Elég a Hyundai márkanév?
A Hyundai tovább erősödik. Legutóbb a J.D Power közvélemény-kutatása során a legjobb értéket kapta a vásárlóktól a márka, hiszen az ügyfelek jelentős része újra a Hyundai mellett döntene. És ez csupán egyike a rengeteg elismerésnek, amelyet az elmúlt időszakban a márka és a termékek kaptak.
„A Hyundai márka újravásárlási aránya a bővített modellpalettának köszönhető csakúgy, mint a márka minőségi megítélése javulásának az elmúlt időszakban.” – mondta Raffi Festekjian, a J.D Power autóipari elemzési igazgatója.
Ám a rengeteg elismerés és értékesítési siker nem véletlen. A Hyundai pontosan ezt szerette volna elérni, amikor néhány éve Amerikában bevezették a 100 ezer mérföldes (160 ezer km) hajtásláncra vonatkozó garanciájukat, melynek segítségével elillant az amerikai vásárlók Hyundai minősége iránt érzett összes kétsége. A további vevőszolgálati (Assurance) programok 3 évvel ezelőtti bevezetésével (pl. az ügyfél munkája elvesztésével együtt a törlesztő részletet sem kell fizetni egy ideig) további ügyfeleket nyertek meg a márka számára. Innen származik a Hyundai remek teljesítménye az USÁ-ban.
Ám a Hyundai-nak ma is vannak komoly célkitűzései. A legnagyobb talán az, hogy vajon meddig lehet egy márkát és a benne foglalt modellpalettát szélesíteni. A Hyundai vezetői a „modern prémium” szlogennel kívánják érzékeltetni a márka új pozícionálási céljait, melynek alapja a kis Accent 15 ezer dollár alatti árával, és egészen az Equus modellig tart, a maga 60 ezer dolláros árcédulájával.
A három nagy japán konkurens a luxuskategóriába betöréshez új luxusmárkák alapításának útját választotta: a Honda/Acura, Nissan/Infiniti, Toyota/Lexus. Vajon a Hyundai ennyire más, vagy különböző, mint ezek a márkák?
Lehetséges. Ám az mindenesetre egyértelműnek látszik, hogy a Hyundai márka pozíciója egyre emelkedik, míg a KIA testvérmárka inkább a piac alsóbb részeire koncentrál.
Forrás: brandchannel.com