A Hyundai felértékelődése és nehézségei
A Hyundai a régi, másodosztályú és olcsó autókat kínáló márka hírnevétől egyre távolabbra jut és tovább erősíti a márka felértékelődéséhez vezető kemény munkát.
A Hyundai Motor America vezetője, John Krafcik szerint: „Két-három éve még az volt a közvélekedés a vállalaton belül, hogy nem tudunk autót eladni árengedmények nélkül.” Miközben tudomásul vették, hogy a vállalat részesedése 25 év munkája után 5,1 százalék a piacon, kétségtelennek látszott, hogy az elmúlt években végbement drasztikus változtatásokra van szükségük ahhoz, hogy jobb eredményeket produkáljanak. Krafcik szerint jelenleg a fő cél, hogy értékes márkaként tekintsenek a Hyundai-ra.
Az eladási árak 2009. óta 14 százalékot emelkedtek, amikor is a vásárlók átlagosan 89 százalékos áron kapták meg alku után az új Hyundai modelljüket. Ezzel szemben ma a vásárlók hajlandóak 96 százalékos áron is megvásárolni a Hyundai termékeit.
2011-ben a márka eladásai 20 százalékkal, Amerikában 10 százalékkal növekedtek. Az eladási növekedés ellenére 2011-be nem szerepelt jól a márka J.D. Power értékesítési elégedettségi felmérésében, mivel csupán a 15. helyen végzett az előző évek 7. helyezésével szemben. Krafcik szerint erre a területre kell összpontosítaniuk 2012. során a felsőbb kategóriás modellekre irányuló értékesítői tréningek alkalmazásával.
Forrás: egmcartech.com