A Hyundai saját területén is támadja a Volkswagent


A Hyundai az elmúlt években hatalmas fejlődésen ment keresztül, melyek révén ma már értékesítésben a korábban domináns helyi autógyártókkal versenyez. Amíg a Volkswagen 2011-ben világszinten rekordmennyiségű autót adott el, a Hyundai Motors és annak leányvállalata, a KIA Motors eladási számai Amerikában túlszárnyalták a német konkurensét.

Jessica Caldwell, az Edmunds.com vezető elemzője szerint: „A hyundai vonzó dizájnt kínál elfogadható áron. A Hyundai hosszú ideje a márkakép emelésén fáradozik és úgy tűnik, az erőfeszítések mostanra értek be.” A dél-koreai autógyártó számos olyan lépést tett, melyekkel a figyelem középpontjába kerülhetett, többek között az amerikai foci Super Bowl-jának, vagy a labdarúgó világbajnokságok támogatójaként.  

A Vokswagenre nehezedő nyomás azonban nemcsak Észak-Amerikában növekszik, miután az Elantra legyőzte a Passat-ot az Év Autója választáson. Európában szintén növekvő intenzitással tör előre a márka. A Hyundai Europe vezetője, Allan Rushforth nemrég azt nyilatkozta: „A siker nagyon fontos a Hyundai számára. Európa a fő célterület, mert az itteni eredményesség kihat más területekre is.”  


Amikor az európai nemzeteknek az adósságválsággal és a megszorító intézkedésekkel kell szembenézniük, a Hyundai olyan termékeket kínál, melyek a remek érték és megbízhatóság kitűnő egyvelegei európai formatervvel és kezelhetőséggel fűszerezve. Amíg a Volkswagen azzal van elfoglalva, hogy a GM-et legyőzve a világ legnagyobb autógyártójává válhasson, a Hyundai fellopakodott a VW mögé. Stefan Bratzel, a német Alkalmazott Tudományok Egyetemének munkatársa szerint: „A Hyundai a Volkswagen egyik legkomolyabb ellenfele. A remek érték, minőség és formatív elegye tökéletes kiindulópont, melyet minden évben újabb és újabb fejlesztésekkel egészítenek ki.”   

A szeptemberi Franfurti Autókiállításon készített videó bejárta a világhálót, amint a VW vezetője, Martin Winterkorn a kollégáival az új Hyundai i30-ról társalog. A szakemberek az i30 állítható magasságú kormányoszlopát tanulmányozták és Winterkorn megjegyezte: „Semmi sem zörög. Miért tudják ezt ezek? A BMW sem tud ilyet. Mi sem!”  


Winterkorn nyilatkozata szerint: „Úgy látszik, bárki is van éppen vezető helyen, rengeteg ellenfele van. A világ minden tájáról támadják a Volkswagent.”

A Hyundai európai támadásához a koreai autógyártó idén 12,4 milliárd dollárt fektet be gyárainak korszerűsítésébe és járműveinek fejlesztésébe. Közben a Volkswagen a növekvő versenyhelyzet ellenére tartja magát korábbi terveihez, melyek szerint a következő 5 év során 62,4 milliárd eurót fektet gyárak korszerűsítésébe és új járművek fejlesztésébe.

Forrás: autoguide.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei