Rekordnyereséget ért el a Hyundai tavaly


A 2011. évi rekordmennyiségű autó eladása után a Hyundai a vállalt életének legnagyobb nyereségét könyvelheti el 2011-ben. A nyereség 35,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi eredményt, amellyel az 8,1 milliárd wonra, azaz 5,5 milliárd Euro-ra növekedett.

A vállalat bevétele 16,1 százalékkal 77,8 milliárd wonra (52,8 milliárd Euro) emelkedett tavaly. A Hyundai jelenleg KIA testvérmárkájával együtt az ötödik legnagyobb autógyártó a világon. A koreai óriásvállalat azonban nem áll meg, 2012-re terveik szerint további piaci részesedést szereznek Európában, Ázsiában és Amerikában egyaránt.

A Hyundai tavaly 4,,05 millió autó eladásával átlépte a 4 milliós határt. Idén 4,29 millió autót kívánnak értékesíteni, amely 5,7 százalékkal haladja meg a tavaly elért eredményüket, míg a KIÁ-val közösen a tavalyi 6,6 millió autó eladása után megcélozzák a 7 milliós álomhatárt. Tavaly 9 millió eladott autóval a General Motors volt az élen, míg a VW 8,2 millióval másodikként futott be.

2011. utolsó negyedévében a Hyundai nyeresége 38 százalékkal emelkedett, így kereken 2 milliárd won (1,36 milliárd Euro) lett a végeredmény, míg az eredmény10,7 százalékkal emelkedett 20,5 milliárd wonra (13,9 milliárd Euro).

Az elmúlt évek agresszív külföldi expanziójának hatására a dél-koreai vállalat eladási darabszámai az amerikai és európai piacokon, valamint Kínában dinamikusan emelkedtek. Még Dél-Koreában is emelkedtek a Hyundai eladásai.  

Idén áll üzembe a Hyundai új, immár harmadik kínai üzeme, illetve egy új összeszerelő üzem is létesül Brazíliában kisautók gyártására.  

A dinamikus emelkedés ellenére a Hyundai is aggodalmát fejezte ki a globális gazdasági környezet helyzete miatt. A globális visszaesés, valamint az európai adósságválság könnyen az idei növekedést is meggátolhatja. Ennek keretében Amerikában az amerikai autógyártókkal vívott verseny a kis és középkategóriás autók piacán kiéleződhet, ahogyan a japán autógyártók is újabb modellekkel küzdenek a piac visszaszerzéséért.

Mindenesetre a Hyundai hatalmas lehetőséget lát az európai válságban, melynek révén újabb piaci szeletet tud megszerezni magának. Európában 15,4 százalékos emelkedéssel 465 ezer autó, az Egyesült Államokban 4,5 százalékos növekedéssel 675 ezer autó, míg Kínában 6,8 százalékos emelkedéssel 790 ezer autó eladása a cél.

Forrás: morgenpost.de

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei