Több, mint 100 ezer Santa Fe évente Amerikában



A Hyundai Motor Company képviselője bejelentette, hogy a vadonatúj Santa Fe modellből évente több, mint 100 ezer darabot szánnak az Egyesült Államok piacára.

A Hyundai augusztusban kezdte meg a 2013-as modellévre teljesen átalakított új Santa Fe modell rövidebb, ötszemélyes változatának fogalmazását, amelynek hosszabb, hét személy befogadására is alkalmas változatát decembertől kezdik gyártani, januártól pedig már az autószalonokba is megérkezik. Erről John Shon, a Hyundai Motor America terméktervezési vezetője beszélt a médiának, majd hozzátette: „Az értékesítési tervek megvalósíthatóak.”


A Hyundai áprilisban, a harmadik generációs Santa Fe világpremierjéhez kapcsolódóan közölte, hogy az új Santa Fe modell évi eladási tervszáma globális szinten 2013-ra mintegy 385 ezer darab.  

A Santa Fe Amerikában a középkategóriás szabadidő-autók mezőnyében versenyez, amely az Edmunds.com elemzése szerint 14 százalékos bővülésével 975 ezer darabos eladást produkált az Egyesült Államokban. Idén január és augusztus között még ennél is nagyobb, 17 százalékos bővülés tapasztalható, amelyben a Santa Fe 6 százalékos piaci részesedésével a nyolcadik helyen áll.   


A nagyobb Santa Fe modell az eddig forgalmazott Veracruz helyébe lép, amelynek gyártását már nyáron befejezte a koreai cég. Érdekesség, hogy a Santa Fe modell ugyanarra a padlólemezre épül, mint az Amerikában igen sikeres Sonata modell.

Shon elárulta, hogy a Hyundai komoly erőfeszítéseket tesz azért, hogy a Santa Fe név a márka első számú terméke legyen a Sonata és az Elantra előtt is. A Hyundai vezetői szerint a Veracruz nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, nem tudta felkelteni az érdeklődést a vásárlókban.  


A rövidebb Santa Fe változatot a Hyundai leányvállalata, a Kia Motors West Pointban, Georgia államban található üzemében készítik az amerikai vásárlók részére. Shon elmondta, hogy a Santa Fe modellnek az amerikai piacon olyan ellenfelekkel kell megküzdenie, mint a Chevrolet Equinox, a Ford Edge, Toyota Venza és persze a Kia Sorento. A Santa Fe Dél-Koreában készítendő hosszabb változata viszont már másik kategóriában versenyez, ahol a Toyota Highlander, a Nissan Pathfinder, a Honda Pilot és a Ford Explorer lesznek a versenytársai.

A Santa Fe eladásai már a piaci bevezetést követően 16 százalékkal 43583 darabra emelkedtek augusztus hónapban, míg a Veracruz modell 1,6 százalékos növekedéssel 6116 darabot produkált.

Az új Santa Fe 25.275 dollártól elérhető Amerikában, míg a hosszabb változat ára még nem ismert ugyan, de a Hyundai illetékesei szerint annak alapára meghaladja majd a 27 ezer dollárt is.

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei