„Az új Genesis meghatározó lesz”



Ritka alkalom, amikor megnyílnak a formatervező stúdió ajtói a média előtt, ahol az új  Genesis fő formatervezője beszél munkájáról.

A biztonsági védelemmel ellátott létesítményben két ellenőrzőponton is át kell haladnia a látogatóknak: Az első ponton le kell adni az azonosító kártyákat és laptopokat, a mobilokat és kamerákat pedig lezárt helyekre teszik. A biztonság elsődleges fontosságú ebben az épületben, hiszen nemsokára piacra kerül a Genesis legújabb generációja.

Egy gyors pillantás erejéig feltűnik a Genesis védjegyének tekintett kiterjesztett szárnyú embléma, amely előrevetíti, hogy nemsokára az új Genesis tesztpéldányai vastag álca alatt megjelenhetnek  a fejlesztőközpont aszfaltján. 

A Hyundai Motor Group elnök-helyettese és a formatervező központ vezetője, Suk-geon Oh megjegyzi: „Ez a jövő meghatározó tényezője lesz a prémiumkategóriában.”, majd hozzátette, hogy az utolsó simításokat most végzik a modell jövő év végi piaci bevezetése előtt.


Annak érdekében, hogy az új Genesist felhozzák az európai konkurensek szintjére, Oh – aki átlátja a világ összes (Korea, USA, (Európa) formatervező stúdióit – elárulta, hogy a Hyundai  - a BMW-hez hasonlóan - a jövőben elkülönítetten kezeli majd a Genesis modellsorozatát.

A sokak szemében még ma is olcsó kompakt autóiról nevezetes Hyundai okkal akar betörni a prémium kategóriába is. „A Hyundai márkának szüksége van a kulcsfontosságú képességeinek drámai változtatására a jövőbeli fejlődés érdekében, amelynek elengedhetetlen része a prémium márkakép kialakítása.” – mondja Oh. Elismerte azonban, hogy a Hyundai versenytársainak az utóbbi időkben nem sikerült betörniük a német autógyártók (BMW, Mercedes és Audi) által uralt szegmensbe.  


„Lehet, hogy reménytelennek tűnik, ám azt is tudjuk, hogy a koreaiak bátorsága hozott már létre csodás dolgokat.” – mondja, utalva a Genesis megjelenésekor uralkodó szkepticizmusra, amely modell mára Amerikában 2000 darab feletti havi eladással büszkélkedhet.

Oh már 1984. óta dolgozik a Hyundainál, közvetlenül azután, hogy a Szöuli Nemzeti Egyetemen végzett ipari formatervezés szakon. Akkor ő volt a 13. formatervezője az akkori kis cégnek. Abban az időszakban tervezték a Pony következő generációját, amelynek elődjét a legendás Giorgetto Giugiaro tervezte.

„A Hyundai igencsak ragaszkodott az olasz formatervezőhöz. Mivel azonban az olasz ügynökség sok más autógyártónak is dolgozott, így az általuk tervezett modellek nem voltak annyira egyediek.” – mondja Oh.


A Hyundai formatervezése 1990-ben alakult át, amikor a koreai formatervezők által alkotott első koreai kupé, a Scoupe megjelent, hogy később ihletet adjon a Tiburon sportkocsihoz is.

„Soha nem gondoltam volna, hogy a Hyundai egyszer világmárkává válhat. Régebben csak abban reménykedtünk, hogy versenyre kelhetünk a korábban minket támogató Mitsubishivel.” – mondja Oh.

Az 1980-as években a Mitsubishi 1 millió autót adott el, míg a Hyundai kiszállításai nem haladták meg a 100 ezer darabot sem. Manapság azonban a Hyundai a Kiával együtt 6 millió darabbal már a világ ötödik legnagyobb autógyártója lett tavaly. Ezzel együtt mára a Hyundai kívánatos munkahely lett a tehetséges autótervezők számára, ahol a 80-as évekbeli 30 főről mára 450 főre nőtt a tervezők száma.

A Hyundai amerikai tervezőközpontját Christopher Chapman, a korábbi BMW dizájner vezeti, míg a Kia Motors megnyerte azt a Peter Schreyert, aki korábban a Volkswagen formáiért felelt.

„Büszke vagyok arra, hogy a korábbi Hyundai tervezők ma más világmárkák számára dolgoznak. A Hyundainál szerzett munkatapasztalat nagy előnyt jelent számukra az iparágban.” – mondja Oh.


„Hiszem azt, hogy a formatervnek kulcsszerepe van a Hyundai márkaképének emelkedésében, de természetesen emellett ugyanilyen fontosságú a fejlett mérnöki munka is, amely találkozott a formatervezők víziójával.”

Amióta Oh átvette a formatervező iroda irányítását 2007-ben, a Hyundai formatervezési kísérletekbe kezdett, amelyek során olyan modellek születtek, mint az Avante/Elantra, a Sonata, a Grandeur, a háromajtós kompakt Veloster, vagy éppen az i30.

A folyékony szobrászat formanyelv továbbfejlődéséről oh pedig elárulta, hogy a jövő Hyundai modelljei kevésbé beszédesek, ám továbbra is jellegzetesen felismerhetőek lesznek.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei