„Az új Genesis meghatározó lesz”
Ritka alkalom, amikor megnyílnak a formatervező stúdió ajtói
a média előtt, ahol az új Genesis fő
formatervezője beszél munkájáról.
A biztonsági védelemmel ellátott létesítményben két
ellenőrzőponton is át kell haladnia a látogatóknak: Az első ponton le kell adni
az azonosító kártyákat és laptopokat, a mobilokat és kamerákat pedig lezárt
helyekre teszik. A biztonság elsődleges fontosságú ebben az épületben, hiszen
nemsokára piacra kerül a Genesis legújabb generációja.
Egy gyors pillantás erejéig feltűnik a Genesis védjegyének
tekintett kiterjesztett szárnyú embléma, amely előrevetíti, hogy nemsokára az
új Genesis tesztpéldányai vastag álca alatt megjelenhetnek a fejlesztőközpont aszfaltján.
A Hyundai Motor Group elnök-helyettese és a formatervező
központ vezetője, Suk-geon Oh megjegyzi: „Ez a jövő meghatározó tényezője lesz
a prémiumkategóriában.”, majd hozzátette, hogy az utolsó simításokat most
végzik a modell jövő év végi piaci bevezetése előtt.
Annak érdekében, hogy az új Genesist felhozzák az európai
konkurensek szintjére, Oh – aki átlátja a világ összes (Korea, USA, (Európa)
formatervező stúdióit – elárulta, hogy a Hyundai - a BMW-hez hasonlóan - a jövőben
elkülönítetten kezeli majd a Genesis modellsorozatát.
A sokak szemében még ma is olcsó kompakt autóiról nevezetes
Hyundai okkal akar betörni a prémium kategóriába is. „A Hyundai márkának
szüksége van a kulcsfontosságú képességeinek drámai változtatására a jövőbeli
fejlődés érdekében, amelynek elengedhetetlen része a prémium márkakép
kialakítása.” – mondja Oh. Elismerte azonban, hogy a Hyundai versenytársainak
az utóbbi időkben nem sikerült betörniük a német autógyártók (BMW, Mercedes és
Audi) által uralt szegmensbe.
„Lehet, hogy reménytelennek tűnik, ám azt is tudjuk, hogy a
koreaiak bátorsága hozott már létre csodás dolgokat.” – mondja, utalva a
Genesis megjelenésekor uralkodó szkepticizmusra, amely modell mára Amerikában 2000
darab feletti havi eladással büszkélkedhet.
Oh már 1984. óta dolgozik a Hyundainál, közvetlenül azután,
hogy a Szöuli Nemzeti Egyetemen végzett ipari formatervezés szakon. Akkor ő
volt a 13. formatervezője az akkori kis cégnek. Abban az időszakban tervezték a
Pony következő generációját, amelynek elődjét a legendás Giorgetto Giugiaro tervezte.
„A Hyundai igencsak ragaszkodott az olasz formatervezőhöz. Mivel
azonban az olasz ügynökség sok más autógyártónak is dolgozott, így az általuk
tervezett modellek nem voltak annyira egyediek.” – mondja Oh.
A Hyundai formatervezése 1990-ben alakult át, amikor a
koreai formatervezők által alkotott első koreai kupé, a Scoupe megjelent, hogy
később ihletet adjon a Tiburon sportkocsihoz is.
„Soha nem gondoltam volna, hogy a Hyundai egyszer világmárkává
válhat. Régebben csak abban reménykedtünk, hogy versenyre kelhetünk a korábban
minket támogató Mitsubishivel.” – mondja Oh.
Az 1980-as években a Mitsubishi 1 millió autót adott el, míg
a Hyundai kiszállításai nem haladták meg a 100 ezer darabot sem. Manapság
azonban a Hyundai a Kiával együtt 6 millió darabbal már a világ ötödik
legnagyobb autógyártója lett tavaly. Ezzel együtt mára a Hyundai kívánatos
munkahely lett a tehetséges autótervezők számára, ahol a 80-as évekbeli 30
főről mára 450 főre nőtt a tervezők száma.
A Hyundai amerikai tervezőközpontját Christopher Chapman, a
korábbi BMW dizájner vezeti, míg a Kia Motors megnyerte azt a Peter Schreyert,
aki korábban a Volkswagen formáiért felelt.
„Büszke vagyok arra, hogy a korábbi Hyundai tervezők ma más
világmárkák számára dolgoznak. A Hyundainál szerzett munkatapasztalat nagy
előnyt jelent számukra az iparágban.” – mondja Oh.
„Hiszem azt, hogy a formatervnek kulcsszerepe van a Hyundai márkaképének
emelkedésében, de természetesen emellett ugyanilyen fontosságú a fejlett
mérnöki munka is, amely találkozott a formatervezők víziójával.”
Amióta Oh átvette a formatervező iroda irányítását 2007-ben,
a Hyundai formatervezési kísérletekbe kezdett, amelyek során olyan modellek
születtek, mint az Avante/Elantra, a Sonata, a Grandeur, a háromajtós kompakt
Veloster, vagy éppen az i30.
A folyékony szobrászat formanyelv továbbfejlődéséről oh
pedig elárulta, hogy a jövő Hyundai modelljei kevésbé beszédesek, ám továbbra
is jellegzetesen felismerhetőek lesznek.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!