Dél-Korea olyan, mint Japán a 80-as években


Dél-Korea 2012-ben remek helyzetben van fejlett piacokra irányuló exportjának növelésére – mondja a Baring Asset Management angol befektetési ház képviselője.

A Baring Korea Trust vezetője, Hyung Jin Lee úgy gondolja, hogy Korea kis méretével és hatalmas világmárkáival nagyban hasonló helyzetben van, mint amiben Japán volt az 1980-as években.

„Például láthatjuk az autóipar területén, ahogyan a Hyundai a Toyota piaci szerepére és részesedésére tör.” – mondja Lee. „Ugyanez megfigyelhető a Samsung esetében az okostelefonok piacán és más területeken is.”

Lee arra is rámutatott, hogy a koreai építőipari vállalatok nagy mennyiségű megrendelést kapnak, különösen a Közel-Keletről.

Roberto Lampl, a Barings fejlődő piacainak részvényeit vizsgáló osztály vezetője szerint a koreai won az egyik legnépszerűbb a fejlődő piacok devizái között.

Ezen pozitív hatásokat kiegészíti, hogy a koreai piac az egyik legolcsóbb a régióban. Ennek is köszönhetően az elemzés szerint Korea szerepének globális növekedése tovább folytatódik. „Azok a vállalatok, amelyek nyeresége a globális kereslettől függnek, hatalmas részesedéseket vásárolnak a koreai értékpapírpiacon, míg a japán jen erősödése versenyelőnyt jelent a japánokkal szemben.”- teszi hozzá Lee.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei