Merre tart a Hyundai? John Krafcik a Hyundai jövőjéről - 1. rész



John Krafcik, a Hyundai Motor America ügyeit igazgatja már 2008. óta és ezalatt a márka hatalmas növekedésének volt szemtanúja, ám most másfajta kihívás elé néz: Ennél több autót ugyanis nem képesek gyártani. Az igazgató a Hyundai amerikai jövőjébe adott egy kis bepillantást.

Emiatt a Hyundai amerikai szárnyalása a végéhez közeledik, hiszen nem tudnak annyi autót szállítani, mint amennyit a piac felvenne.

A Hyundai csúcsra járatja dél-koreai gyártóegységeit, ahol a legtöbb Amerikában eladott jármű készül. Ezentúl beindult a harmadik műszak az amerikai Montgomeryben található Hyundai gyárban is, amely a két legkeresettebb modellt, az Elantrát és a Soantát állítja elő. 


Krafcik a márka lendületét saját magának köszönheti, hiszen mielőtt ügyvezető lett volna, a termékfejlesztésért és stratégiai tervezésért volt felelős a Hyundainál. Amikor ezt az állást 2004-ben elvállalta, a Hyundai amerikai piaci részesedése 2,5 százalékos volt. Mostanra ez az érték 5 százalékosra emelkedett, amellyel a koreai márka Amerika hetedik legnagyobb autómárkájává vált, szorosan követve a detroiti hármakat, illetve a vezető japán triót, a Toyotát, a Hondát és a Nissant.  

Krafcik biztos abban, hogy a termelési limit elérése előnyt ad majd a riválisoknak, főként a középkategóriában, ahol a legtöbb gyártónak van új, vagy nemsokára piacra lépő modellje.


„A versenytársak biztosan elvisznek néhány vevőt”, főleg a Hyundai Sonata modelltől, de nem izgul túlságosan az eladások enyhe visszaesése miatt, sőt, újabb lehetőségeket lát a korlátozott kínálatban: „Inkább legyünk bajban a készlethiány miatt, mint a minőség miatt.” – mondja. 

A termelés felgyorsítása ugyanis minőségi problémákhoz vezethet, így annak idején a Toyota Motor vezetője, Akio Toyoda is erre hivatkozott 2010-ben, amikor meghallgatták a márka hirtelen gyorsításos esetei kapcsán a kongresszus által felállított bizottság előtt. „Attól tartok, túlságosan gyorsan növekedtünk.” – ismerte be és ez zavarokat okozott a vállalat prioritásaiban.

A USA Today riportereinek Krafcik bepillantást adott a Hyundai jövőjébe, amelyet a vállalat legutóbbi hatalmas eladási sikerei motiválnak. Állítása szerint a jövőben is figyelemre méltó márka lesz a Hyundai.

Benzines motorok

A koreai márka a jövőben alternatív meghajtású járműveket vezet be – már jelenleg is megtalálható a kínálatban a benzines-elektromos Sonata, emellé 2015-től felsorakozik egy hidrogén-meghajtású autó, ám a jövő még 30 évig biztosan a hagyományos benzinmotoroké, amelyek egyre kifinomultabbak, egyre kisebbek lesznek a jövőben.

Még a Hyundai hidrogénüzemű autója sem lesz kizárólag alternatív üzemanyagos modell. „egy platform lesz, amelyre akár benzines modell is épülhet.” – mondja Krafcik.


Manapság a politikailag helyes álláspont szerint a jövő a kőolajmentes energiáké, azonban sokan egyetértenek Krafcikkal.

Létezik olyan felfogás, amely szerint a bio üzemanyagokat hulladékból, pl. faforgácsból kell előállítani, nem a takarmánykukoricából – talán még az is előfordulhat, hogy ezeket nagyüzemben előállítva olcsóbb lehet a kutaknál, mint a hagyományos benzin.

„Hirtelen lettek a már meglévő öreg motorok mellett új, környezetbarát üzemanyagok, így a helyzet most egészen más.” – mondja David Cole, a hosszú távú autóipari kutatásokkal foglalkozó Center for Auto Research vezetője.

Egy nemrég közreadott kongresszusi jelentés szerint az elektromos járművek élettartamára vetített költségek „általánosan magasabb, mint a hasonló méretű hagyományos, illetve hibridüzemű autóké.” Az átlagos költség 16-19 ezer dollárral magasabb, mint a benzines motorokkal rendelkező autók esetén.   

A jelentés szerint az elektromos, illetve a plug-in hibrid modellekhez legalább 12 ezer dollárnyi adókedvezmény szükséges annak érdekében, hogy az élettartamköltségek azonos szinten legyenek egy benzines autóéval. Az amerikai kormányzat jelenleg legfeljebb 7500 dollárnyi adójóváírással támogatja az elektromos és plug-in hibrid vásárlókat.  

Folyt.köv.

Forrás: usatoday.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei