Nem kell a hibrid a koreaiaknak


A környezetbarát üzemanyag-takarékos üzemükről közismert hibridek értékesítése igencsak visszafogott a dél-koreai autópiacon. 

Tavaly a Hyundai meglovagolta a hibridek iránti érdeklődést és a középkategóriában bemutatta a Sonata Hybrid változatot, ám az értékesítési eredmények lehangolóak voltak. Még az Egyesült Államokban és Japánban is piacvezető Toyota Prius eladásai sem alakulnak fényesen Dél-Koreában. 


Az iparági szakértők szerint a Hyundai csupán 7193 darab Sonata Hybrid-et adott el 2011. májusi bevezetése óta, míg a KIA 5279 Optima Hybridet értékesített tavaly. A vállalatcsoport tervei szerint tavaly 11, illetve 6 ezer darab eladása lett volna a cél. 

A megfigyelők hatalmas sikert jósoltak a modelleknek, amikor az előrendelések meghaladták a 2000 darabot, ám az azt követő havi eladási számok már jóval borúsabb képet rajzoltak. Még a hibridekre tavaly novemberben tett nagylelkű garanciális feltételekkel (10 év/200 ezer km garancia) sem lehetett tartani a tervszámokat. 


A használtautók piacán is elbukott a modell, ugyanis egy 10 ezer kilométert futott Sonata Hybrid több, mint 10 százalékkal kevesebbet ér a koreai piacon, mint egy vadonatúj, 0 kilométeres modell. 

Az iparági elemzők szerint az érdeklődés hiányára a válasz a vásárlók aggodalmaiban keresendő. „Fantasztikus volna, ha a hibridek hirtelen teret nyernének az évszázados tradícióval bíró benzinnel és gázolajjal működő autók után.” – mondta Pil-soo Kim egyetemi professzor.„Még a fejlett Japánban is több, mint 10 évig tartott, mire elfogadták a hibrid járműveket. Semmi konkrét probléma nem merült fel eddig, ám a vásárlók mégis aggódnak a megbízhatóság miatt. 4-5 éven belül emelkedhet a hibridek iránti kereslet, miután azok megbízhatósága bebizonyosodik. ” 


A hibridek költséghatékonyak is. Igaz ugyan, hogy a vásárlók magasabb árat kénytelenek egy ilyen megoldásért fizetni, ám a magasabb ár 2-3 év használta után megtérül, a hibridek feleakkora fogyasztása miatt. 

Pil-jung Yoon, a Samsung Securities elemzője szerint a költséghatékonyság az ugyanabba az árkategóriába tartozó nagyobb dízelmodellekre is igaz, ám a hibridek nagy előnye azok környezetbarát üzeme, amelyet eddig még nem kellő mértékben hangsúlyoztak ki. 

Forrás:  english.hani.co.kr

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei