A hibridek élettartam-garanciájának részletei


A Hyundai a Washingtonban megrendezett technológiai csúcstalálkozó keretein belül nemrég Barack Obama elnök jelenlétében ismertette a Detroitban bejelentett egyedülálló, a Sonata modellek hibrid változatára vonatkozó akkumulátor élettartam-garanciájának feltételeit.

A kiállításon a Hyundai képviselője arra is lehetőséget kapott, hogy bemutassa Obama elnöknek a koreai márka hidrogén meghajtású üzemanyagcellás technológiáját.

A Hyundai hibridek akkuira vonatkozó élettartam-garancia biztosítja a 2012-es Sonata Hybrid járművek tulajdonosait, hogy amennyiben az akkuk elromlanának, a Hyundai díjmentesen kicseréli azokat egy újra, valamint viseli a veszélyes hulladéknak minősülő alkatrészek szakszerű újrahasznosításának költségeit. A szolgáltatás azonban nem adható tovább a második tulajdonos részére, illetve nem vonatkozik azokra a járművekre, amelyeket külföldön lízingeltek, kereskedelmi járműveknek minősülnek, illetve nem az Egyesült Államokban szervizeltek.

A Hyundai filozófiája szerint szélesebb körben kell elterjeszteni a fejlett technológiát, ahogyan ezt a közvetlen befecskendezéssel is teszik. A Hyundai kutatásai szerint az akkuk cserélésének költsége az egyik legnagyobb visszatartó erő a vásárlók részéről.

„A hibrid járművek elterjedése ellenére még mindig kicsi a kereslet az ilyen jellegű járművek iránt a technológiai és teljesítményben jelentkező bizonytalanságok miatt.” – mondta Michael O’Brien, a termékfejlesztési osztály vezetője és hozzátette, hogy a Hyundai Motor America hibrid akkugaranciája bizonyítja a vállalat bizalmát a termék megbízhatóságával kapcsolatban.


A Sonata Hybrid a Hyundai Blue Drive technológiájának részeként lítium-polimer akkumulátorokkal került felszerelésre, amellyel a koreai márka az első olyan gyártó, mely ezt a fejlett, hatékony technológiát használja járműveiben. A lítium-polimer a lítium-ion technológia következő generációját képviseli és ideális autóipari felhasználásra annak robusztus és megbízható kémiai egysége miatt.

A Hyundai partnere, az LG Chem által kifejlesztett lítium-polimer cellák mangán felhasználásával biztosítja a kiegyensúlyozott energia-leadást, megfelelő energiasűrűséget és kiegyensúlyozott hőleadást. A hőleadás a megbízhatóság szempontjából kritikus pont, melynek tökéletlensége az akkuk cseréjéhez vezethet még az autó életciklusának vége előtt. Az idősebb lítium-ionos akkuk elektródái a töltés és kisütés közben felhevülnek, illetve lehűlnek és méretük is változik ezzel együtt. Ez a hőingadozás repedéseket okoz az elektródákban, amely a cellák energiatartási problémáihoz és élettartamának rövidüléséhez vezethet. A mangánnal kezelt lítium-polimer cellák azonban sokkal kevésbé tágulnak és akár több tízezer feltöltési ciklussal többet is kibírnak anélkül, hogy szükség volna nagyobb folyadékhűtési rendszerre.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei