Lehet egy Hyundai a Mercedesek riválisa?


Amennyiben manapság valaki az Egyesült Államokban luxusautó – mondjuk Mercedes S-osztály vagy Lexus LS – vásárlásán gondolkodik, érdemes beugrania egy Hyundai kereskedésbe is.   

A koreai hyundai márka, mely 10 éve még csak olcsó autóiról volt ismert, mostanában lenyűgöző autókat készít, melyek között Mercedes és Lexus rivális is akad. Az autó neve Equus, mely talán a világ egyik legjobb autója is lehetne.


Az autó vezethetősége jobb, mint az S-osztályé és finomabban irányítható a híresen komfortos Lexus LS-nél is. A fűthető-hűthető ülés masszázsfunkcióval is rendelkezik, miközben a 608 wattos Lexicon hifi szól, amely ugyanaz a márka, amelyet a Rolls Royce is használ a380 ezer dolláros Phantom modelljéhez.  


Amennyiben pedig az ügyfél az Ultimate változatot választja, a hátsó ülésben több kényelmet kap, mint egy magánrepülőgépen. A hátsó részben beépített hűtőszekrény, szórakoztatóó rendszer, hűtött-fűtött, lábtámasszal ellátott hátsó ülés fogadja a hátul helyet foglalót, akinek a hátát masszírozhatja is a beépített rendszer.

Az Equus olyan mértékben tele van tömve minden földi jóval, hogy nehéz komoly okot találni arra, miért fizessen bárki is többet egy német, vagy éppen japán konkurensért.

Mindezek ellenére az Equus-nak is meg kell küzdenie az ún. Phaeton jelenséggel.

A Phaeton egy luxusautó volt, amelyet a Volkswagen gyártott néhány évvel ezelőttig és az Equus-hoz hasonlóan a világ egyik legjobb autója lehetett volna. Mégis hatalmas bukás lett a vége.

Kevés olyan autó volt a történelem során, amely akkora csalódás volt, mint a Phaeton. 18 hónappal a Phaeton amerikai bevezetését követően csupán 2500 darab talált gazdára, míg S-osztályból azonos idő alatt 31 ezer talált gazdára. Mivel szinte alig volt érdeklődés a modell iránt, így kivonták a modellt az amerikai piacról.

A vásárlók többsége ugyanis nemcsak azért vásárol luxusautót, mert rengeteg luxusszolgáltatás tartozik hozzá, hanem magát a luxusautó márkát és a mögötte található üzenetet vásárolja meg. A Volkswagen így nem is lehetett sikeres.  

Sok minden hasonló a mostani Equus esetében, melyet akár a Hyundai Phaeton-jának is nevezhetnénk, ám annyi bizonyos, hogy a Hyundai sokat tanult a VW esetéből.

Kezdetnek az Equus kevésbé drága, mint a Phaeton volt. A csúcsfelszereltségű Ultimate verzió is csupán 65.750 dollárba kerül, míg a VW 100 ezer dollár felett indította el annak idején a Phaeton-t. a Equus alapmodellje még ennél is olcsóbb, 58.000 dollár.


A Hyundai arra is ügyel, hogy a vásárlás minél élménydúsabb legyen. Igazán luxuskörülményeket kap a vásárló az Equus megvásárlásával – pl. a szervizbe sofőr viszi az autót, amelynek idejére egy másik Equus, illetve Genesis modellt kap az ügyfél. Ám az sem szokványos, hogy az ügyfél egy külön erre a célra kifejlesztett iPad alkalmazáson keresztül tud szervizidőpontot foglalni magának.

Röviden, ez a jármű a Hyundai egy olyan figyelemre méltó típusa, amely a márka felemelkedését jelképezi.

Vajon van-e elég tekintélye, hogy túljusson a Hyundai név köztudatban kialakult képén? Idővel kiderül majd.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei