Az amerikai és japán autógyártók letámadhatják a Hyundai csoportot


Három amerikai autógyártó azt tervezi, saját piacukon, Dél-Koreában megerősített marketing és értékesítési tevékenységük eredményeként felvehetik a harcot a Hyundai-KIA csoporttal.

Ezt a nemrég Koreával megkötött szabadkereskedelmi egyezményre alapozzák a gyártók, mely 2012-ben lép életbe. Az egyezmény hatására a japán gyártók Amerikában összeszerelt modelljeit is jóval kedvezőbb feltételekkel lesznek képesek a koreai piacon értékesíteni.  

Az Amerikában gyártott autókra kivetett vámtételek 8 százalékról 4 százalékra zsugorodott a kétoldalú egyezmény hatására. Ez a maradék tétel is fokozatosan eltűnik azonban az elkövetkezendő 4 év során.

A Ford Motor 7 további kereskedés megnyitását tervezi a helyi piacon és a kereskedések számát a jelenlegi 15-ről 30-ra kívánja növelni az elkövetkezendő három év során.

A Chrysler csoport, amely eddig csak nagy limuzinokat importált az országba, kisebb autók – pl. FIAT 500 – bemutatását is tervezi 2012. során. A csoport három másik vállalata – a Chrysler, FIAT és a Jeep – szintén átalakítja kínálatát.

A GM Korea egy hatalmas márkakereskedelmi központot is létrehozott Szöul déli részén annak érdekében, hogy kétszámjegyű piaci részesedést szerezzen Dél-Koreában.

A három amerikai autógyártó az egyezmény életbe lépését követően azonnal csökkenteni fogja autóinak árait.

A Toyota Korea nagyságrendileg 6000 új Camry-t kap, amelyeket az Egyesült Államokban található Toyota összeszerelő üzemben állítanak elő. A Camry elsősorban a Hyundai Sonata, illetve a KIA K5 (Optima) ellen indul jó esélyekkel a helyi piacon.

Az ebben az évben Koreában bemutatott Cube modellel igen nagy népszerűségre szert tevő Nissan szintén azt tervezi, amerikai üzemeiből fog autókat importálni. Japán második legnagyobb autógyártója azt is tervezi Dél-Koreában is bevezeti az Infiniti márkát, mellyel a luxuskategória három legnagyobb képviselője közé kíván kerülni.

A Hyundai Motor és a KIA Motors a piaci dominanciájuk megtartása érdekében fokozni fogják marketingtevékenységüket az alsóbb kategóriákban.

A koreai vállalatok új modellek – Santa Fe és KIA K9 – bemutatásával is megpróbálják ellensúlyozni a kívülről érkező támadásokat.

A Hyundai Motor jelenleg a helyi piac 40 százalékát birtokolja, míg a KIA Motors piaci részesedése 30 százalék körül mozog.

Az amerikai autógyártók már korábban is kifejezték nemtetszésüket, mivel szerintük az egyezmény a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok egyensúlytalanságát okozhatják.

Az amerikai piacon a Hyundai 7,13 millió autót adott el az elmúlt 25 év során, míg a KIA az elmúlt 17 év során 3,68 eladott autóval büszkélkedhet az Egyesült Államokban.

Forrás: koreaherald.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei