A Hyundai Afrikát, Brazíliát célozza



A Hyundai Motor növelni kívánja piaci jelenlétét a hatalmas piaci potenciállal rendelkező Afrikában és Brazíliában exportmodelljeinek diverzifikálásával.

Amíg a legnagyobb koreai autógyár indiai részlege szállítja modelljeit Afrika országaiba, a brazil gyártósor nemrég megkezdte önálló működését. A Hyundai Motor a Toyota vállalattal verseng az első helyért Afrikában, ahol az átlagos értékesítési növekedési ráta 50 százalék havonta!

A Hyundai ezen a hatalmas piacon 12 százalékkal a második helyen áll, míg a Toyota a piac 14,7 százalékát birtokolja. A koreai márka agresszív marketingpolitikájának köszönhetően már öt afrikai államban, Algériában, Angolában, Marokkóban, Egyiptomban és a Dél-afrikai Köztársaságban már megelőzte a rivális Toyotát.


Mivel ezen országok autóeladásai teszik ki a kontinens összes eladásainak 80 százalékát, így a két ázsiai rivális közötti verseny egyre inkább kiéleződik.   

A Hyundai indiai leányvállalata 1998-ban kezdte meg a működését, amelynek éves gyártási kapacitása 300 ezer darab. A HMIL 12 éve folyamatos bővülést ér el többek között az i10 modell bevezetésének köszönhetően, amely India legkeresettebb modelljévé vált 2009. és 2010. években. Emellett a Hyundai Motor India a szubkontinens legnagyobb autóexportőre, amely 247 ezer autót gyártott 120 ország számára.  


Az indiai gyár az i10 mellett az Atost, az i20-at és egyéb más modelleket is gyárt, amelyeket Európa, Afrika és Dél-Amerika 110 országába juttatnak el.

Márciusban az Elantra Dél-Afrikában elnyerte az Év Autója címet, amelyet első alkalommal ítéltek oda egy dél-koreai gyártmánynak.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a világszinvonalú Elantra modellünk ilyen hatalmas elismerésben részesült.” – mondta Allan Ross, a Hyundai Automotive South Africa ügyvezetője a díjátadón, amely nem az egyedüli elismerése a modellnek, hiszen korábban elnyerte az Év Autója címet Észak-Amerikában és Kanadában is. „Ez a díj és a tény, hogy tavaly is két modellünk a döntőbe került, jelzi a Hyundai márka hatalmas  helyi és globális erőfeszítéseinek sikerességét.” – tette hozzá Ross.


Nemrég pedig beindult a Hyundai közép- és dél-amerikai logisztikai központja is, szeptember közepén üzembe helyezték a koreai gyártó brazil gyártósorait is. A vállalat a brazil autópiac 10 százalékát célozza meg a Piracicaba városában működő autógyárból kikerülő évi 150 ezer darab autó előállításával és eladásával.  

„2010. év során gyártóüzem nélkül 3 százalékos piaci részesedést szereztünk itt. A helyi gyártással nem elérhetetlen a 10 százalék sem, amellyel megelőzhetjük a Ford Motort is.” – mondta a vállalat szóvivője.

A Hyundai egy új modellt, a HB20-at gyártja jelenleg az üzemben – ahol a HB a Hyundai Brazil rövidítése – amellyel az ország legnagyobb és legversenyképesebb piaci szegmensébe lépett a koreai cég.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei