Egymillió Hyundai Ausztráliában


Amikor 1986-ban a márka elindította „Köszöntsd a Hyundait” reklámkampányát, John Hughes álmában sem gondolta, hogy a koreai márka napjainkra ilyen sikeressé válik.

„Fogalmam sem volt, hogy eddig juthatunk.” – mondta Hughes, Ausztrália egyik első Hyundai kereskedésének vezetője, amely nemrég emlékezetes fordulóponthoz érkezett, ugyanis a Victoria Parkban álló kereskedésében átadták Ausztrália egymilliomodik Hyundai modelljét – egy ix35-öst Rahim Jan részére – 26 évvel azután, hogy eladták első autójukat, egy kétajtós Excelt.

„1986-ban még eléggé zsákbamacskának tűnt egy ilyen autó megvásárlása.” – mondja Hughes.

A Hyundai mára a világ leggyorsabban növekvő autómárkájává vált, mellyel a világranglista negyedik helyén áll jelenleg. A most felnövekvő generáció számára meglepetés lehet, mennyire lenézték a márkát a nyolcvanas évek közepén.


„Egy teljesen ismeretlen márka volt kimondhatatlan elnevezéssel.” – mondja Hughes, amelynek kereskedése hét alkalommal is elnyerte a világ legnagyobb Hyundai márkaképviselet címet.  

A Hyundai ausztrál bevezetése egy Danny Fisher nevű üzletembernek köszönhető, aki – bár sosem árult addig autót és nem volt kezdőtőkéje – látott fantáziát a koreai márkában és kiharcolta a kereskedelmi jogot, amennyiben talál támogatót hozzá.

„Danny minden házba bekopogtatott, ám egy ideig nem járt sikerrel. Egészen addig, amíg rá nem akadt a Bond Corporationra.” – meséli Hughes.

Így azután 1985-ben megalakult a Bond Motor Sales vállalat, melyben Fisher is helyet kapott, majd elkezdték meggyőzni a kereskedőket, hogy a furán csengő márkát felvegyék kínálatukba. Ám próbálkozásaik jó ideig sikertelennek bizonyultak.  


„Amikor az első ezer Excel behajózott, a nagy árfolyam-ingadozások miatt úgy véltük, minden darabon jócskán veszítünk.” – mondja Hughes. A forgalmazási jogokat a nyolcvanas évek végén leadták, majd azt 2003-tól vette át az anyavállalat.

A Hyundai remek ár-érték arányú modelljei, az Excel és a Getz sokat segítettek a márka elterjedéséhez a szigetországban, hiszen jóval többen tudtak beruházni általuk egy új autóba. Az alacsony árak pedig befolyásolták a konkurencia árazását is, ahogyan most is azt teszik az öt éves garancia vállalásával.


A márka arculata pedig az „olcsó és vidám” kategóriából olyan szavakká alakultak, mint érték, minőség, technológia és stílus.

Mr. Jan, az egymilliomodik vásárló szerint választását a stílus és az anyagminőség is befolyásolta: „Úgy gondolom, ez egy fantasztikus autó!” – mondja.

Habár mára a Hyundai évente több, mint 80 ezer járművet értékesít Ausztráliában, Hughes nem aggódik az értékesítési hálózat miatt. „Eddig már több, mint 90 ezer Hyundait adtam el, így azt hiszem, elég jól teljesítettem.” – mondja.  

Forrás: yahoo.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei