Megnövelt kapacitással az import veszteségek ellen



John Krafcik, a Hyundai Motor America vezetője bejelentette, hogy az év végéig 19 százalékkal növelik a márka amerikai üzemének teljesítményét.

A növekedés elsősorban az alabamai Hyundai üzemben szeptember elején bevezetett harmadik műszaknak köszönhető, amely alapján az amerikai kereskedők 20 ezer darabbal több Elantra és Sonata modellt értékesíthetnek, mint tavaly ilyenkor.

A Kia testvérmárka amerikai üzemében is növelik a kibocsátást, amelynek során a nemrég bevezetett Santa Fe Sport modellből 36 ezer darabot terveznek gyártani augusztus és december között. Ez 22800 darabbal haladja meg a tavaly előállított mennyiséget.



A koreai nagyvállalat jelenleg a dél-koreai üzemeiben nemrég lezajlott sztrájkok következtében előidézett készlethiánnyal küzd.

Krafcik elmondta, hogy a nemrég befejezett sztrájk miatt 5-10 ezer darab, Amerikának szánt jármű nem készült el, ám bízik abban, hogy ezt a hiányt a két legkeresettebb modell, az Elantra és a Sonata termelésének növelésével bepótolhatják.  


Dél-Koreában szerelik össze az Amerikának szánt Hyundai Accent, Veloster,, Genesis limuzin és a Tucson terepjáró modelleket.

Az új szakszervezeti megállapodás értelmében 2013. márciusától megváltozik a Hyundai dél-koreai üzemeinek műszakbeosztása, amelynek eredményeként munkásonként három óra, illetve a munkaidő 15 százaléka elveszik, ezzel párhuzamosan pedig a vállalat megemelte dolgozói munkabérét is, ezzel a Hyundai exportját sokkal kevésbé versenyképessé téve.


Erre remek példa a Hyundai legnagyobb dél-koreai üzeme, amely Ulsanban található és évi kibocsátása 1,5 millió darab. Az új munkarend szerint ugyanis az itt készülő autók száma évi 234 ezer darabbal csökkenhet a jövőben.

Annak érdekében, hogy fenntarthassák a termelés normál mennyiségét, a Hyundai 264,6 millió dollár értékű beruházást hajt végre a dél-koreai üzemeiben, illetve minden bizonnyal csökkenteni fogja a nem termelési jellegű tevékenységek, így pl. az oktatási időtartamokat.

Chris Richter, a tokiói székhelyű CLSA Asia-Pacific elemzője nem biztos abban, hogy a Hyundai termelése lépést tud tartani a kereslettel: „A Hyundai már így is csúcsra jár.” – mondja Richter. „Nincs tartalék kapacitásuk, amit felhasználhatnának. Az egyre nagyobb mértékű hiány pedig arra fogja sarkallni a vezetőket, hogy további kapacitások után nézzenek.”

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei