Mégsem olyan takarékos az Elantra?
Pont, amikor úgy látszik, a Hyundai nem tehet semmi rosszat, mégis történik valami: egy fogyasztói érdekeket védő szervezet közleményben kérte az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatalát, vizsgálja ki a Hyundai Elantra modelljének 5,9 liter/100 km-es (40 mérföld/gallon) túlzó üzemanyag-fogyasztási értékeit.
A Consumer Watchdog nevű szervezet levelében hosszasan tárgyalja azokat a vásárlói észrevételeket, melyek szerint az Elantra a valós körülmények között nem tudja teljesíteni az ígért fogyasztási értékeket és kéri a szervezetet az Elantra modell hivatal általi tesztelésére, mely alapján a csalódott Elantra vásárlók magyarázatot várnak a megemelkedett fogyasztási értékekre.
Ennek ellentmoond, hogy rengeteg Elantra váásárló mégis elégedett a jelenlegi modellel. A hírek hallatán a Hyundai PR osztálya a legfrissebb J.D Power felmérésre hivatkozik, amelyben az Elantra vásárlói az üzemanyag-fogyasztást is beleértve a szegmens legelégedettebb ügyfelei.
A Hyundai-nál pontosan tudják, hogy a valós körülmények között elért fogyasztás eltérhet a hivatalosan megadott értékektől, ezért az adatok mellett mindig szerepel a figyelmeztetés: „Az értékek eltérhetnek a megadott számoktól”. A Hyundai szerint a Consumer Reports magazin is elvitte a szokásos városi fogyasztási körre az Elantrát, és ennek eredményei nem különböztek lényegesen a kategória más szereplőinek értékeitől. A Hyundai szerint ezen a teszten az Elantra 11,76 l/100 km fogyasztást ért el, amely jobb a Honda Civic 12,4 l/100 km, a Ford Focus 13,1 l/100 km, illetve a Chevrolet Cruze 13,8 l/100 km értékénél. Ez az eredmény összhangban van a hivatalos adatokkal: Elantra 8,1, Civic 8,4, Focus 8,4, Cruze 10,69.
Az Elantra modell 2011-ben jelent meg Amerikában és rendkívül népszerűvé vált a vásárlók körében, novemberben 44 százalékkal nőtt az Elantra eladások száma. A 2012-es modellévre a Hyundai a modellt ActiveECO rendszerrel látta el, amely akár 7 százalékkal csökkentheti a fogyasztást.
Forrás: green.autoblog.com