Hetedik nemzedékébe lépett a Hyundai Sonata


A Hyundai Motor Company Dél-Koreában bemutatta a vadonatúj Sonata modelljének legújabb generációját, amely letisztult formavilággal és a Genesis luxusautóból átvett modern technológiával érkezik.

Dél-Korea legnagyobb autógyártója hivatalosan is lerántotta a leplet az immár hetedik generációjába lépett középkategóriás Sonata modellről. A modern vonalvezetésű új Sonata ugyanazt a továbbfejlesztett Folyékony Szobrászat stílusirányzatot követi, amelyet a tavaly novemberben bemutatott második generációs Genesis modellel vezettek be. Finom, prémium vonalvezetésével az autó a Hyundai Motor elegáns külső és intuitív belső értékeit hordozza harmonikus és atletikus formában.


Az új Sonata formatervének koncepciója a belső értékekre koncentrál, amely a fejlett esztétikumra és a magabiztos tökéletességre mutat rá. A prémium felszereltség, stílus és státusz olyan érzetet sugároz, amely legalább egy kategóriával magasabb szintű járművekre jellemző. A vadonatúj Sonata sikeresen elégíti ki a tulajdonosok praktikus elvárásait, miközben a Genesisben bemutatott új technológiák még több vásárló számára teszik elérhetővé a Modern Prémium értékeit.


„A Sonata kulcsfontosságú szerepet játszott a Hyundai Motor gyors világpiaci növekedésében csakúgy, mint a koreai autóipar előmozdításában is. Biztosak vagyunk abban, hogy a vadonatúj Sonata megváltoztatja a világpiacon középkategóriás limuzinok kategóriáját” – mondta Choong Ho Kim, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója a bemutatón. „A Hyundai Motor a minőségi bővülésre fókuszál, amelynek során innovatív értékeket és élményeket nyújtunk vásárlóink számára és ebben az új Sonata központi helyet foglal el.”  


A vadonatúj Sonata fejlesztése azzal a céllal indult, hogy az alapvető területek innovációjával olyan világszínvonalú prémium középkategóriás limuzint alkossanak, amely eközben megőrzi a modell gazdag örökségét is. Az új modell a Hyundai Motor módosított padlólemezére épül, amelyet a világ minden táján, így a németországi Nürburgringen és az amerikai Mojave sivatagban tökéletesítettek azért, hogy a vezető számára dinamikus élményt nyújtson. Emellett sokat fejlődött az autó szerkezeti merevsége is, az előző generációnál 41 százalékkal nagyobb a torziós merevség és 35 százalékkal nőtt a csavarodási szilárdság.  


Az új Sonata csupán minimálisan nőtt a generációváltás során: 4 855 mm-es hosszúságával 35 milliméterrel hosszabb elődjénél, míg 1 865 mm-es szélességével 30 milliméterrel nyúlik túl közvetlen elődjénél, ám eközben belső tere lényegesen megnövekedett, kényelmesebbé téve ezzel az utasok elhelyezkedését.  


A fejlett szerkezet mellett olyan aktív biztonsági berendezések kerültek a Sonata fedélzetére, mint a holttérfigyelő-rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy éppen az aktív fékezésre is képes távolságtartó sebességszabályozó rendszer. A biztonsági rendszerek mellett a kényelemre is nagy hangsúlyt fektettek, így a tolatókamera képét is megjelenítő és a navigációs rendszert is magában foglaló 8 colos érintőképernyő mellett hűthető-fűthető első és fűthető hátsó bőrülések, panoráma napfénytető is megjelentek az autóban. A Genesis után az új Sonata is megkapta az automatikusan felnyíló csomagtér-fedelet, amelynél nincs szükség láblendítésre, elég a kulccsal 3 másodpercnél hosszabb ideig az autó hátuljánál állni ahhoz, hogy a csomagtér feltáruljon.    


Az új Sonata kétféle erőforrás három változatával kerül forgalomba Dél-Koreában. Az alapváltozatot egy 2,0 literes 168 lóerős hengerenkénti befecskendezéses benzines erőforrás képviseli, amelynek a helyi piacon egy autógázzal is üzemelő 151 lóerős LPi változata is kapható lesz. A kínálat csúcsát egyelőre egy közvetlen befecskendezéses 2,4 literes motor képviseli, amelynek teljesítménye 193 lóerő. Az erőforrásokhoz hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóműveket választhatnak a Sonata leendő tulajdonosai.      


Amióta a Hyundai Motor kínálatában 1985-ben megjelent a Sonata, a modell összesített eladásai a vállalat történetében harmadik modellként már majdnem elérték a hétmillió darabot. A Hyundai előző Sonata generációja 2009-ben mutatkozott be, amely elsőként hordozta a vállalat azóta egységessé érett Folyékony Szobrászat stílusirányzatát. A feltűnő és stílusos formatervnek köszönhetően a Sonata jelentősen hozzájárult a Hyundai Motor hírnevéhez.  


Az új Sonata három éves és mintegy 418 millió dolláros fejlesztőmunka eredményeként valósult meg, amely Dél-Korea után az év második felében mutatkozik be a világpiacon. A Hyundai mintegy 228 ezer új Sonata eladásával számol idén, amelyből Koreában mintegy 63 ezer darab értékesítése a cél. Jövőre a kereslet felfutásával Dél-Koreában akár 89 ezer, míg a világpiacon 249 ezer darab is elkelhet a Hyundai legújabb modelljéből.    

Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei