A Veloster Turbo legyőzte ellenfeleit


Az amerikai Winding Road magazin összehasonlította a FIAT 500 Abarth, a Mini Cooper S Coupe és a Hyundai Veloster Turbo képességeit.

Az összehasonlításban résztvevő autók közül a FIAT 500 Abarth 1,4 literes, 140 lóerős turbómotorral, a Mini Cooper S Coupe 1,6 literes, 181 lóerős motorral, míg a Hyundai Veloster Turbo a márka első 1,6 literes, T-GDi motorjával vett részt a küzdelemben.

A tesztelők mindhárom autót kipróbálták és arra a véleményre jutottak, hogy mindhárom modell alapvetően megfelel a sportos autóra vágyók ízlésének, ám ezen belül a választás már egyéni igények szerint változhat.

A FIAT 500 Abarth modellt leginkább a külseje miatt méltatták, hiszen az Abarth légterelők, a kis skorpió emblémák, valamint a fehér keréktárcsák sokat dobnak az autó kinézetén. Ezenfelül ennek az autónak volt a legjobb hangja, amely egy sportos autónál igencsak fontos tényező.


1,4 literes turbómotorja azonban a legkisebb teljesítményű, ám mivel ez az autó a legkönnyebb a három közül, ez nem jelent komoly hátrányt. Az azonban már inkább, hogy a turbómotornak hatalmas a turbólyuka, amikor pedig túljutunk ezen, nagyon szűk az a fordulatszám-tartomány, ahol igazán élvezetesen használható lenne a kisautó.  


A Mini a leginkább kiegyensúlyozott modell, amelynek 181 lóerős motorjával már közelebb áll a Veloster Turbohoz, ráadásul magas nyomatéka hosszú tartományban élvezhetővé teszi az autó vezetését. A kipufogó mormogása itt is a sportos hangulathoz tartozik, akárcsak a Miniktől megszokott lélegzetelállítóan könnyű kezelhetőség.


A Mini Cooper S Coupe építésmódja miatt azonban a hátsó kerekektől rengeteg visszajelzés érkezik a vezetőhöz, amely nem feltétlenül teszi kellemessé az autózást. Külső méretei ellenére a kabin egészen tágas, igaz, csak két utas számára, mivel hátsó üléssort nem építettek a Coupéhoz.


A Veloster Turbo viszont a legerősebb a trióban, amely kissé súlyosabb a két versenytársnál, ám ez nem sokban számít a hétköznapi használat során. Ez az autó tényleg gyorsnak érezhető, amellyel a legkönnyebb együtt élni is, hiszen csendes, remek hátsó ülései vannak, amelyhez ráadásul jobb oldalról külön ajtón lehet hozzáférni, 201 lóerős turbómotorja pedig pontosan 41 lóerővel több, mint a FIAT esetében.


A Veloster kormányzása tökéletesen passzol a sportos vezetési stílushoz, amely remek visszajelzési képességével közel áll a tökéleteshez. 1,6 literes turbómotorjának ereje már alacsony fordulaton rendelkezésre áll és ki is tart majdnem egészen a leszabályozásig. Ehhez tökéletesen passzol a hatfokozatú manuális váltó, amely gyors kapcsolhatóságával emelkedik a többiek fölé.


Ám amennyiben a végső értékelésnél egy kis értelem is keveredik az érzelmekhez, egyértelműen a Veloster Turbo kerül ki győztesen az összehasonlításból, hiszen ez a jármű ötvözi leginkább a sportos karaktert a komforttal és a praktikummal egyaránt. Lehet, hogy nem olyan magával ragadó egyéniség, mint a Mini, ám ugyanolyan élvezetes vezetni. Nem is olyan szépséges, mint az 500 Abarth, de a Veloster is fiatalos, friss formatervvel rendelkezik.

Mindhárom modellnek meglesz a maga rajongótábora, vásárlóközönsége, akik jó okkal választják ezen modellek valamelyikét. A Winding Road magazin a maga részéről a Hyundai Veloster Turboért rajong. 

Forrás: windingroad.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei