A Hyundai Afrikát, Brazíliát célozza
A Hyundai Motor növelni kívánja piaci jelenlétét a hatalmas
piaci potenciállal rendelkező Afrikában és Brazíliában exportmodelljeinek
diverzifikálásával.
Amíg a legnagyobb koreai autógyár indiai részlege szállítja
modelljeit Afrika országaiba, a brazil gyártósor nemrég megkezdte önálló
működését. A Hyundai Motor a Toyota vállalattal verseng az első helyért Afrikában,
ahol az átlagos értékesítési növekedési ráta 50 százalék havonta!
A Hyundai ezen a hatalmas piacon 12 százalékkal a második
helyen áll, míg a Toyota a piac 14,7 százalékát birtokolja. A koreai márka agresszív
marketingpolitikájának köszönhetően már öt afrikai államban, Algériában,
Angolában, Marokkóban, Egyiptomban és a Dél-afrikai Köztársaságban már
megelőzte a rivális Toyotát.
Mivel ezen országok autóeladásai teszik ki a kontinens összes
eladásainak 80 százalékát, így a két ázsiai rivális közötti verseny egyre
inkább kiéleződik.
A Hyundai indiai leányvállalata 1998-ban kezdte meg a
működését, amelynek éves gyártási kapacitása 300 ezer darab. A HMIL 12 éve
folyamatos bővülést ér el többek között az i10 modell bevezetésének
köszönhetően, amely India legkeresettebb modelljévé vált 2009. és 2010.
években. Emellett a Hyundai Motor India a szubkontinens legnagyobb autóexportőre,
amely 247 ezer autót gyártott 120 ország számára.
Az indiai gyár az i10 mellett az Atost, az i20-at és egyéb
más modelleket is gyárt, amelyeket Európa, Afrika és Dél-Amerika 110 országába
juttatnak el.
Márciusban az Elantra Dél-Afrikában elnyerte az Év Autója
címet, amelyet első alkalommal ítéltek oda egy dél-koreai gyártmánynak.
„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a világszinvonalú
Elantra modellünk ilyen hatalmas elismerésben részesült.” – mondta Allan Ross,
a Hyundai Automotive South Africa ügyvezetője a díjátadón, amely nem az
egyedüli elismerése a modellnek, hiszen korábban elnyerte az Év Autója címet
Észak-Amerikában és Kanadában is. „Ez a díj és a tény, hogy tavaly is két
modellünk a döntőbe került, jelzi a Hyundai márka hatalmas helyi és globális erőfeszítéseinek
sikerességét.” – tette hozzá Ross.
Nemrég pedig beindult a Hyundai közép- és dél-amerikai
logisztikai központja is, szeptember közepén üzembe helyezték a koreai gyártó
brazil gyártósorait is. A vállalat a brazil autópiac 10 százalékát célozza meg
a Piracicaba városában működő autógyárból kikerülő évi 150 ezer darab autó
előállításával és eladásával.
„2010. év során gyártóüzem nélkül 3 százalékos piaci
részesedést szereztünk itt. A helyi gyártással nem elérhetetlen a 10 százalék
sem, amellyel megelőzhetjük a Ford Motort is.” – mondta a vállalat szóvivője.
A Hyundai egy új modellt, a HB20-at gyártja jelenleg az
üzemben – ahol a HB a Hyundai Brazil rövidítése – amellyel az ország legnagyobb
és legversenyképesebb piaci szegmensébe lépett a koreai cég.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!