Merre tart a Hyundai? John Krafcik a Hyundai jövőjéről - 2. rész



John Krafcik, a Hyundai Motor America ügyeit igazgatja már 2008. óta és ezalatt a márka hatalmas növekedésének volt szemtanúja, ám most másfajta kihívás elé néz: Ennél több autót ugyanis nem képesek gyártani. Az igazgató a Hyundai amerikai jövőjébe adott egy kis bepillantást.

Négyhengeres motorok

A Hyundai Amerikában élen járt a négyhengeres motorok terén, amikor a 2011-es Sonata modell esetében elhagyta a V6-os motort, így ezt az autót jelenleg kizárólag négyhengeres erőforrásokkal árusítják. Ezen erőforrások azonban sokkal kulturáltabbak a felhasznált közvetlen befecskendezésnek köszönhetően, amellyel ugyan a költségek és a zajszint megnövekedett, ám a fogyasztás csökkent, a teljesítményszint pedig emelkedhetett. A közvetlen befecskendezés azóta utat tört magának, ám a Sonata bevezetésekor az még prémiumkategóriás járművekben is ritka volt.


„A négyhengereseké a jövő.” – mondja Krafcik. A Sonata ellenfelei, a Honda Accord, a Toyota Camry és a Nissan Altima még mindig kínálnak V6-os motorokat, ám a Ford és GM követi a trendet, így az új Ford Fusion és a Chevrolet Malibu csak négyhengereseket kínál.

„A japánoknak azért kell még mindig a V6, mert még nincs készen az azokat leváltó négyhengeres turbómotoruk. Ezért maradtak le mostanában.” – mondja Aaron Bragman az IHS Automotive vezető elemzője.  

A Hyundai is használ még V6-os motorokat, többek között a Santa Fe hosszú változatában, illetve V6 és V8 erőforrásokat a prémiumkategóriás Genesis és Equus modellekben. Ezek nem egyik pillanatról a másikra fognak eltűnni, hiszen a Genesis Coupe modellfrissítésekor egy nagyobb teljesítményű V6-ost kapott.

Egyedi autókat az egyedi piacokra

„Mi nem hiszünk a világautóban, mint ahogyan néhány vetélytársunk teszi.” – mondja Krafcik. „Eltérőnek látjuk az amerikai piacot az európaitól, hiszen vannak dolgok, amelyek Európában fontosabbak, míg mások Amerikában azok.”


Ez éppen ellentétes Krafcik volt munkaadója, a Ford Motor nézőpontjával, amely erőteljese a „One Ford” globális formatervezési stratégia felé fordult. Ez lehetővé teszi, hogy egy bizonyos autót a vállalat a világ bármely részén található gyárában előállítsák úgy, hogy azt csupán néhány ponton módosítják azért, hogy illeszkedjen az adott piachoz. Tény, hogy ez az autógyártás olcsóbb és gyorsabb módja.    

Autók mobil internetkapcsolattal

Ez az egyetlen olyan pont, amelyben Krafcik egyetért az uralkodó irányzattal. „Mozgó csomópontok”-nak nevezi a jövő autóit, amely elég gyorsan bekövetkezik majd.

Folytatódó súlycsökkentés

A Mazda bejelentette, hogy a Skyactiv rendszer bevezetésével elkövetkező modelljeinek súlyát 7 százalékkal sikerült csökkentenie. A Hyundai hasonló mértékben csökkentette a Santa Fe modell súlyát a modellváltással, egészen pontosan 1690 kg-ról 1570 kg-ra.


A könnyebb autóknak kevesebb energia kell a mozgatáshoz, vagyis kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A súlycsökkenés lehetővé teszi az autógyártók számára kisebb, könnyebb alkatrészek beépítését, így a fékek, lengéscsillapítók is kisebbek lehetnek. Amennyiben a jelenlegi kormányhatározat szerint maradnak a 2025-re tervezett fogyasztási szabályok, a súlycsökkentés az autógyártás kulcskérdésévé válhat.

Nevet a modelleknek, nem betűt és számot

„Nem hiszünk az alfanumerikus elnevezésekben.” – mondja Krafcik.

Az iparág elmozdult a presztízs megjelölésektől, mint a Lincoln MKZ, Caddilac XTS, vagy az Acura RDX. A legnagyobb autógyártók neveket használnak, mint a Sonata, Malibu, Fusion, Altima és Optima.

Felemelkedni az olcsó kategóriából

A Hyundai „értékarányos márkából értékessé kíván válni.” – mondja Krafcik.

Az Elantra modellben olyan felszereltségeket találunk, mint a fűthető kormány, fűthető első-hátsó ülések, tolatókamera és egyéb extrák, amelyek eddig csak nagyobb, drágább autókban voltak megtalálhatóak. Persze, ezekkel a kiegészítőkkel az Elantrának már az ára is magasabb, eléri a 25 ezer dollárt.

Ez rossz hír az alkura vadászók számára, ám elkerülhetetlen – a Hyundai szándékai figyelembevételével. Hiszen bármi, ami hiánycikké válik, az drágább lesz.

Forrás: usatoday.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei