A Hyundai Motor a fejlesztőközpont átalakítását tervezi

A Hyundai Motor az 1996-ban alapított, önálló fejlesztőközpontjának legnagyobb átalakítását tervezi. A Hwaseong-ban található Namyang Technology Research Center Dél-Korea legnagyobb autóipari fejlesztőközpontja, melynek keretein belül 10 ezer munkavállaló, köztük 8500 kutató fejleszti a jövő járműveinek prototípusait.  
A Hyundai Motor központi fejlesztőközpontjában folyó munka folyamata összhangban áll az elnök, Mong-koo Chung szavaival, mely szerint: "Az új autó fejlesztése egy egyszerű rajzzal veszi kezdetét."  Chung nemrég zöld utat adott a Namyang központ tervezett átalakítására. 

A Namyang kutatóközpont három részre tagolódik jelenleg, melyekben a járművek különböző típusait fejlesztik attól függően, hogy a fejlesztés éppen milyen területre szakosodik. A Center 1-ben kis és kompakt járművek tervezése folyik, a Center 2-ben közép- és nagykategóriás járműveket terveznek, míg a Center 3-ban a jövő terepjárói készülnek. Ahogyan a Hyundai Santa Fé, illetve a KIA Sorento is egy gyártósorról kerül le, pontosan ugyanúgy ezen járművek tervei is egy asztalon születnek meg.

A tervezett átalakítás keretein belül a Hyundai szakítani kíván az eddigi, autókategóriás besorolási rendszerrel és inkább a járművek alkotóelemeinek (futómű, karosszéria) fejlesztésére koncentrálna. Így például létezne egy külön egység a fejlesztőközponton belül, amely olyan futóműveket tervez, mely a legtöbb kategóriában felhasználható volna.

Az új fejlesztési rendszer egy csapatba tömörítené az autógyártó futóműspecialistáit, akik jelenleg kategóriánként vannak elosztva, az új rendszerrel viszont összefogva a világ legjobb futóművét lennének képesek megalkotni. A Hyundai ezenkívül egy olyan csapatot is összeállítana, amely csak a jövő gépkocsijaival foglalkozna. 

Míg az átalakítás egyik eleme hatékonyabbá teszi a fejlesztőközpont szervezeti felépítését, a Hyundai az emberi erőforrások bővítését is tervezi a Hyundai Motor fejlesztési stratégiájának részeként. A szervezeti létszám 8500 főről 13000 főre növekszik a következő 3-4 év során, melynek keretein belül rengeteg külföldi tehetséget is a céghez kívánnak csábítani.  

A Hyundai filozófiája szerint a jövőben nem követő akar lenni, hanem vezetővé kíván válni, mely stratégia része a központ tervezett átalakítása is. A központ a termelési részleg alá tartozik, mivel a vállalat elsősorban az eladható járművek gyártására koncentrál.
A Hyundai 18-ról 6-ra csökkentette autói padlólemezeinek számát, és ezek további csökkentését tervezi 2014-ig. Minél több autót tud egy autógyártó ugyanis azonos platformon gyártani, annál nagyobb lehet a nyereségessége, illetve annál rövidebb az adott jármű fejlesztési ideje. Így például a Hyundai Sonata és a KIA K5 (Optima) azonos padlólemezre épül. 

Az egyes szektorok specialitását emelni kell a platformmegosztás kiterjesztése által. A Volkswagen, Bosch és Continental külön részekre bontották a fejlesztési egységüket az erőforrások, futóművek és biztonsági berendezések egységeire annak érdekében, hogy biztosítsák a legtökéletesebb szakértelmet és optimalizálják a platformmegosztást.

A Toyota Motor szintén részlegekre bontotta fejlesztési tevékenységét, így alap mérnöki munkát, anyagfejlesztést és újautó fejlesztést végeznek.

"A felsővezetés úgy döntött, hogy elkerülhetetlen a fejlesztőközpont átalakítása az optimalizálás érdekében, mely kulcsfontosságú a Hyundai számára." - mondta a Hyundai egy magas rangú alkalmazottja. "Amióta a világ élvonalába kerültünk a termelés területén, a helyzet megszilárdításához a kutatómunka átszervezése elengedhetetlenül szükséges." 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei