PÁRIZS 2012: Interjú Allan Rushforth-tal, a Hyundai Motor Europe vezetőjével



Allan Rushforth elsősorban a Toyotára és a Volkswagenre koncentrál. A koreai vállalat európai részlegének elnök-helyettese az itteni autókereskedelmi helyzet nehézségeiről beszélt a német Handelsblattnak.

Rushforth úr, a Volkswagen a most zajló Párizsi Autószalonon mutatta be az új Golfot. Ön is hasonlóan aprólékosan fogja szemügyre venni az új modellt, ahogyan Martin Winterkorn, a VW vezére tette ugyanezt az új i30 esetében – például azért, hogy meggyőződjön arról, hogy a konkurenseknél valóban nem nyikorog már semmi?

Természetesen minden konkurenst megnézünk Párizsban. Azt gondolom azonban, hogy a Golfot részletesen majd akkor vizsgáljuk meg, ha véget ért az autókiállítás. Habár nekem hatalmas előnyöm van Winterkorn úrral szemben: az arcom nem annyira közismert, így talán nem végzem a Youtube-on.   

Több, mint másfél millió néző látta a világhálón az emlékezetes felvételt, ahogyan a VW vezér tavaly az i30 bemutatójakor megvizsgálta a Hyundai új kompaktját. Hálás Ön a konkurenciának ezért az ingyenreklámért?

Valóban nagyon hízelgő Winterkorn úr figyelme. Kérdés sem férhet hozzá, hogy a nem általunk készített videó sokat segített a Hyundainak ismertebbé válnia Európában. Természetesen örömmel tölt el bennünket, hogy az egyik legnagyobb riválisunk le van nyűgözve autóik minőségétől.  


Más autógyártó talán a videó felhasználásával hatalmas reklámkampányba kezdett volna, ám Önök mégis visszafogottan kezelték a történteket. Miért?

Mi egy hatalmas konszern vagyunk és szerencsére érettek is. Tudjuk, hogy ilyen dolgok megtörténnek – és azt is, mi tartozik a Hyundai márkához és mi az, ami nem.  

Egy összehasonlító tesztben nemrég a Hyundai i30 testvérmodellje, a Kia cee’d megelőzte a kifutó Golfot. Milyen fontos Önök számára az ilyen siker?

Nézzük reálisan: Egyetlen autótesztre nem alapozhatunk egy autómárkát, azonban jelzés arra, hogy a Hyundai  immár Európa legjobbjaival is képes lépést tartani. Még akkor is, ha néhány területen még fejlődnünk kell.


A Volkswagen Önöket nevezte meg legfontosabb ellenfélként, miután évekig a Toyotát tekintették fő mércéjüknek. Kire figyel most a Hyundai Európában?

Mindenekelőtt két céget: a Toyotát a vevőelégedettség, illetve a Volkswagent a formaterv, a sokszínű kínálat és menedzsment területén. Ám nincs olyan egyetlen kivételezett márka, amelyhez mérnénk magunkat.  

Mennyi vevőt sikerült átcsábítani a konkurensektől?

Az új modelljeink vásárlóinak mintegy 70 százaléka korábban a versenytársak autóit használta. Emellett a márkahűséget is sikerült növelnünk, ugyanis tavaly a vásárlóink 43 százaléka korábbi Hyundai tulajdonos volt, míg ez az arány előzőleg 36 százalék volt.

A Volkswagen azért küzd, hogy elérje a legnagyobb darabszámot 2012-ben, míg a Hyundai idén a világ negyedik legnagyobb autógyártója lehet. Középtávon versengenek velük az első helyért?

Jelenleg nincs arra vonatkozó ambíciónk, hogy a világ legnagyobb darabszámát elérjük. A célunk az volt, hogy az első ötbe bekerüljünk – és ezt el is értük. A Hyundai csoport jelenleg kritikus méretű, évi hatmillió autó értékesítésével, amellyel a remek költségszerkezetünknek köszönhetően megfelelő mértékű profit is termelődik. Jelenleg azon dolgozunk, hogy komolyan vegyék a márkát, amelyet nem mennyiségi, sokkal inkább minőségi elemekkel igyekszünk elérni.


Ami azonban egyáltalán nem gátolta meg Önöket a terjeszkedésben. Németországban maradhat ez a hatalmas növekedés?

Nem, ezt nem hiszem. A jövő év a konszolidáció és a mérsékelt növekedés jegyében telik majd Németországban.

A tradicionális európai konkurensek azzal vádolják a Hyundait, hogy a gyenge koreai won hatalmas versenyelőny a márka számára.

Ez nonszensz. Az Európában eladott autóink mintegy 90 százaléka Dél-Koreán kívül készül, amelynek 70 százaléka ráadásul cseh és török gyárainkból kerül ki. Néhány versenytárs túlságosan leegyszerűsíti a világ működését.  

Jelenleg a Hyundai még mindig Ázsiában és az Egyesült Államokban igazán nagy cég. Mit jelent Önök számára Európa?

Egyszerű a válasz: Európa a világ egyik legfontosabb autópiaca – amelyet a helyi autógyártók árnyékában a legnehezebb meghódítani. Ha ugyanis itt a Volkswagen és egyéb helyi márkákhoz felnövünk, akkor bárhol megálljuk a helyünket a világban.

Forrás: handelsblatt.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei