A Hyundai már most teljesíti a 2016-os követelményeket


Minden autógyártó, amely az Egyesült Államokban jelen van, küzd azért, hogy megfeleljen a Gyártói Átlagos Üzemanyag-gazdaságossági (Corporate Average Fuel Economy /CAFE/) feltételrendszernek, melyet Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal támaszt.

1978-ban a CAFE feltétel még csak 100 kilométerenként 13 liter volt, ám minden évben egy kicsit lefaragtak ebből a számból. Tavaly nyáron emelték ismét a kívánt értéket, amikor az autógyártók bejelentették, 2025-re a fogyasztási átlag eléri a 4,32 l/100 km-t.  Ez azonban elég meredek célkitűzés, ám a Hyundai már ma is képes megfelelni a 2016-ban életbe lépő rendelkezéseknek.

A Hyundai közleményben tette közzé, hogy termékeinek átlagos üzemanyag-gazdaságossági mutatója négy évvel a rendelkezés életbe lépése előtt eléri a 6,5 l/100 km-et. A jó hír mögött azonban kevésbé jók is meghúzódnak.

Egy fogyasztóvédelmi csoport ugyanis keményen támadja az Elantra modellt, mivel szerintük az nem felel meg az amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA) követelményeinek, a modell nem képes azokra a fogyasztási eredményekre a való életben, amelyeket hangoztatnak róla.

A Hyundai szerint elképzelhető, hogy a valóságban eltérhet a fogyasztás a megadott értékektől, ám az eredmények a Consumer Reports adatai alapján még így is összhangban állnak más gyártmányok megadott és mérési fogyasztási eredményeivel.  

Forrás: autoblog.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei