Csúcsponton az amerikai készletek
A Hyundai bejelentette, hogy amerikai kereskedőinek készlete
ismét feltöltésre került, főképp az alabamai üzem szeptember elején bevezetett
harmadik műszakjának köszönhetően.
„Mostanra minden helyreállt. Éves szinten jelenleg a
legnagyobb a készletállományunk.” – mondta John Krafcik, a Hyundai Motor
America vezetője a vállalat gyermekrák ellen életre hívott alapítványának egyik
rendezvényén.
A koreai autógyártó jelenleg 819 amerikai kereskedőjénél több
mint 20 napos készlettel rendelkezik, amely a legnagyobbnak számít a vezető
autómárkák között.
Ez különösen annak fényében pozitív, hogy augusztusban
jelentős kiesést volt kénytelen elszenvedni a helyi hálózat a koreai gyárban
dolgozók sztrájkja miatt. Krafcik arra számít, hogy még az év vége előtt be
tudják hozni ezt az elmaradást. Ezt alátámasztják a szeptemberi eladási adatok
is, amelyre utalva Krafcik elmondta: „Ismét az iparágnál gyorsabban növekszünk.”
A Hyundai az elmúlt 10 év folyamatos növekedésének
köszönhetően 2011. során 5,1 százalékos piaci részesedést szerzett az amerikai
piacon, ám az még kérdéses, hogy idén is megtartja-e ezt a lendületét. „Hatalmas
erőfeszítésünkbe kerül tartani magunkat a kitűzött célhoz – de lehetséges.” –
mondja Krafcik.
A kereslet mindenesetre megvan a piac megtartásához, ám
Krafcik szerint a Hyundai – különösen néhány slágerterméke esetében – az utóbbi
időkben komoly készlethiánnyal küszködött. Ennek enyhítse érdekében a márka
csökkentette flottás értékesítéseit abban a reményben hogy ezzel a mennyiséggel
is inkább a magánvásárlókat tudja kiszolgálni a céges és kölcsönzői értékesítés
helyett.
Krafcik ismét hangsúlyozta, hogy a Hyundai nem tervez
további gyártóüzemet létesíteni az Egyesült Államokban, ám egyúttal keresi az autógyártó
teljes értékesítésének 60 százalékát kitevő amerikai termelés növelésének
lehetőségeit.
Krafcik a Ford új Fusion (Mondeo) modellje kapcsán
megemlítette: „Az egy gyönyörű autó.” Ám hozzátette, a Hyundai Sonata idősebb
kora ellenére továbbra is tartja pozícióját a középkategóriában. „Még ma is ez
a modell a kategória legkeresettebb modellje. Hamarabb elkapkodják, mint a
szegmens eddig megjelent új belépőit. Így üdvözöljük az új vetélytársat is.” –
mondta Krafcik.
Krafcik az Elantra esetleges légzsákproblémája kapcsán
elmondta, hogy az eset óta rengeteg autót vizsgáltak át, ám nem találtak tervezési,
gyártási hibára utaló problémát, így minden bizonnyal egy egyedi esetről lehet
szó.
Krafcik Washingtonban mondta mindezt, a vállalat „Hope on
Wheels” kampányának rendezvényén. A vállalat összesen 10,25 millió dollárt –
250 ezer dollárt 41 kórháznak - adományoz a gyermekrák elleni küzdelem
fejlesztése érdekében.
Forrás: detroitnews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!