PÁRIZS 2012: Interjú Allan Rushforth-tal, a Hyundai Motor Europe vezetőjével
Allan Rushforth elsősorban a Toyotára és a Volkswagenre
koncentrál. A koreai vállalat európai részlegének elnök-helyettese az itteni autókereskedelmi
helyzet nehézségeiről beszélt a német Handelsblattnak.
Rushforth úr, a Volkswagen a most zajló Párizsi Autószalonon
mutatta be az új Golfot. Ön is hasonlóan aprólékosan fogja szemügyre venni az
új modellt, ahogyan Martin Winterkorn, a VW vezére tette ugyanezt az új i30
esetében – például azért, hogy meggyőződjön arról, hogy a konkurenseknél
valóban nem nyikorog már semmi?
Természetesen minden konkurenst megnézünk Párizsban. Azt
gondolom azonban, hogy a Golfot részletesen majd akkor vizsgáljuk meg, ha véget
ért az autókiállítás. Habár nekem hatalmas előnyöm van Winterkorn úrral szemben:
az arcom nem annyira közismert, így talán nem végzem a Youtube-on.
Több, mint másfél millió néző látta a világhálón az emlékezetes
felvételt, ahogyan a VW vezér tavaly az i30 bemutatójakor megvizsgálta a
Hyundai új kompaktját. Hálás Ön a konkurenciának ezért az ingyenreklámért?
Valóban nagyon hízelgő Winterkorn úr figyelme. Kérdés sem
férhet hozzá, hogy a nem általunk készített videó sokat segített a Hyundainak
ismertebbé válnia Európában. Természetesen örömmel tölt el bennünket, hogy az
egyik legnagyobb riválisunk le van nyűgözve autóik minőségétől.
Más autógyártó talán a videó felhasználásával hatalmas
reklámkampányba kezdett volna, ám Önök mégis visszafogottan kezelték a
történteket. Miért?
Mi egy hatalmas konszern vagyunk és szerencsére érettek is.
Tudjuk, hogy ilyen dolgok megtörténnek – és azt is, mi tartozik a Hyundai
márkához és mi az, ami nem.
Egy összehasonlító tesztben nemrég a Hyundai i30
testvérmodellje, a Kia cee’d megelőzte a kifutó Golfot. Milyen fontos Önök
számára az ilyen siker?
Nézzük reálisan: Egyetlen autótesztre nem alapozhatunk egy
autómárkát, azonban jelzés arra, hogy a Hyundai
immár Európa legjobbjaival is képes lépést tartani. Még akkor is, ha néhány
területen még fejlődnünk kell.
A Volkswagen Önöket nevezte meg legfontosabb ellenfélként,
miután évekig a Toyotát tekintették fő mércéjüknek. Kire figyel most a Hyundai
Európában?
Mindenekelőtt két céget: a Toyotát a vevőelégedettség, illetve
a Volkswagent a formaterv, a sokszínű kínálat és menedzsment területén. Ám
nincs olyan egyetlen kivételezett márka, amelyhez mérnénk magunkat.
Mennyi vevőt sikerült átcsábítani a konkurensektől?
Az új modelljeink vásárlóinak mintegy 70 százaléka korábban
a versenytársak autóit használta. Emellett a márkahűséget is sikerült
növelnünk, ugyanis tavaly a vásárlóink 43 százaléka korábbi Hyundai tulajdonos
volt, míg ez az arány előzőleg 36 százalék volt.
A Volkswagen azért küzd, hogy elérje a legnagyobb darabszámot 2012-ben, míg a Hyundai idén a világ negyedik legnagyobb autógyártója
lehet. Középtávon versengenek velük az első helyért?
Jelenleg nincs arra vonatkozó ambíciónk, hogy a világ legnagyobb
darabszámát elérjük. A célunk az volt, hogy az első ötbe bekerüljünk – és ezt
el is értük. A Hyundai csoport jelenleg kritikus méretű, évi hatmillió autó
értékesítésével, amellyel a remek költségszerkezetünknek köszönhetően megfelelő
mértékű profit is termelődik. Jelenleg azon dolgozunk, hogy komolyan vegyék a
márkát, amelyet nem mennyiségi, sokkal inkább minőségi elemekkel igyekszünk
elérni.
Ami azonban egyáltalán nem gátolta meg Önöket a
terjeszkedésben. Németországban maradhat ez a hatalmas növekedés?
Nem, ezt nem hiszem. A jövő év a konszolidáció és a
mérsékelt növekedés jegyében telik majd Németországban.
A tradicionális európai konkurensek azzal vádolják a
Hyundait, hogy a gyenge koreai won hatalmas versenyelőny a márka számára.
Ez nonszensz. Az Európában eladott autóink mintegy 90
százaléka Dél-Koreán kívül készül, amelynek 70 százaléka ráadásul cseh és török
gyárainkból kerül ki. Néhány versenytárs túlságosan leegyszerűsíti a világ
működését.
Jelenleg a Hyundai még mindig Ázsiában és az Egyesült
Államokban igazán nagy cég. Mit jelent Önök számára Európa?
Egyszerű a válasz: Európa a világ egyik legfontosabb autópiaca
– amelyet a helyi autógyártók árnyékában a legnehezebb meghódítani. Ha ugyanis
itt a Volkswagen és egyéb helyi márkákhoz felnövünk, akkor bárhol megálljuk a
helyünket a világban.
Forrás: handelsblatt.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!