A Veloster Turbo legyőzte ellenfeleit
Az amerikai Winding Road magazin összehasonlította a FIAT
500 Abarth, a Mini Cooper S Coupe és a Hyundai Veloster Turbo képességeit.
Az összehasonlításban résztvevő autók közül a FIAT 500 Abarth
1,4 literes, 140 lóerős turbómotorral, a Mini Cooper S Coupe 1,6 literes, 181
lóerős motorral, míg a Hyundai Veloster Turbo a márka első 1,6 literes, T-GDi motorjával
vett részt a küzdelemben.
A tesztelők mindhárom autót kipróbálták és arra a véleményre
jutottak, hogy mindhárom modell alapvetően megfelel a sportos autóra vágyók ízlésének,
ám ezen belül a választás már egyéni igények szerint változhat.
A FIAT 500 Abarth modellt leginkább a külseje miatt
méltatták, hiszen az Abarth légterelők, a kis skorpió emblémák, valamint a
fehér keréktárcsák sokat dobnak az autó kinézetén. Ezenfelül ennek az autónak
volt a legjobb hangja, amely egy sportos autónál igencsak fontos tényező.
1,4 literes turbómotorja azonban a legkisebb teljesítményű,
ám mivel ez az autó a legkönnyebb a három közül, ez nem jelent komoly hátrányt.
Az azonban már inkább, hogy a turbómotornak hatalmas a turbólyuka, amikor pedig
túljutunk ezen, nagyon szűk az a fordulatszám-tartomány, ahol igazán
élvezetesen használható lenne a kisautó.
A Mini a leginkább kiegyensúlyozott modell, amelynek 181
lóerős motorjával már közelebb áll a Veloster Turbohoz, ráadásul magas
nyomatéka hosszú tartományban élvezhetővé teszi az autó vezetését. A kipufogó
mormogása itt is a sportos hangulathoz tartozik, akárcsak a Miniktől megszokott
lélegzetelállítóan könnyű kezelhetőség.
A Mini Cooper S Coupe építésmódja miatt azonban a hátsó
kerekektől rengeteg visszajelzés érkezik a vezetőhöz, amely nem feltétlenül
teszi kellemessé az autózást. Külső méretei ellenére a kabin egészen tágas,
igaz, csak két utas számára, mivel hátsó üléssort nem építettek a Coupéhoz.
A Veloster Turbo viszont a legerősebb a trióban, amely kissé
súlyosabb a két versenytársnál, ám ez nem sokban számít a hétköznapi használat
során. Ez az autó tényleg gyorsnak érezhető, amellyel a legkönnyebb együtt élni
is, hiszen csendes, remek hátsó ülései vannak, amelyhez ráadásul jobb oldalról
külön ajtón lehet hozzáférni, 201 lóerős turbómotorja pedig pontosan 41
lóerővel több, mint a FIAT esetében.
A Veloster kormányzása tökéletesen passzol a sportos
vezetési stílushoz, amely remek visszajelzési képességével közel áll a
tökéleteshez. 1,6 literes turbómotorjának ereje már alacsony fordulaton
rendelkezésre áll és ki is tart majdnem egészen a leszabályozásig. Ehhez tökéletesen
passzol a hatfokozatú manuális váltó, amely gyors kapcsolhatóságával emelkedik
a többiek fölé.
Ám amennyiben a végső értékelésnél egy kis értelem is
keveredik az érzelmekhez, egyértelműen a Veloster Turbo kerül ki győztesen az
összehasonlításból, hiszen ez a jármű ötvözi leginkább a sportos karaktert a
komforttal és a praktikummal egyaránt. Lehet, hogy nem olyan magával ragadó
egyéniség, mint a Mini, ám ugyanolyan élvezetes vezetni. Nem is olyan
szépséges, mint az 500 Abarth, de a Veloster is fiatalos, friss formatervvel
rendelkezik.
Mindhárom modellnek meglesz a maga rajongótábora,
vásárlóközönsége, akik jó okkal választják ezen modellek valamelyikét. A Winding
Road magazin a maga részéről a Hyundai Veloster Turboért rajong.
Forrás: windingroad.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!