellett
sokat fejlődött az autó szerkezeti merevsége is, az előző generációnál 41
százalékkal nagyobb a torziós merevség és 35 százalékkal nőtt a csavarodási
szilárdság.
Az új Sonata csupán minimálisan nőtt a generációváltás
során: 4 855 mm-es hosszúságával 35 milliméterrel hosszabb elődjénél, míg 1 865
mm-es szélességével 30 milliméterrel nyúlik túl közvetlen elődjénél, ám eközben
belső tere lényegesen megnövekedett, kényelmesebbé téve ezzel az utasok
elhelyezkedését.
A fejlett szerkezet mellett olyan aktív biztonsági
berendezések kerültek a Sonata fedélzetére, mint a holttérfigyelő-rendszer, a
sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy éppen az aktív fékezésre is képes
távolságtartó sebességszabályozó rendszer. A biztonsági rendszerek mellett a
kényelemre is nagy hangsúlyt fektettek, így a tolatókamera képét is megjelenítő
és a navigációs rendszert is magában foglaló 8 colos érintőképernyő mellett
hűthető-fűthető első és fűthető hátsó bőrülések, panoráma napfénytető is
megjelentek az autóban. A Genesis után az új Sonata is megkapta az
automatikusan felnyíló csomagtér-fedelet, amelynél nincs szükség láblendítésre,
elég a kulccsal 3 másodpercnél hosszabb ideig az autó hátuljánál állni ahhoz,
hogy a csomagtér feltáruljon.
Az új Sonata kétféle erőforrás három változatával kerül
forgalomba Dél-Koreában. Az alapváltozatot egy 2,0 literes 168 lóerős hengerenkénti
befecskendezéses benzines erőforrás képviseli, amelynek a helyi piacon egy
autógázzal is üzemelő 151 lóerős LPi változata is kapható lesz. A kínálat
csúcsát egyelőre egy közvetlen befecskendezéses 2,4 literes motor képviseli,
amelynek teljesítménye 193 lóerő. Az erőforrásokhoz hatfokozatú manuális vagy
automatikus váltóműveket választhatnak a Sonata leendő tulajdonosai.
Amióta a Hyundai Motor kínálatában 1985-ben megjelent a
Sonata, a modell összesített eladásai a vállalat történetében harmadik
modellként már majdnem elérték a hétmillió darabot. A Hyundai előző Sonata
generációja 2009-ben mutatkozott be, amely elsőként hordozta a vállalat azóta
egységessé érett Folyékony Szobrászat stílusirányzatát. A feltűnő és stílusos
formatervnek köszönhetően a Sonata jelentősen hozzájárult a Hyundai Motor hírnevéhez.
Az új Sonata három éves és mintegy 418 millió dolláros fejlesztőmunka
eredményeként valósult meg, amely Dél-Korea után az év második felében
mutatkozik be a világpiacon. A Hyundai mintegy 228 ezer új Sonata eladásával
számol idén, amelyből Koreában mintegy 63 ezer darab értékesítése a cél. Jövőre
a kereslet felfutásával Dél-Koreában akár 89 ezer, míg a világpiacon 249 ezer
darab is elkelhet a Hyundai legújabb modelljéből.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!